maandag 13 juni 2005

Vers uit Holland

Vandaag was het 's morgens vroeg al 24 graden. De temperatuur en de vochtigheidsgraad liepen al snel op en vanavond reden we in Ron's auto en die gaf om kwart over negen 's avonds nog 31 graden aan. Een heerlijke zwoele avond was het. Hier in Cary hebben we vanavond een flinke bui gehad. Maar later die avond waren we in Raleigh, maar daar viel geen druppel. Voor morgen beloven de weermannen (en vrouwen) een nog warmere dag. 36 graden geven ze door.......

Vanmiddag ben ik eerst wat boodschapjes wezen doen en daarna door naar het huis. Ik had afgesproken met Mike. Mike is de "handyman" van de bouwer van ons huis. Heb met hem wat punten doorgesproken en Mike en ik begrepen elkaar. Althans dat hoop ik, hi hi hi.
Maar heb goede hoop hoor. 's morgens had ik hem aan de telefoon gehad en 's middags toen ik daar kwam waren er al een aantal punten gedaan. De ramen met krasjes die zijn op nieuw besteld en het raam wat niet helemaal lekker opende daar komen mensen voor van de "ramen winkel" voor terug. Verder was de porch voor de tweede keer geverfd en waren er een aantal andere puntjes ook bij gewerkt. Nu alleen de ramen nog en een stopcontact in de porch en dan hebben we alles gehad..... Tijdens het wachten op Mike, heb ik in de tuin Stokrozen gezaaid. Die vindt ik altijd zo mooi en in Zierikzee had ik ze ook in de tuin. Nu was ik van de week bij de Target en zag ik ze als zaadjes staan en dacht die ga ik proberen. Weet dus echt niet of dat gaat lukken hier, maar het was het proberen waard. En terwijl ik in de zinderende hitte een beetje een mooi zaaibedje aan het schoffelen was, zag ik lezend op het zakje van de zaadjes dat ze helemaal uit Nederland vandaan kwamen !!! Nou als die het niet doen, dan weet ik het ook niet.
Over uit Nederland komende gesproken........ "Het hagelt, het hagelt, grote korrels Venz!!!"

Image hosted by Photobucket.com

Ook deze komen "vers uit Holland" !!! Ronald, een collega van Ron, heeft ze voor ons meegenomen. Hij was afgelopen week in Nederland en vroeg of hij iets voor ons mee kon nemen aan Ron. En Ron die wist wel wat. We waren namelijk net door onze eigen mee gebrachte "Venz" voorraad heen en dus hartstikke lief dat Ronald de hagelslagjes voor ons mee wilde nemen. Dat wordt weer vertrouwd een "bammetje hagelslag" Mmmmm....... Thanks Ronald ;-) !!!

Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

3 opmerkingen:

kastelke zei

Hm, die Venz met die vele kleurtjes vond ik als kind altijd zo lekker. We kochten dat als we in Baarle-Hertog/Baarle Nassau kwamen (1 keer per jaar of zo).

Anoniem zei

Lekkerrr hagelslag.

Kijk maar uit dat het niet smelt in die hitte hihihi

Erna

Anoniem zei

Eigenlijk maf dat in zo`n land als Amerika, het land wat (bijna)alles heeft en waar alles kan, geeneens hagelslag heeft!!!! ;-)
Heerlijk om te zien dat de hondjes zich prima vermaken in de nieuwe tuin!!

groetjes Mariet