woensdag 1 augustus 2007

Even wat anders....

Gisteren ben ik begonnen om met Stace en Connor weer wat te gaan wandelen. Stacey's bloedplaatje is goed en Stacey heeft toch in die drie maanden veel spiermassa verloren. Vooral zijn achterbenen zijn erg verslapt dus we gaan het heel langzaam een beetje op bouwen. Maar omdat het hier toch wel erg warm is en hij veel vacht verloren heeft kan hij niet zo goed meer tegen de warmte. Je zou denken dat hoe minder haar hoe minder warm, maar bij een Bearded Collie werkt die dikke vacht ook isolerend tegen de warmte. Dus om toch een beetje te kunnen wandelen ga ik erg vroeg met ze op pad. Gisteren dus begonnen, zomaar een kwartiertje ongeveer. En het ging best aardig met hem. Wel voor de zon begint te schijnen weer terug bij huis zijn en dat is zo net na achten.
Gisteren ook voor het eerst sinds mijn "snoekduik" weer een date met Evy gehad. Ben maar weer bij les 1 begonnen om ook dat weer een beetje op te bouwen. Moet zeggen dat het helemaal niet tegen viel eigenlijk. Had het erger verwacht. De conditie viel nog reuze mee. Maarja het was wel les 1, natuurlijk.
Van de week ook het nieuwe cursusboekje van Wake Tech College door zitten pluizen. In dit boekje staan alle nieuwe curssussen die ze hier in de omgeving geven. Nou wilde ik eigenlijk een cursus Spaans gaan doen. Leek me altijd wel leuk om dat te gaan leren en deze cursus stond op bladzijde 34. En nou viel mijn oog toch ineens op een cursus op bladzijde 33. "Cakedecorating for beginners" en dat leek me toch ook wel heel erg leuk! Dus de plannen zijn omgegooid en heb ik me van de week ingeschreven voor cakedecorating. Niets zo veranderlijk als een mens. Van Spaans zo naar de taarten in 1 bladzijde omslaan, hi hi hi. De te behandelen onderwerpen, Hoe goede cake te bakken, wat voor vulling, wat frostings en hoe die aan te brengen. Kortom helemaal leuk ;-) Nou zou ik gisteren naar Sharon gaan om de foto's van de bruiloft te bekijken en ik had met Alison afgesproken om dan daar samen heen te gaan en ik vertelde van de cakedocorating cursus en zij was helemaal enthousiast. Dus nou gaan we dus samen, leuk he?

Groetjes Petra

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Ohhhhhhhh helemaal geweldig.
Je hebt de basis toch wel gehad voor ik kom!!!!!
Verheug me er nu al op Mjammie.

Erna

Anoniem zei

haha, wel wat anders als spaans ;-)
Ik vind bakken ook erg leuk maar aangezien wij ook maar samen zijn moet je meestal alles zelf opeten en das nou weer een beetje jammer, alhoewel hahahahaha...Ik wil zelf ook al jaren spaans leren maar het komt er nooit van en nu start ik in september met de liquoristenopleiding, dus weer geen spaans...leuk stel samen, eentje in het gebak en de ander in de drank!~

Wel fijn dat je nu weer van alles op kunt bouwen met Stace, heerlijk!

Anoniem zei

Dat is inderdaad wel wat anders als spaans, het lijkt me heel leuk om zo'n cursus te volgen.
Die taart op de foto ziet er mooi en lekker uit. Fijn dat je weer met Stace hebt gewandeld!!

Marcel zei

I have also taken cake decorating classes at the community college here in Wilkes. It is "hartstikke leuk" and well worth it. I think I learned more in the first 2 lessons that I thought I would learn in the whole course. Next I am taking the 3rd and final course which deals with tiered cakes and fondant. Should be fun! Enjoy your class!

Christine (vrouw van Marcel)

blips zei

Misschien zou je het bakken van Spaanse cakes kunnen overwegen. Spaans is ook beter voor de lijn. :)

Petra zei

@ Erna
De hele cursus is 26 september afgelopen, dus precies op tijd alles geleerd als het goed is ;-)

@ Mariet
Hey succes met jouw cursus in September!

@ Anja
Je kan ook decorating classes volgen bij Michaels (je weet wel die knutsel winkel) Misschien zit die bij jou in de buurt. Dacht op jouw blog te lezen dat je daar pas was geweest.

@ Christine
Oh really? Hope The course over here it is just as fun as yours. Otherwise I have to come to Wilkesboro every now and then ;-)
I can't wait till it is starting.
Augustus 22 is the first lesson.
Keep you posted!

@ Blips
Hi hi hi, Spaans zou beter zijn voor de lijn inderdaad. Hadden ze nou maar die cursus een paar bladzijde verder gezet ;-)

Groetjes Petra

Jasmino zei

Geweldig! Voor zo'n cursus moet je toch echt in Amerika wonen, nietwaar? Maarre..... 26 september is de verjaardag van mijn lief. Is dat geen goede reden om een prachtig gedecoreerde taart deze kant op te sturen? 8-)

Petra zei

Leuk,joh, samen op cursus en nog zo'n lekkere ook! Ik krijg iedere keer de vraag of wij Cosmo gaan scheren met deze warmte, maar ook bij hem werkt de vacht juist isolerend. Mensen snappen daar niets van. Ik moet er niet aan denken die mooie vacht af te scheren!

Annemiek zei

Leuke cursus lijkt me. Ik sta altijd verbaasd te kijken naar die mooie taarten die je hier soms ziet. Heel wat anders dan die wij thuis maken :)

Anoniem zei

Fijn te lezen dat de Stace weer een beetje conditie en spieren op kan gaan bouwen. Deze taartencursus is inderdaad wel heel wat anders dan Spaans, in ieder geval wel heel lekker en de taart op het plaatje ziet er echt ook prachtig uit (zonde om op te eten).

Anoniem zei

Inderdaad heel wat anders dan spaans, maar wel leuk zo'n cursus. En met z'n tweetjes naar de cursus gaan is natuurlijk veel gezelliger.

Wij hebben nog wel wat spaanse cursussen voor je liggen. Kan je thuis alvast wat oefenen.

Groetjes,
Karin

Anoniem zei

Leuk hoor zo'n cursus. Ik lees het blog van 10 nogs steeds, zij heeft ook 2 jaar in Camp Lejeune gewoond en doet ook (professioneel) taarten maken. Als je die creaties soms ziet.... Geweldig.
Wij krijgen toch ook wel foto's van jouw taartjes te zien hoop ik!?

Nel zei

Oh heerlijk zo'n cursus, jammie. Heel leuk om te doen lijkt het me, zeker als je samen gaat.

Heel veel plezier en wat betreft Spaans...kan je altijd daarna gaan doen toch ?

Anoniem zei

Dat lijkt me inderdaad een heel leuke cursus. Ik ben helemaal gek van allelei dingen bakken en koken.

Ben erg benieuw naar je resultaten.

Gr petra

Becs zei

Leuk zeg zo een cursus!!

Dizzymisslizzy zei

Lijkt me toch wel een stuk lekkerder zo'n cursus taart decoreren vergeleken met spaans. Ik ben benieuwd naar je eerste resultaten.