dinsdag 9 juni 2009

Everglades

Gistermorgen zijn we weer richting Miami gereden en hebben we Ron's moeder en zus opgehaald in het Riu Hotel in Miami Beach. Zij waren vrijdag aangekomen en blijven nu een aantal dagen bij ons in Naples.

Hierna zijn we weer terug gereden richting Naples waar we rond een uur of drie aankwamen. Waar we wat bij het zwembad gezeten hebben. En... de meegebrachte Nederlandse spulletjes van hen kregen!

Photobucket

Lekkere kaas, koekjes, boekjes en nog veel meer moois! Was weer super!! 's Avonds zijn we bij Carabas die hier echt bijna om de hoek zit wezen eten. En daarna snel door naar de zonsondergang op de pier.

Bij het piertje waren weer heel veel dolfijnen te bewonderen. Maar nu ook pijlstaart roggen en heeele grote vissen. En daarbij die mooie zonsondergang en ook nog een regenboog. Het is wat he?

Eenmaal de zon onder, gaf het een beetje spookachtig plaatje.

Photobucket

Natuurlijk ook nog een filmpje van de dolfijnen en de zonsondergang...

Vandaag zijn we 's morgens bij de Cracker Barrel wezen ontbijten. Eerst uitgebreid het winkeltje doorzocht. Waar ik die heerlijke bramen compote gekocht heb van hen. Die is echt zo lekker en onlangs zag ik dat ze die in potten verkopen daar.

Na het onbijt, ontbijtje kan je het daar echt niet noemen, zijn we wat boodschapjes wezen halen voor vanavond. We wilden graag beercan chicken gaan eten vanavond. Dus daar de spulletjes voor gehaald. Natuurlijk valt er in een Walmart nog veel meer te vinden. Hierna hebben we tot een uur of 1 bij het zwembad gezeten en gezwommen en zijn we richting de Tamiami trail gereden om een tocht in een airboat te gaan maken.

Photobucket

Onderweg er naar toe, hadden we al een buitje gehad, maar eenmaal bij Erv's was het droog en zouden we om kwart over 2 vertrekken. Uiteindelijk werd dat twee uur, want het bootje was vol. Met ons zouden nog twee andere mensen mee gaan. En daar gingen we dan...

Al snel zagen we 1 aligator en Bill, onze botenbestuurder, ging hem een visje geven, waarbij hij uit het water kwam.

Het was een mooi gezicht hoe hij heel voorzichting het water uit kwam. Tijden het kijken naar die aligator, klonken er al heel wat onweersknallen en toen we daarna verder vaarden, brak de bui los! Echt niet normaal wat een water kwam er naar beneden. En 1 ding was duidelijk, midden in de "swamp" zijn er weinig schuilplaatsen. Wat zeg ik, helemaal geen schuilplaatsen en we werden dus kletsnat. Tot aan onze verschoninkjes aan toe. En hoe warm het ook is hier in Florida, kletsnat in zo'n bootje met snelle vaart is echt bere koud. Kon geen eens mijn ogen meer open houden. Wat een bui zeg..... Echt hoe kunnen we het plannen? Zeker 20 minuten hebben we nog in die bui rond gevaren, maar veel heb ik er niet meer van mee gekregen. Zeikie nat waren we alle vier en het is dus ook bij die ene aligator gebleven die we gezien hebben. Al kunnen we wel stellen dat dit de ultieme "swamp" ervaring was, met zoveel extra water effecten erbij ;-)

Ook hier weer wat bewegende beelden van. Althans tot aan dat de bui los barstte...

Inmiddels staat het beercan kippie te sudderen op de BBQ en gaan we vanavond proberen om een sunset "cruiseje" te gaan maken. Hopelijk blijft het dan wel droog.....

Groetjes Petra

Kristel Holsbeek zei

Moet net bij jou gebeuren hé...

Anoniem zei

Te gek he bij Erv's, het jaar ervoor hadden we de tocht gemaakt aan de andere kant van de Everglades maar bij Erv was het veel interessanter. Hij deed veel meer dan die andere kerel toendertijd. Hebben jullie ook hun huiscroq gezien onder de balustrade bij het kantoor? pff die was heftig groot vorig jaar.

Nou have nog wat fun he

Ronald

Natasja zei

Ik kwam via via op jouw site terecht en heb met veel plezier je reisverslag en foto's zitten bekijken. Zo te zien heb je een fantastische vakantie gehad. Florida is ook één van mijn favoriete vakantiebestemmingen. Ik wens je verder een fijne dag!

Groetjes Natasja

Annemiek zei

Wat een zonsondergaangen zie je. Ze zijn allemaal mooi.
Brr, dat je net de bui op je moet krijgen in de boot.

Anoniem zei

Wat gezelli, zo met elkaar! Heel veel plezier samen!

jammer van al de regen :-(

xx Mariet

ps De teef is gedekt!!!! ;-)

Anna zei

Wat een beest die krokodil, jammer van het weer!!
Hopelijk is het van de week beter weer.