dinsdag 7 augustus 2007

Excessive heat watch

Vanmiddag kreeg ik via de plaatselijke tv nieuwszender deze waarschuwing in de mail. Een warmte waarschuwing voor vandaag. De heat index (gevoelstemperatuur) zou 45C graden gaan worden. En dat het warm was dat was zeker!
Was vanmorgen naar het zwembad van de sportschool gegaan. Het leek me wel lekker een beetje te plonsen en bij het zwembad te zitten vandaag. Waar meer afkoeling dan daar, niet waar? Maar het zwembadwater leek wel badwater zo warm. Ieks, dat vindt ik ook weer niet echt lekker eerlijk gezegd. Maarja het koelde toch af, want de buitenlucht was toch nog steeds warmer.
Na de Taj-chi les is er kinder leszwemmen en dan moet je altijd het zwembad uit.
Normaliter wacht ik dat half uurtje en lees een boekje. Maar vandaag was het een hele opgaaf en na 20 minuten had ik het niet meer. Veelste warm!
Dus douchen en aankleden. Eenmaal thuis ik het mailtje, dat het van een warning naar een watch is gegaan. 45 graden is ook geen beginnen aan. Alles wat je doet is te veel. Buiten althans, binnen is het gelukkig zeer behaaglijk dankzij onze airco.

Vanmorgen vroeg was het al 28 graden buiten en vannacht zal het ook niet verder afkoelen. Even na zes uur ben ik met de doggies gaan wandelen. Als de zon nog niet schijnt is nog te doen met ze. Daarna mijn rondje door de tuin weer gedaan.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

De Morning Glory stond er weer prachtig bij. Deze bloem is voor 1 dag en dan is al weer uitgebloeid. Maar voor morgen wachten er weer nieuwe bloemen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Op de achtergrond zie je trouwens de knoppen van een chrysantenbol. Die heb ik van vorig jaar over gehouden en beloofd veel bloemetjes te gaan krijgen zo te zien. Het geeft mij altijd het gevoel van herfst die chrysanten bollen. In de winkels is het hier trouwens ook al allemaal Halloween op het moment, dus wat dat betreft groeit en bloeit de plant helemaal conform de commerciele richtlijnen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Dit zijn drie van de vijf limoenen die we dit jaar zullen oogsten. We zijn er maar heel voorzichting mee, want valt er 1 af dan is er al 20 % van de oogst verloren gegaan. En dat moeten we niet hebben natuurlijk ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Verder nog een vers bloeiend roosje en een bruine dopneus die zichzelf weer in het kiekje probeerde te plaatsen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Hij zit hier met zijn billen boven een airco rooster te kijken wat ik allemaal buiten aan het uitvoeren ben. "DE" ideale plek voor een hondje om te zitten met 40C graden buiten ;-) Rond een uur of 7 vanavond belde trouwens de dierenarts van het NC-state animal hospital weer. Ze was vandaag bezig geweest om de uitslagen van de testen te krijgen, maar waarschijnlijk gaat het morgen worden. Ze was blij te horen dat het met Stace zo goed gaat op het moment. Hopelijk morgen dus meer nieuws over de uitslagen. Volgende week donderdag moeten we weer voor een controle van zijn bloedplaatje naar ze toe, maar wellicht eerst morgen telefonisch de uitslag van de testen.

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Jasmino zei

Wat een mooie bloemen heb je in de tuin Petra! Ik zou willen dat ik zo'n groene vingers had.

Fijn dat het met Stacey bergop blijft gaan, ik hoop dat het wordt bevestigd door positieve test-uitslagen!

Anoniem zei

Fijn dat het wat beter gaat met Stacey, nu maar hopen dat de uitslagen positief zijn!

Groetjes Jenny.

Annemiek zei

Mooie bloemetjes en mooie foto's!
Dat is toch geen doen in zo'n hitte!

Anoniem zei

Jeej wat warm zeg, nee dan kun je het beste je eigen niet te veel in spannen met dit weer. Hoop voor je dat het wat koeler gaat worden.

Anoniem zei

Pff, het is wel heel erg warm bij jullie. Binnen bij de airco is het dan beter als buiten. Die chrysantenbollen zijn heel mooi, maar wel een teken dat we weer richting herfst gaan vind ik altijd. Ook hier al veel Halloween in de winkels. Fijn dat het met Stace goed gaat!!

Larissa zei

Hier in Indiana is het ook zo verschrikkelijk heet, je kunt gewoon helemaal niks buiten doen! Erg jammer.....!

Dizzymisslizzy zei

Ik kan helemaal met je meevoelen qua temperaturen hoor. Hier vandaag ook 103F en ons zwembadwater is rond de 90F. Afkoelen kan alleen binnen bij de airco :-).