woensdag 16 januari 2008

Zeg maar nee, dan krijg je er drie....

Photobucket
Ons "na-kerst"-boeketje. Altijd na kerst vindt ik het zo kaal in huis en koop dan altijd maar leuke bloemetjes. Al is dat hier niet zo heel erg gemakkelijk. Deze wel erg Holland uitziende tulpen, bracht Ron vandaag mee voor me. Mooi he?
Eigenlijk is er niet veel blogswaardigs gebeurd van de week. De boodschapjes gedaan, beetje schoon gemaakt, gestreken, niet echt veel schokkends, dat is duidelijk. Wel een filmpje gekeken op DVD. Dit keer "Christmas card", waarin "Lou Grant" mee speelde. Stukkie ouder hoor, dan vroeger in de serie. Vond dat vroeger altijd zo'n leuke serie. Net als Hill Street Blues. De voorlopers van CSI ;-) De film ging over een sergeant die uitgezonden is naar Irak en daar een kerstkaart krijgt van een onbekende vrouw. Later gaat hij naar dat dorp toe en ontmoet de vrouw. Het schijnt een waar gebeurd verhaal te zijn, las ik op de DVD. Het begin van de film is een beetje voor de hand liggend verhaal, maar later in de film zat ik toch echt te hopen dat het nou toch nog wat wordt tussen die twee. Kortom een "niet-nadenk"-film en die zijn zo nu en best lekker.

Vanmorgen tijdens het boodschappen doen, zag ik ineens dit recepten doosje in de Walmart.

Photobucket

Nou ben ik al maanden op zoek naar een receptenbox. Bij mij liggen die los verspreidt in de keukenla en als ik dan een recept zoek moet ik heel die la doorspitten. En er liggen nog veeeeeel meer dingen in diezelfde la, dus niet echt handig. Was al bij diverse winkels wezen kijken, maar kon niks vinden. Zo had Williams & Sonoma, DE kookwinkel hier ze mooi niet. Ook Crate & Barrel, geen receptendozen. Kortom bijna overal al gekeken, maar nog niet bij de Walmart. En zie daar, voor het enorme bedrag van $ 2,94 een hele mooie licht blauwe suedine versie. Had er 1 in de winkel open gemaakt en er zaten ook index kaartjes bij. Maar op degene die ik had open gemaakt zat een vlekje, vandaar toch nog even omgeruild voor een andere en daarna in de kar gezet. Toen ik thuiskwam en mijn receptjes er in wilde gaan doen, zag ik dat er in mijn doosje drie indexkaart-setjes zaten ?

Photobucket

Tjsa, zeg maar nee, dan heb je er ineens drie! Is dat wat? Nou ja, wie weet komen die ooit nog wel ergens van pas.
Vandaag ook wat gekokkereld. Ron vindt de deep pizza skin van Uno's grill altijd zo lekker. Dit is een pizza met ipv tomaten ketchup, aardappelpuree er op. Smaakt heel apart en moet zeggen dat ik niet had gedacht het lekker te vinden, maar het is eigenlijk best lekker. Heb pizzadeeg van pillsburry in een ovenschaal gedaan. En daarna opgevuld met "loaded baked" aardappel puree.

Photobucket

Daarna ham er overheen (eigenlijk hoort er bacon overheen, maar daar zijn wij niet zulke liefhebbers van) en wat kaas en in de oven.

Photobucket

Na 20 minuten op 400 F en daar is de deep pan pizza met aardappel puree!

Photobucket

Even weer eens een heel andere pizza ;-)

Groetjes Petra

15 opmerkingen:

Anja zei

Wat een mooie tulpen heb je gekregen, ze zien er heel fleurig uit.
Handig zo'n receptendoosje, bij mij slingeren de recepten ook overal rond.

Petra zei

Moet wel grinniken om dat recepten doosje, want het woord "recipe" is verkeerd gespeld ;). Maar drie sets indexkaarten is nooit weg natuurlijk. Mooie tulpen en grote kans, dat die ook echt uit Nederland komen.

Petra zei

@ kasaka
Denk dat het niet verkeerd geschreven staat hoor, maar dat het eigenlijk een bonnen bewaardoosje is.

Anoniem zei

Ziet er erg lekker uit hoor die aardappelpizza.
Ik ben een enorme pizza-fan en wil 'm eigenlijk wel eens maken, heb ik tenminste weer eens een nieuwe avondmaaltijd, want ik vind het soms zo moeilijk om iedere avond weer iets te verzinnen. Een
beetje variatie in de Hollandse keuken is nooit weg toch?

Zou ik gewoon NL aardappelpuree uit een zakje kunnen gebruiken?

Mooie hollandse tulpen zeg...heb precies dezelfde staan, maar dan niet zo crea geschikt hoor..

groetjes!

Petra zei

@ Karin
Denk dat het met gewone aardappelpuree ook kan. Je kan de puree zelf ook nog een beetje kruiden. Door er een uitje of zo door heen te doen. Weet eigenlijk niet of ze in Nederland ook aardappelpuree met smaakjes hebben. In deze zat bieslook, kaas, uien, zure room en wat bacon in ieder geval.
Heb net wel even de temperatuur aangepast, stond op 350 graden maar moet 400 graden zijn. Zat ik gisteravond in eens te denken. Wat ongeveer neer komt op 200 graden Celsius. Lekker met wat sla er bij ;-)

Anoniem zei

MMMM ziet er lekker uit ben benieuwd naar de smaak.
Zulke smaakjes puree hebben ze hier echt niet.

Erna

Annemiek zei

Mm, dat ziet er wel lekker uit hoor.
Mooie tulpen heb je gekregen, lief hoor.

Anoniem zei

Wat een aparte pizza, dat ga ik beslist ook eens proberen.

gr, Ineke

Nel zei

Wat leuk, tulpen. Veel vriendinnen en kennissen doen dat nu ook. Ik meestal ook wel, vind ze heel mooi. Alleen jammer dat je na 4 dagen de tulpen weer kan kan smijten.

Het diner zag er weer heerlijk uit. Ik heb iets vergelijkbaars maandag gemaakt.

Anoniem zei

Hartstikke bedankt Petra, hij staat voor dit weekend op het menu!
Nee, 'gepimpte' aardappelpuree heb je hier volgens mij niet, maar wat je opnoemt kan ik er natuurlijk wel gewoon vers doorheen doen, dan lukt het vast wel :-))

Anna zei

Het zag er lekker uit maar aardappelpuree met pizza?
Dat doosje is zeker erg handig , bij mij slingeren ook die recepten rond. Is er een wallmarkt in New York?
groetjes Toos

Anoniem zei

leuke tulpe komen tegenwoordig niet meer uit ned. leuk doosje kan je ook andere roodsooi in bewaren.
En denk lekkere pizza maar dan anders.

Jasmino zei

Leuk, dat boeketje in die "dubbele" vaas, ziet er mooi uit! Lief ook, van Ron!

En ik griezel van die aardapelpizza......ieks...... lijkt me echt niet lekker....

Anoniem zei

ee091148Als die pizza net zolekker smaakt als hij er uitziet, hou ik me volgende keer aanbevolen....
Had vandaag trouwens loaded patato skins van Tony Roma's, en die zijn ook errrrrug lekker.
Eric

Anoniem zei

Hahahahaha, wat typisch.
Bijna alle vrouwelijke reacties gaan hoofdzakelijk over de mooie tulpen en het leuke recepten-doosje en dan komt Eric als een echte man en die heeft het natuurlijk alleen over de Pizza. En eerlijk gezegd wilde ik ook alleen daarop reageren want die ziet er echt wel heerlijk uit :)