zaterdag 11 augustus 2007

Kiekjes

Nou gistermiddag is onze nieuwe camera binnen gekomen. Natuurlijk gelijk de batterij opladen en kon haast niet wachten tot hij vol was. Daarna flink aan het foto's maken gegaan. En opeens bleef het beeld zwart. Oh nee he? Heb ik weer hoor. Is ie dalijk al kapot. Het is natuurlijk het slimste om eerst gewoon de handleiding te lezen. Maarja wilde zoooo graag. Ik nog eens kijken en nog eens. Inmiddels was het twaalf uur en zelfs met de handleiding kwam ik er niet uit. Er zitten wel heel veel mogelijk heden op deze camera, dat had ik al snel door. Al was ik nou niet echt gecharmeerd van het zwarte beeld wat ik nu steeds hield. Afijn ik was er van overtuigd dat hij niet goed was. En had alle dozen waar hij uit kwam al bij elkaar gezocht, zodat we morgen stappen konden gaan ondernemen. Wellicht moesten we hem maar weer terug brengen? Afijn met een zeer zwaar hoofd ging ik naar bed en had er flink de balen van!
Maar.... wat een goede nachtrust toch allemaal niet kan doen. Ik werd wakker met het genieuze idee, welk knopje ik nou eventueel in gedrukt zou kunnen hebben. En zowaar het werkte, er was weer beeld en de camera deed het weer..... Jeetje wat was ik blij!
Nooit meer aankomen ;-) Alhoewel, vergeten doe ik niet zo snel, hi hi hi.
Maar vanmiddag ging het een heel stuk beter en ik kreeg er echt plezier in!
Zo gaaf om te zien dat het zulke mooie foto's worden. Het is "net echt" ;-)

Hier wat "verse" kiekjes met de Nikon D80 ...
(Natuurlijk van mijn favoriete onderwerpen)



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En deze vindt ik zelf de mooiste.... die oogjes, zo lief en superscherp....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

12 opmerkingen:

blips zei

Nee dit zijn geen kiekjes maar echte foto's hoor. Schitterend gedaan met die frames.
Vind het ook een mooi toestel. Maar zoals je wel weet is het niet het toestel dat de foto maakt maar jezelf en dat zit wel goed. :)
Ben benieuwd naar het vervolg. :)

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je camera. Maakt pracht foto's. Kan ook niet anders met zulke modellen

Anoniem zei

Wauw, wat een mooie heldere foto's.
De foto-modellen zijn inderdaad ook prachtig!!

Jasmino zei

Prachtige foto's zijn het geworden! Ook erg leuke met die achtergronden en die frames.

Mag ik vragen welk programma je hebt gebruikt om de eerste 2 frames te maken, die vind ik zo mooi!

Nel zei

Ben het helemaal met iedereen eens, geweldige !! foto's. Ook zo leuk in frames verwerkt. Heel veel fotoplezier gewenst met deze nieuwe aankoop.

Anoniem zei

Ja ben ook heel nieuwsgierig naar de frames.
Geweldig hoor Petra, jij hebt geen hondenfotograaf nodig, dat ben je zelf al!!!

Anoniem zei

Mooi joh!En idd je hebt natuurlijk prachtige modellen ;-))

Dat je maar veel mooie plaatjes mag schieten!

Petra zei

@ Jaqueline en Wendy
De frames zijn van Corel's Paint Shop Pro PhotoXI

Anoniem zei

Je hebt zeker geen honden fotograaf nodig!!!

Zoals Blips zegt, niet de camera maar de fotograaf maakt de foto's

Erna

Anoniem zei

De foto's die zien er indruk wekkend er uit Petra.

Anoniem zei

Inderdaad prachtige foto's. Ik ben ook altijd zo ongeduldig. Maar blij dat hij niet stuk was. Is ook zo blunder als je in een winkel staat en zo;n snottert van 19 drukt op het knopje en hij doet het.

gr petra

Jasmino zei

Bedankt Petra, dat programma ga ik ook eens opsnorren!