donderdag 11 mei 2006

Cocoon op de vroege morgen

Vandaag was het koffieleuten verplaatst naar morgen. Dus i.p.v. morgen ben ik vandaag wezen zwemmen. Nou ga ik normaal naar het aquarobic, maar nu was er een Taichi/yoga les. Ik had dat al es vaker gedaan en dat is behoorlijk stretchen. En ontdekte toen spieren waarvan ik niet meer wist dat ik ze had.... Maar vandaag hadden we les van "Barbie" en niet van Michelle. Michelle vindt ik altijd leuk. Ze kan je goed motiveren en je gaat altijd net iets harder bij haar. In tegenstellng tot Barbie. Barbie heet eigenlijk geen Barbie. Maar ben haar echte naam spontaan vergeten. Vandaar dat ik haar Barbie noem. Ze lijkt eigenlijk ook niet op Barbie, behalve dat ze blond is. Maar als Barbie zou praten, zou ze praten zoals haar. Op vrijdags geeft ze sinds kort ook de aquarobic lessen. En dan gooit ze er steeds een vreselijk overdreven WHooowHoooo doorheen. Iets te hard en te regelmatig... de meeste medeaquaers kijken ook spontaan een andere kant op als zij gaat "whhhooooo-en". Ze komt ook niet helemaal "echt" over, niet spontaan zeg maar. Ze zal best aardig zijn, maar het loopt niet zo. Ik weet niet, krijg er een beetje kippevel van. Afijn terug naar vandaag. De Tajchiles met Barbie als lerares. Het viel me op dat er nu echt alleen maar krulspelden aanwezig waren. Ik ging het zwembad in en voelde me in de film Cocoon beland. Echt! Deze bezetting was ver boven 70 vandaag....... Dat beloofde wat. Stiekum hoopte ik dat William binnen kwam huppelen, maar dat was ijdele hoop. Barbie zette een winkelcentrum muziekje op en ze begon de les. Twee stapjes op zij. Eeeeeeeeen, tweeeeeeeeee. Als of er een slowmotion ingezet was. Oefff dit werd een hele lange les. Bij Michelle was het ook een rustig tempo, maar gebruikte je wel je spieren. En voelde je dat je bezig was. Het was alsof ze er een boek over gelezen had, maar nog nooit gedaan had. Er was geen spatje enthousiasme te herkennen, dus laat staan iets van een Tai Chi passie. Doe je armen van links naar rechts, fluisterde Barbie met ineens toch wel een speciaal "Tai chi stemmetje". Alsof ze zo van een 06 lijn kwam. Huh??? waar is Whhooooowhoooo Barbie nou? Ze stond op de kant de slowmotion stapjes voor te doen. Oh wat erg dit. Dit ging ik niet vaker doen zeg. Als ze nog zachter en monotoner gaat praten en lopen val ik in slaap. Maar toen kwam de volgende oefening waarbij je je handpalmen tegen elkaar moest duwen en daarna boven je hoofd moest houden. Geen goed plan vonden de krulspelden, want dan waren je handen nat en vielen er druppels op je hoofd. Dus verzon Barbie een soort schud beweging waarbij eerst het water van de handen afgeschud werd en daarna pas boven je hoofd. Neeeeeee toch, dacht ik? Het is echt heel belangrijk je haar droog te houden (ahum). En dus werd er de hele les al het water van de handen afgeschud. Denk dat meneer "T. Chi" in een deuk zou hebben gelegen als hij ons zo zou zien in het zwembad. Halverwege de les was het de bedoeling dat we een lichtelijke knoop legden in onze armen. De oefening had een naam en leek op een japans zoutje. Maar mij lukte het niet en de bij krulspelden al helemaal niet. Dat is wel weer prettig van zo'n bezetting, als het je niet lukt ben je zeker niet de enigste. Behalve onze armen in de knoop, moest je ook gelijktijdig je benen in de knoop. Dat was echt te veel gevraagd voor de deelnemers en Barbie vond dat ze de kant uitleg moest geven. Dus allereerst haar armen in de knoop en daarna haar benen. Maar ze viel steeds om, ha ha ha. Tot drie keer aan toe begon ze serieus aan die oefening. Volledig in trance en met een stalen gezicht. Ik kon er niks aan doen maar ik kreeg zowat de slappe lach. Het lukte haar echt niet ha ha ha.De bedoeling was dat ze stil stond, maar ze hupte steeds en viel gewoon echt om. Ze ging dus na poging nummer 4 snel het water weer in en ineens, zomaar uit het niets, was daar de andere Barbie weer. "Whooooowhooooo" riep ze keihard. In het water ging het wel bij haar. Ja duh.... niemand kon controleren want haar benen deden onder water. En inmiddels waren de krulspelden door haar harde luidde kreet uit de Tajchidroom geschreeuwd en werd het verder niet veel meer. Behalve dan de stapjes naar links, rechts, achter en voren. Heb na de les dus maar baantjes gezwommen om toch de nodige beweging te krijgen. Volgende keer maar gewoon weer aquarobicen....
Na het zwemmen reed ik terug naar huis. En mijn mobieltje ging. Het was Ron. Hij had gelezen hier op het blog en in een mailtje dat Ada en Henny, oma en opa waren geworden. Wat leuk!!!! En ben daarna snel wat boodschappen gaan doen en naar huis gereden. Toen ik de oprit opkwam zag ik wat anders, al kon ik het niet snel plaatsen. En ineens zag ik het.

Photobucket - Video and Image Hosting

We hadden een nieuwe boom gekregen. En wat een grote zeg. Vorig jaar was de boom die de bouwer geplant had spontaan zijn bladeren verloren en we zagen dat er een hele barst in de stam zat. We hadden dit gemeld, maar het bedrijf wat de boom geplant had zei dat het allemaal wel goed zou komen dit voorjaar. Wat dus niet gebeurde. Dus ik had vorige week Mike gebeld en die zou de tuinman weer langs sturen. Waarna Mike van de week aan de deur stond en me vroeg welke boom ik dan zou willen, want deze die er nu stond was inderdaad overleden. Uh... ja, daar overviel hij me wel mee. Maar ik bedacht me ineens de naam van de Maples die we zelf gepland hadden. De October Glory Maple, die kon ik wel makkelijk onthouden ;-) Of een Crepe Myrtle. Mike zou dit aan de tuinman doorgeven en in de loop van de week zouden ze langs komen. Toch wel super nu dat ze tijdens mijn Tai Chi ervaring dan langs geweest waren en er een prachtige Maple voor in de plaats hadden gezet. Goh wat een mooi gezicht nu zeg. Eindelijk een boom met blaadjes er aan !
Snel de boodschapje opbergen en Ada en Henny even gebeld. Hun kleindochter heet Lois. Mooie naam en vond het fijn te horen dat alles goed was gegaan. Daarna ben ik nog even naar het postkantoor gegaan met een pakketje en zag in de gauwigheid bij het naar buiten gaan, dat de zwaluwen hun nest hebben uitgebreid.

Photobucket - Video and Image Hosting

Ron heeft er een triplex iets onder gemaakt zodat, nadat de vogeltjes uitgebroed zijn, het makkelijker is schoon te maken. Eerst dacht ik dat vinden ze niks, maar zo te zien hebben ze hun nest nu gewoon groter gemaakt. En wordt er met van alles en nog wat een groter nest gemaakt. Niet helemaal volgens Ron's plan, maar wel prettig voor de vogeltjes zo'n grotere behuizing niet waar? Want die had gehoopt dat er door dit plaatje eronder ook minder naar beneden zou vallen. Wat misschien ook wel zo zou zijn, ware het niet dat het nest nu uitgebreid is, hi hi hi. Slimme vogels die zwaluwen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Ron had trouwens vanmiddag zijn afspraak bij Tandarts Jim. En ik was heel nieuwsgierig eigenlijk hoe het bij hem zou gaan. Had hem al op de grote schoonmaak voorbereid. Anderhalf uur later kwam hij thuis. Nou hij vond het maar een rare tandarts. Er werden bij hem ook veel foto's gemaakt en hij had een uur op die stoel gezeten. Waarna de tandarts had geconstateerd dat zijn gebit er goed uitzag en geen gaatjes had. Maar dat er twee vullingen aan elkaar zaten en dat hij nu tussen die kiezen niet meer kon flossen. En dat er dan vuil tussen gaat zitten Dat kon hij wel maken. De assitente kon wel zeggen wat het ging kosten, vertelde Jim. Waarna de assitente Ron bij de balie meededeelde dat het 1200,- dollar was deze ingreep...... Oh hij was bij de Aetna verzekerd, dan kostte het "maar" 700,- dollar. Ron geloofde het allemaal wel en dacht, dan flos ik daar toch gewoon even niet. Bovendien hadden ze hem ook geen schoonmaak beurt gegeven zoals ik die wel had gehad. Er was zelfs geen tandsteen verwijderd bij hem. Heel raar. Bovendien krijgen we per 1 juni (mooie datum trouwens) een nieuwe maatschappij voor de tandartsverzekering dus moeten we gaan kijken naar een tandarts die weer bij deze club is aangesloten. En tandarts Jim kon nu niet zeggen wat de kosten bij die andere verzekering zouden gaan worden. Lekker duidelijk allemaal.... In ieder geval hebben we na een echtelijk vergadering nu zeker besloten om voor ons volgende tandarts bezoek niet naar tandarts Jim te gaan, maar een nieuwe "verse" tandarts gaan proberen te vinden.

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig stukje tekst weer. Dr Thomas Bell, de tandarts van Patries en mij is een echte aanrader. Moet je wel even naar Camp Lejeune rijden, maar dan komen jullie meteen een bakkie doen toch ? Groetjes !

Anoniem zei

Mooi stukje en wat leuk dat nest, goed idee van Ron. Gelukkig hebben jullie een nieuwe boom gekregen, nu nog een nieuwe tandarts...deze is geen waar voor je geld..
Succes en een fijn weekend

kastelke zei

Misschien moet Ron maar een plaat ONDER het nest leggen?
En kan je de krulspeldendames eens uitleggen dat er ooit eens iemand een badmuts uitgevonden heeft om o.a. te voorkomen dat hun haren nat worden? Maar ja, dan zit hun kapsel na afloop van de les weer te plat, waarschijnlijk? Alhoewel, ze moeten die zo'n aƫrodynamisch model gebruiken natuurlijk, want ze klieven toch niet op een topsnelheid door het water. Kijk eens welke mooie ze hebben voor de krulspeldendamen:
http://www.nrrdgrrl.nl/zonzij/images/badmuts.jpg
LOL!
Knappe boom! Zelf hou ik er ook van, van bomen. Gelukkig hebben wij 3 reuzegrote eiken voor onze deur staan!

Anoniem zei

Deze boom ziet er inderdaad beter uit dan zijn voorganger.
Je zal van deze intensieve training geen spierpijn hebben. Je hebt de smaak alweer snel te pakken, ik hopelijk volgende week!
Wat een verhaal over de tandarts, uiterst bijzonder. Gewoon in september naar onze vertrouwde Santanaatje. hihihi.
Prettig weekend
Karin

Anoniem zei

en wat vind ik het nu jammer dat er geen foto's in dat zwembad zijn gemaakt, maar ik kan me er wel een voorstelling van maken. Mmmmmm na de poweryoga van gister had me dat lesje van barbie ook wel wat geleken, eigenlijk.
Groetjes uit Enschede

Anoniem zei

Mijn hemel wat heb ik weer gelachen om je verhaal.

Denk dat Ron ook maar een reisje naar nederland moet boeken om ff een bezoekje aan de tandarts te brengen.
Het is te gek voor woorden.

Prachtige boom trouwens.

Erna

Anoniem zei

Leuk verhaal, zeg! Heb me een breuk gelachen met je krulspelddames!

Zou toch ook snel veranderen van tandarts!!!

Groetjes,

Annemiek zei

Leuke dames hoor, veel te tam.
Nou, toen ik vanavond naar huis reed en ik zwaluwen zag vliegen moest ik aan jullie nestje denken, en toen bedacht ik me dat de Amerikaanse zwaluwen er wel een andere bouwstijl op na houden dan de Nederlandse. Tenminste van wat ik me herinner van mijn grootouders stal; de zwaluwen daar bouwden nesten van klei tegen het plafond met een kleine opening als ingang. Waar je zo niet aan kunt denken...