vrijdag 10 augustus 2007

Heet en foto's

Vanmorgen de voorpagina van de krant....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Het is dus nog steeds erg warm en de "heat-watches" vliegen ons om de oren. Het is echt peentjes zweten buiten op het moment. Maar morgen komt er verkoeling..., want morgen wordt het 92 F, en dat is 33 graden Celcius, hi hi hi. Het is maar wat je verkoeling noemt. Maar het klinkt al een stuk minder warm in ieder geval.
Gisteravond ben ik bij (buurvrouw) Linda langs geweest. Zij hebben een Golden Retriever en hun hond is behoorlijk ziek en mede daarom hebben zij een fotograaf laten komen om hun hond te fotograferen. De fotograaf komt uit Memphis en gaat hier nog meer honden uit onze wijk fotograferen. Niet die van ons overigens. Stacey heeft op het moment nog een kaal buikie van de echo's en kale voorpootjes van het infuus. Bovendien was het ook behoorlijk prijzig en we hebben zelf al zoveel leuke foto's van de honden. En inmiddels denk ik dat we door die vele foto's ook heel kritisch zijn wat dat betreft. Maar ondanks dat we geen foto's zouden laten maken had Linda ons uitgenodigd om toch te komen met onze honden. Ze had de andere mensen ook uitgenodigd en we zouden een get-to-gether hebben in hun tuin. En de fotograaf zou er dan ook zijn om te ontmoeten. Nou was dat gisteravond en was het gewoon te warm om de honden in de tuin te houden. Dus ik was alleen heen gegaan, want ik wilde wel graag de portfolio zien van de fotograaf. Hij bleek een zeer aardige man te zijn en liet graag zijn portfolio zien. Moet zeggen dat ik zelf meer van een iets modernere inslag hou, maar het waren hele mooie foto's. Wij hebben destijd van Stacey als pup foto's laten maken bij Riny Sluis uit Zierikzee. Die ogen naar mijn idee moderner. Maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke smaak.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Nou is het ook wel zo dat de Amerikaanse smaak naar mijn idee wat traditioneler is. Dus zal daar ook meer vraag naar zijn. Maar ben eerlijk gezegd wel erg benieuwd wat de resultaten zullen gaan worden.
We hebben trouwens afgelopen maandag zelf een nieuw fototoestel besteld die hopelijk vandaag bezorgd wordt. Dus dan kan ik zelf fotograafje gaan spelen en zullen Stace en Connor denk ik wel model willen staan voor me ;-)
Het was in ieder geval wel gezellig zo met al die honden. Ze waren er inmiddels ook achter dat het inderdaad te warm was buiten en dus mochten de hondjes ook binnen in huis. Jammer voor Connor want die had graag even huis gehouden denk ik met zijn buurt genootjes.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Morgen komt de fotograaf bij Alison en Bob langs, dus ben benieuwd wat het allemaal gaat worden!

Groetjes Petra

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een scheetje toch die Connor als pup, tja ik denk dat die fotograaf niet van dat soort foto's maakt van de honden. Ik denk ook meer aan de traditionele statieportretten en ik vind de foto's van Connor ook meer aansprekend. Lekker weer wat anders. En ik denk dat al jouw foto's van de honden al zo vreselijk leuk zijn, daar kan een fotograaf bijna niet tegenop. Ook zal die prachtige camera uitgeprobeerd moeten worden dus dat gaat ook goed komen dan. Dan zal Stace ook wel weer wat "bijgetrokken" zijn. Nou groetjes weer van hier en sterkte met de strijd in de hitte!! Ik denk toch dat ik voor jouw record ga en niet voor dat van hier (neerslagrecords). Ik kan geen regen meer zien.

Knuffies Anneke

M@riet zei

Het blijven idd prachtige foto`s...leuk zo`n get together met de buurthondjes :-)Mooie camera trouwens, ziet er professioneel uit hoor!Kun je straks nog mooiere foto`s maken van al die prachtige taarten die je gaat versieren ;-))

De boys zitten nu zeker lekker vaak binnen bij de airco? Wat een hitte...

Anoniem zei

Ik geloof dat ik wel snap wat je bedoeld. Die traditionele portretten vind ik persoonlijk ook minder hoor.

Anoniem zei

33 graden dat vind ik nog warm, maar kan het wel begrijpen dat als het al warm weer is geweest.
En dat er dan verkoeling er dan komt met 33 graden. Dan is dat even bij komen.Fijn weekend petra.

Anoniem zei

Leuk zo'n hondenmeeting, jammer dat je boys er niet bij konden zijn.Vind de foto's van de Amerikaanse fotograaf niet echt verkeerd, denk ook dat het een kwestie is van vraag en aanbod. De foto's van Stace en Connor als pup zijn echt schattig. De temperatuur is bij jullie aan het dalen en hier stijgt die net weer wat, tot na het weekend en dan gaat die alweer omlaag :-(
Alvast een fijne zondag en je krijgt een lebber van de meiden!