dinsdag 7 april 2009

Subsidie?

Zou je subsidie aan kunnen vragen voor Amerikaanse dierenartsen rekeningen? Is er niet ergens een verstopt potje met geld voor dat soort aangelegenheden? Allemachies, wat een geld waren we gisteren kwijt. In totaal was de rekening $ 712,00!
En denk je daar voor op zijn minst wel een operatie te krijgen? Nee hoor, gewoon de jaarlijkse APK voor 2 hondjes. Het is toch niet normaal meer?
En nou had ik van te voren al mijn huiswerk gedaan bij dit bedrag. Ik had namelijk via het internet de prijzen voor front-line en de hartworm medicatie voor de heertjes vergeleken. De goedkoopste uitgedraaid en mee genomen naar de dierenarts. Want ze doen aan "pricematchen". Daarom ging er in totaal nog $ 170,- van de rekening af. Het zou dus zonder mijn speurwerk bijna $ 882,- gekost hebben.
Sterker nog, ik had ook nog een coupon uit een locaal krantje geknipt wat me een korting van $ 25,00 op leverde, dus het totaal was eigenlijk dik $ 900,00!

Ik blijf het een raar idee vinden dat als je naar de dierenarts gaat je net als dat je naar de supermarkt gaat, eerst een vergelijkend warenonderzoek moet houden. OK, in Nederland verschillen prijzen ook bij dierenartsen, maar zoveel geld hebben ze me toch nog nooit durven vragen. Bovendien probeerde de assitente me nog wat "extra" onderzoekjes aan te smeren, waar ik helemaal niet op zat te wachten, maar wel alvast op de voorlopige rekening gezet. Gelukkig was ik "scherp" gisteren en had haar door en die werden van de rekening gehaald. Echt waar, het maakt de gang voor de jaarlijkse APK bij de dierenarts niet echt leuker.

Maar beiden viervoeters hebben weer een rabies penning en Connor een stel inentingen en voor Stace hebben we ipv inentingen titers laten afnemen. In de hoop dat de waardes nog hoog genoeg zijn en hij geen inentingen nodig heeft. Gezien zijn auto-imune reacties, is hoe minder prikken, hoe beter. Helaas kun je voor zo'n titer bepaling, drie keer een inenting kopen, maarja alles in het belang van de gezondheid van Meneer de Bruin niet?

Dat titer idee kwam overigens van onszelf en niet van de dierenarts. We kunnen hem niet overal de schuld van geven, natuurlijk. En bovendien zijn we hem en het dierenartsen team in het dierenziekenhuis, nog ontzettend dankbaar voor de hele situatie met Stacey destijds. De dierenarts zelf is eigenlijk reuze aardig (zou ik ook zijn met klanten zoals ons). Hij nam uitgebreid de tijd voor ons en de hondjes en vond Stace er weer super goed uitzien, zeker na de vorige keer dat hij hem gezien had. Toen was hij nog zo goed als kaal en inmiddels is er weer heel wat vacht bij hem. De dierenarts deed zijn uiterste best om de Nederlandse honden paspoorten in te vullen. In Amerika kennen ze zo'n systeem niet en hij was weer danig onder de indruk van het uitgebreide verhaal in hun paspoorten. Het staat namelijk ook allemaal in het Engels vermeldt in die paspoorten. De hartjes zijn ook uitgebreid beluisterd, temperatuur en oren en ogen allemaal ok. Daarna bloed afnemen voor de hartworm test voor Connor en bloed voor de titer en hartworm test voor Stacey. Na deze wisseling kwam het tasje met vlooien en hartworm spulletjes en waren we dik een uur verder. En die zevenhonderd dollar armer..... Echt, ik blijf het een heel bedrag vinden.... Maar het is voor een goed doel, probeer ik me zelf steeds te vertellen. Snel maar weer vergeten....

Verder was de dag van gisteren heel vreemd kwa weer. Werd wakker met regen, wat overging in de loop van de morgen in onweer en tornado watches. De stroom viel door dit noodweer ook nog twee keer een minuut of vijf uit en tegen 11 uur was de lucht hemels blauw en scheen het zonnetje je weer tegemoet en was het zalig buiten. Tegen vier uur was dat alles weer verdwenen en waaide het heel hard en was de temperatuur weer enorm gedaald. Wat een verschillen vandaag.

's Avonds was er DE basketball wedstrijd tussen UNC en Michigan State, waar ik gisteren al over schreef. UNC was helemaal in vorm en maakte er een fraaie wedstrijd van en heeft dus gewonnen! Go heels Go!!!
Toen wij in 2005 hier net woonden hadden ze de titel ook gewonnen en nu dan weer. De beelden van 30.000 feestende mensen op Franklin Street in Chapel Hill waren al gelijk op tv en het is goed weer wat positieve berichten voor de mensen hier op tv te zien. Feestende en juichende mensen maken iedereen blij lijkt me. Maarja, met zulke berichten waren ze in Michigan state ook vast blij geweest, denk ik. Maar het was een duidelijke overwinning voor UNC en het is hier weer licht blauw wat de klok slaat de komende dagen.

Groetjes Petra

18 opmerkingen:

Petra zei

Praat me niet van dierenartsenrekeningen! Inderdaad de prijzen zijn bezopen en dat je moet gaan zoeken naar internetprijzen e.d. ook. Ik heb te doen met degenen, die wel het volle pond betalen, simpelweg, omdat ze niet weten, dat je het ook voor de internetprijs kan krijgen!

Anoniem zei

Mijn hemel wat een bedrag daar
heb je hier een nieuwe Beardie voor hahahah.

Wat goed dat de North Carolina's gewonnen hebben

Erna

M@riet zei

jeetje, wat een absurd hoog bedrag!Ik zal niet meer mopperen op inze dierenarts ;-)
Maar goed, idd alles voor het goede doel, toch? Ik heb trouwens m`n honden na hun 8e jaar niet meer laten enten, volgens verschillende fokkers en kenners is het dan niet meer nodig..Ook de katten (na hun 8e)trouwens niet meer..

Bibi zei

WOW wat een bedrag zeg, ik denk dat wij nog maar even goed moeten nadenken over het aanschaffen van een hond...
Groejtes uit Liberty!

Yvonne zei

Hoop geld maar ach zolang je het kan betalen,heb je het toch graag over je mannetjes ;-)
Twinkle had een darmontsteking van het weekend en toen ik zaterdag bij de dierenarts was geweest was Twinkle een prik en een kuur pillen rijker en ik 51 Euries armer (en wij hebben toch niet de duurste da)

Ineke zei

Goed van je, dat je zo slim was om op internet naar de prijzen te zoeken. Haha, lachen, een kortingscoupon voor de dierenarts.

Gelukkig kunnen de hondjes er nu weer een jaar tegen.

gr, Ineke

PS Brr, akelig dat weer bij jullie.

marieke zei

Jeetje wat een bedrag zeg!! Echt niet normaal meer!! Maar ze zijn de APK goed doorgekomen en jij hebt je spulletjes weer in huis.
Tis trouwens wel een goede reden om terug te verhuizen naar NL ;-)

Bianca (Hollandranch) zei

Dat is inderdaad heel veel geld, hier kosten de inentingen (rabies etc) bij de veearts (niet de dierenarts) ongeveer $ 35,-- per hond, geen aantekening in het paspoort maar een kwitantie met ee n krabbel waarop staat wat er geinjecteerd is. Hartwormtabletten krijg ik bij haar zonder onderzoek mee, ze krijgen allemaal elke maand 1 tablet en daarvoor hadden ze geen hartworm dus vind ze testen niet nodig. Maar bij de dierenarts (niet veearts, die zo goed voor Freekje heeft gezorgd) zal het ook wel op die manier gaan en zoveel geld kosten. maar het is eigenlijk wel schandalig veel geld, hoeveel mensen zouden dat niet kunnen betalen ? en zeker nu in deze tijden.

Tink zei

Er zijn wel goedkopere oplossingen hoor, je moet er alleen ff naar zoeken. Als je de Humane Society belt en vraagt naar low cost vaccination clinics dan weten ze er vast wel een paar. Zo hebben wij de ' good neighbor' vet, ze houden clinics in bv Petco, andere pet stores en zelfs supermarkten. Kijk eens op http://www.goodneighborvet.com en klik op 'services' en vergelijk de prijzen! Ik weet dat die clinics bestaan omdat we in Border Collie Rescue we veel gebruik van maken en elke stad heeft meestal wel zo'n clinic.

Petra zei

Ja klopt inderdaad die clinic, maar met Stacey's Addison is dat vaak te stressig voor hem. Rabies kost dan maar $ 10,- en nu was het $ 30,-. Overwogen, maar was het wel waard. De duurte zit hem inderdaad in die hartworm test. Ook ik vind zo'n test overbodig. Hadden het niet, hebben altijd medicijnen gehad, maar zonder die test krijg je geen recept. Althans bij deze dierenarts. Ergste was dat ik daar nog even over zeurde en dat er toen 50% van de prijs af ging. Heeeeeel raar en toen dacht ik, waar wordt ik nu nog meer mee genept. Ipv $80,- per hond werd het nu $ 40,- per hond. Super wazig. Maarja weer tachtig dollar verdiend. Weliswaar ook nog $80,- te veel maar het scheelde weer iets, want we hebben wel dat recept nodig. Verder kwamen er nog Parvo en Lepto bij en daar heb ik nog nooit clinics hier van in de buurt gezien. Dan kwam er nog waste kosten bij en twee keer consult. Tel uit je winst....

Anja zei

Dat is inderdaad veel geld voor de dierenarts. Gelukkig kunnen Connor en Stacey er weer een jaar mee vooruit.

Karin (dh) zei

Tjonge, dat wordt weer even op water en brood Petra, wat een torenhoog bedrag voor 2 APK's, maar ja het blijven toch je harige kinderen niewaar..:-).
Fijn te lezen dat alles trouwens goed met ze is.
Mag ik je misschien vragen waar jij je dierenmedicijnen on line koopt? Ben op zoek naar een betrouwbaar USA bedrijf voor een vriendin. Zij heeft onlangs behoorlijke pech gehad met een bestelling die nooit is verzonden (welles/nietes verhaal).

Tink zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Tink zei

Ik koop ze net als andere Petra uit Virigina bij http://www.discountpetdrugs.com/
Moet vanavond met onze pup ook naar de dierenarts voor z'n Rabies en een check up, ben benieuwd wat we kwijt zijn. Frontline en heartworm koop ik ook online. Dierenartsen zijn vaak net als gewone artsen proberen allerlei medicijnen te pushen. Voor mij geen Sentinel of iets dergelijks. Als we heartworm meds nodig hebben is dat gewoon ivermectin. Border Collies and sommige andere herding breeds zijn gevoelig voor bepaalde medicijnen, Ivermectin(Interceptor) is eigenlijk het enige dat gegeven wordt. Ik vraag om een recept aan de dierenarts en zij doen dat of faxen of geven me het recept. We hebben al zoveel meebetaald aan de kliniek dat ze daar nooit moeilijk over doen. ;-)

Petra zei

@ karin
Ik had ook inderdaad het bedrijf van Tink uitgedraaid. http://www.discountpetdrugs.com/
Heb er zelf nog nooit wat bij besteld, maar ze waren voor de Interceptor (hartworm) wel het goedkoopst. Voor de Frontline was Petshed het goedkoopste.
http://www.petshed.com/

Voor de Addisons haal ik ze gewoon bij de drogist hier. Het verschilt enorm per medicijn welke het goed koopste is. Het is een hele uitzoekerij. Zo zijn de ontwormings pillen in NL weer veel goedkoper vaak..... Het is echt dat we errug veel van onze schatjes houden ;-)
Maar zoal je ook al zei, ze kunnen er weer een jaartje tegen. En zo niet, gaat het van hun zakgeld af denk ik.

Miranda zei

Dus ik doe er goed aan om maar een spaarpotje voor onze Sam te gaan aanleggen. Het weer van gisteren was te merken in het zotte, enorm drukke gedrag van die van ons gisteren. Maar we hebben het allemaal weer overleefd niet. groetjes

Miranda zei

Dus ik doe er goed aan om maar een spaarpotje voor onze Sam te gaan aanleggen. Het weer van gisteren was te merken in het zotte, enorm drukke gedrag van die van ons gisteren. Maar we hebben het allemaal weer overleefd niet. groetjes

elmarstel zei

wouw zeg, wat een rekeningen..., maar waarom zijn die prijzen dan zo idioot hoog, want is het honorarium vd arts dan zo belachelijk hoog????