maandag 22 mei 2006

Bloemetjes

Vanmorgen weer wezen zwemmen. En het was druk. Volgende week gaat het buitenbad open. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die dat erg leuk vinden. Het lijkt mij ook heerlijk als ik eerlijk ben. Bij Clubworx hebben ze een binnen en een buitenbad. Vorige week zag ik al dat er allemaal ligbedjes buiten waren gezet. Zag er erg gezellig uit. En vanochtend zei Terri dat volgende week vrijdag het buiten zwembad open gaat. Als in ieder geval de permit binnen is. Het schijnt dat er iemand van de gemeente moet komen en een vergunning moet afgeven voor dit zomerseizoen. Maar in aanloop dus naar het buitenbad, was het enorm druk. Denk dat er zeker 35 mensen waren. En ook van het jongere soort, hi hi hi. .
's Middag ben ik in de tuin bezig geweest. De stokrozen die ik vorig jaar gezaaid had doen het nu echt heel goed. Had ze in het voorjaar verplant en nu gaan ze bijna open....

Photobucket - Video and Image Hosting


Ik heb in totaal 4 "stokken" zeg maar en ben erg benieuwd naar de kleuren. Want het zakje met zaadjes was divers van kleur. Wat ik wel kan zien is de verschillen in blad en daarmee verwacht ik ook dat ze anders van kleur zullen zijn. Maar misschien is dat helemaal niet zo. Ben in ieder geval wel nieuwsgierig!

Photobucket - Video and Image Hosting

Ook had ik drie tomaten planten gekocht en in een pot geplant. En die doen het nu ook heel goed. Grappig om ze nu te zien groeien.... Ze hebben zelfs de grote hagelstenen overleefd.

Photobucket - Video and Image Hosting


Ook de Morning Glory doet het erg goed.

Photobucket - Video and Image Hosting

En de pas geplante rozen staan ook erg mooi nu.

Photobucket - Video and Image Hosting

Na de bloemetjes in de lemontree nu hele kleine ieniemienie lemontjes ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Groetjes Petra

15 opmerkingen:

Petra zei

hee, nu kun je fried green tomatoes maken! Echt zuidelijk ;). Leuk al die dingen in je tuin! Ik worstel met het bindweed, zucht!

Anoniem zei

Leuk zo al je blommetjes.
Ik liep me van de week af te vragen
of je citroenen het al zouden doen.
Vergat het eigenlijk te vragen gisteren.

En Yeah de Hurricanes hebben gewonnen, zag ik op de nenerlandse teletekst.

Anoniem zei

Je bloemen/planten in de tuin doen het goed. Toch nog een limoentje in je boom? Hopelijk blijft alles doorgroeien en trekt het niks aan van de buien/stormen/hagelstenen. Deze hebben jullie allemaal al gehad en blijft de zon schijnen!!!

Nu nog wat zon in NL in dan is iedereen blij.

Kaar

Anoniem zei

mijn kruisbessen en pruimen zijn niet storm vast,alles er uitgewaaid jammer.groetjes uit Barendrecht

Nel zei

Gaat goed met boerin Glory :)Ziet er leuk uit en zo bijzonder, vooral die groene tomaten.

Anoniem zei

Je hebt er echt wat van gemaakt, van je tuin. Bij ons is hij na twee jaar gewoon nog kaal, ook omdat we weten dat we weer gaan, maar er lopen hier flink wat herten rond die alles plunderen, hahaha. We genieten zo van jouw tuintje ! Fijne dag buuv, daar in up north.

Anoniem zei

Jij hebt echt groene vingers! Het ziet er allemaal lekker fleurig uit..Bij ons in de tuin is ook alles flink uitgeschoten toen we terug kwamen hoor! Het lijkt nu wel herfst hier,wat een verschil met vorige week;-)We zitten weer helemaal in het ritme van alledag hoor en de vakantie lijkt alweer een tijd geleden, gelukkig hebben we de foto`s en jouw blog om nog regelmatig terug te kijken...

groetjes vanuit wisselvallig zeeuwse!

ps m`n nagellak ziet er nog als nieuw uit hoor, geweldig haha

Anoniem zei

Geweldig dat klompje hihihihi

Erna

Larissa zei

Leuk al die bloemen en planten zeg! Ook mooi genomen die foto's.

Annemiek zei

Wat mooi bij jullie. Die stokrozen vindt ik ook zo mooi. Het ligt massa's voor bij jullie hoor, vergeleken met hier!

Petra zei

@ Kasaka
Nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Worden de tomaten dan gewoon gefrituurd?
Volgens mij zijn ze nu echt loeihard nog.

@ Erna
YEah ze hebben gewonnen inderdaad. Staat nu weer 1-1. Zaterdag hadden ze verloren, helaas.

@ Karin
Zal wat jullie kant opblazen...

@Ma
he jakkes... Weer een mislukte oogst. Wees getroost, de perzikken hier zijn ook spontaan naar beneden gekomen na de hagel en wind.

@ Nel
Ja maak het maar mooi, met je boerin Glorie. Ha ha ha.

@ Mary-Ann
Hier zijn ook aardig wat herten, maar onze tuin is afgesloten door een hek. Dus ze kunnen er niet in.
En blijft alles mooi heel ;-)
Maar geniet maar die van mij dan hey!


@ Mariet
Goed te horen dat je weer veilig in het Zeeuwse bent aangekomen!
Mooi dat je teentje er nog steeds keurig uitzien!


@ Erna
Speciaal voor jou een ander plaatje er bij, ha ha ha....
De klomp komt overigens uit Enschede, van Dakbedekkersbedrijf Pol, hi hi hi.

@ Annemiek
Als ze het goed doen dan zal ik aan het eind van de zomer wat zaadjes van ze naar je opsturen.
Als dank voor de Morning Glory ;-)

ilse zei

Prachtige foto's.

Annemiek zei

Leuk, alvast bedankt.
Ben je het nest een beestje huiselijker aan het maken of zo?

Petra zei

@ Annemiek
Graag gedaan hoor!
Ja je zou het haast denken he? Het zijn kleine boodschapjes naar Nederland ;-)

Anoniem zei

Je hebt inderdaad groene vingers... Ik ben er ooit in Engeland eens aan begonnen, aan werken in de tuin, maar toen ik het onkruid liet staan en de planten uittrok, wist ik dat ik het beter aan professionals overliet ;-)

En hier in de USA hebben we vooral veel gazon (bijna geen plantjes) en laat ik het nog steeds door een tuinman onderhouden... Er zijn zo van die gewoontes waar je niet meer van af wil LOL

Groetjes,