zaterdag 18 juni 2005

Roadrunnersdag

Vandaag een hartstikke belangrijke dag, ha ha ha. Want er komt een meneer van Road Runner. Onze nieuwe internet provider. Hij gaat zorgen dat we hier kunnen gaan internetten en ook tv kijken. Errug belangrijk natuurlijk. Hij zou in de middag komen en vandaar waren we ’s morgens nog wat boodschapjes gaan doen. Even nog naar de Michaels en toen ik naar binnen liep hoorde ik Nederlands praten. Hey dat is toevallig dacht ik nog. En toen ik wat beter keek zag ik dat het Rian en Nel waren. Zo leuk, maar eigenlijk ook best raar om Nederlands te horen en dat het dan ook nog mensen zijn die je kent. Zij stonden bij de kassa en dus kletsten wij natuurlijk ineens Nederlands tegen elkaar en ik zag de jongen achter de kassa denken, waar hebben ze het in vredesnaam over. Moest er achteraf wel om lachen. Daarna nog even naar de Home depot wat schroefjes halen en daarna naar het huis. Omdat Meneer Roadrunner in de middag kwam zijn Ron en ik in de tussentijd begonnen met het uitzoeken van de raamhorren. De bouwer had ze allemaal geleverd, maar niet in de ramen geplaatst. 27 ramen en dus ook het zelfde aantal horren, en met veel verschillende maten. We wilden niet in elk raam een horretje maar een systematische en tactische opstelling was gewenst. Kortom zoals Cruyff het zou zeggen, elk nadeel heb zijn voordeel, want er bleken er een paar niet te passen en eer we daar uit waren stond de Road Runner meneer voor de deur. Hoe kan het mooier, gered door de bel. Ook kwam Yvon een collega van Ron nog even langs. Hebben samen even wat gedronken en ondertussen zag ik Ron een paar keer flink voorbij stappen in de tuin. Volgens mij gaat het niet helemaal goed met meneer Roadrunner en Ron, zei ik nog tegen Yvon. Dus wij even polshoogte nemen en inderdaad. Er was nergens een aansluiting van de kabel te vinden. Dus moest meneer “RR” eerst een kabel aanleggen uit het kastje welke helemaal achterin vlak bij onze tuin stond. Hij vertelde dat weer een andere meneer “RR” er voor gaat zorgen dat de kabel ook in de grond komt en niet zo op de grond blijft liggen. We moeten het maar van hem aannemen natuurlijk, maar hij reageerde of het de normaalste zaak van de wereld was en liep daarna naar binnen om te kijken of er contact was. Eerst wat de verbinding heel zwak maar na een belletje hier en een telefoontje daar, was er daar ineens een internet verbinding. Yeah !!! Minder geluk hadden we met de aansluiting van de tv, want daar had hij het verkeerde kastje voor bij zich. Tsja het was een zware dag voor Meneer RR en je kan niet alles in 1 keer hebben natuurlijk. Dus nu komt hij ons morgen weer verblijden met een bezoek. Jawel op zondag wel te verstaan. Toen we hier pas waren stond ik te kijken van hoeveel mensen er hier op zaterdag en zondag werkten, maar het is hier echt geen uitzondering. Zo wordt er morgen op zondag onze koelkast, wasmachine en verdere bestelling door de Lowes bij ons thuis bezorgd. Op zondagmiddag. Je kan hier dus gewoon elke dag van de week kiezen om te laten bezorgen. Ongelooflijk. Maar geheel normaal hier.

Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

1 opmerking:

Anoniem zei

Even een weekje weinig kunnen internetten, dus nu weer eens even bijlezen op jouw blog. Leuk om alle vorderingen rond jullie landgoed (want 'huis' kun je het toch nauwelijks nog noemen) te lezen met natuurlijk als hoogtepunt: de sleuteloverdracht. Het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet ervan!