maandag 13 april 2009

Net niet

Gisteren was hier een heerlijke dag. Lekker zonnetje en goed uit te houden buiten. Met Meneer de Bruin gaat het gelukkig weer goed. Zaterdag was hij wel uit zijn "hummetje". Wilde zelfs niet eten en dat is heeeeeel wat voor Stace. Zelfs zijn snoepjes liet hij liggen. Er zat hem dus echt iets dwars. Zondag morgen was dat spontaan over en daarmee wij weer blij! Eten ging ook weer als vanouds en gelukkig ook geen krampen meer. We hebben het weer gehad hopelijk!

Zondag dus 1 dag pasen hier en ik kan jullie alvast vertellen dat we volgend jaar geen hammetje op het menu hebben. We vonden het allebei geen succes. Het was het gewoon net niet. Dat bedoel ik nu, stel dat je uren in de keuken hebt staan ploeteren? Nu had de crockpot al het werk gedaan. Daarentegen, kan het ook zo zijn dat als ik wel uren in de keuken had staan ploeteren, het wel lekker geweest zou zijn. We zullen het nooit weten, want de ham gaat niet meer in de herhaling ;-)

Overdag hebben we geprobeerd om het gras aan de voorkant uit te harken. Een aantal weken geleden hadden we "weed & feed" over ons gazonnetje heen gedaan. Het goedje zou het onkruid moeten doden en het gras moeten voeden. Nou het blijkt dat we wel heel veel "weed" hadden. En er dus hele gele plekken, in wat wij aanzagen voor gras, kwamen. Oh jee, daar gaat het gazonnetje. Het begon nou net zo lekker groen te worden weer. Vandaar dat we aan het harken zijn geslagen om zo het gras wat we nog over hebben, weer wat lucht te geven.

Photobucket

Echt, geen leuk klusje! Denk dat er iets van 7 kruiwagens af zijn gekomen. Het moet een keer ophouden toch? En dit alles onder toeziend oog van de heertjes. Die ons maar wat graag wilde helpen. Hierna weer wat extra "feed" er over heen gedaan en hopelijk voorlopig geen "weed" meer.

Photobucket

En als je toch niet mag helpen, dan ga ik toch lekker even een dutje doen.

Photobucket

Nadat onze klus klaar was, tijd om te relaxen op deze paasdag!

Photobucket

Ook de heertjes hadden hun plaats in de tuin gevonden en delen hun favo schaduw plek.

Photobucket

Photobucket
Wat nou?

Photobucket

De ondersteboven tomatenplant doet het nog steeds. En ik ontdekte zowaar kleine gele bloemtjes in de plant. Zouden we dan toch tomaatjes krijgen uit het ding?

Photobucket

Had een paar weken geleden een rozenboompje op stam gekocht en die doet het nu zo leuk. Helemaal vol met bloeiende rozen zit hij al.

Photobucket

Echt een heel leuk gezicht.

Photobucket

Photobucket

Kan daar zo van genieten. Rozen zijn toch wel mijn lievelings planten. Zeker hier. Ze kunnen vrij goed tegen de warmte en ze bloeien ook zo ontzettend lang door. Zolang je de oude rozen maar er uit knipt, blijft het doorgaan.

Photobucket

Vandaag is het een heel stuk bewolkter en er wordt in de loop van de dag weer regen verwacht. Daarom hebben we gisteravond ons loopje gedaan. Waarschijnlijk omdat er niet veel ham was gegeten, ging het erg lekker ;-) Toch nog 1 voordeel aan die ham te vinden hey?

Groetjes,

Petra

8 opmerkingen:

Yvonne zei

Gelukkig dat het alweer beter gaat met de Stace!! Wij hebben er vandaag nog een tweede paasdag achteraan gehad. Vanmorgen eerst de meiden geborsteld. Was een lekker weertje dus hebben we vanmiddag gezellie samen met mijn broer en vriendin in de tuin gezeten.
Groetjes en een dikke knuf voor de boys
Yvonne

Ineke zei

Wat een prachtige kleur hebben die rozen!
Jammer dat het hammetje geen succes was.

gr, Ineke

Kristel Holsbeek zei

oh jeetje het hammetje, tja... volgende keer iets anders dat wel lekker is hé

Wat een mooie kleur van rozen, mooi hoor!!

Bianca (Hollandranch) zei

Heb hier nog nooit een hammetje geprobeerd eigenlijk, het wordt hier vaak gerookt gegeten maar na een paar stukjes heb ik er dan wel genoeg van eigenlijk voor een poosje.

Mooie roos ! als ik ze zo op plaatjes zie staan in de "plantjes-bestel-catalogus"denk ik altijd dat dat soort foto's nep zijn.

Goed dat Stace weer beter is !

Annemiek zei

Mooi roosje! Dat die daar al bloeien, hier lopen de forsytsias net uit.
Ham is ook niet mijn favoriet.

Bibi zei

Wat een mooie rozen! Hier bloeit nog niks... En ik wil ook een jacuzzi!!!

Anja zei

Fijn dat het weer beter gaat met Stacey. Wat een prachtige rozenfoto's.
Ohh, wat lijkt me dat heerlijk zo'n jacuzzi!

Petra zei

@ yvon
Dat klinkt als een lekker paasdaagje. Knuf terug aan de meiden

@ Annemiek
Het komt denk ik ook dat ik die roos dit jaar gekocht heb. Hij stond natuurlijk lekker beschermd in het zonnetje in het tuincentrum. Onze andere rozen zitten wel al in knop, maar zijn nog niet zo ver uit hoor.