woensdag 24 mei 2006

Vreemd

Vandaag hebben we voor het eerst de eitjes van Mevrouw Mus kunnen zien. En ik moet zeggen ik vond het een vreemde verzameling. Het leek wel een paasdecoratie. Zoveel verschillende kleurtjes. En volgens mij zitten er nog een paar zwaluw eitjes tussen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Snap er niks van. Ga morgen maar es even het internet afstruinen hoe eitjes van een mus er uit horen te zien. Heb nu namelijk ook Meneer Mus een paar keer mogen aanschouwen. Hij komt Mevrouw Mus elke morgen wat te eten brengen. Maar tot mijn verbazing heeft hij een wonderbaarlijk rood borstje. En naar mijn weten hebben musjes geen rode borst, hi hi hi. Zijn vleugels zijn wel bruin, maar een stukje van zijn kopje is rood en een streep achtig rood borstje.

Photobucket - Video and Image Hosting

Feit is wel dat Meneer Mus er voor gezorgd heeft dat de zwaluwen hun nestje in de andere hoek van de veranda niet meer hebben afgebouwd omdat ze steeds weggejaagd werden door deze "Roodborst mus". Een brutaal typje hoor. En "of" Mevrouw Mus is vreemd gegaan met de zwaluw "of" Mevrouw Zwaluw heeft haar eieren laten liggen bij het vroegtijdige vertrek. Al met al ben ik nu nog nieuwsgieriger naar de kleine vogeltjes die uit dit nestje komen. Voorlopig staat de webcam er nog bij en kunnen we het allemaal heel goed zien. Gelukkig trekt Mevrouw Mus zich er niks van en blijft gewoon lekker op haar eieren zitten en op die van Mevrouw Zwaluw ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

En om het vogelen verhaal nog even verder uit te breiden. Gisteren heb alvast ik mijn verjaardagskadootje van Ron gehad. Ben pas volgende week jarig hoor, maar dan zijn we er niet dus vandaar dat nu de buit al binnen is ;-) Jullie raden het nooit, maar het is .........
Een vogelhuisje!

Photobucket - Video and Image Hosting

Maar wel een hele mooie. Met drie kamers en een koper dakje. Had er al een poosje naar gekeken en nu blinkt hij hier in de tuin. Heb met Ron een weddenschap. Hij denkt namelijk dat er geen vogeltjes in komen en ik denk natuurlijk van wel. Zo'n mooi vogelhuis, daar wil toch elk vogeltje in wonen? Als Meneer "Roodborst Mus" het ziet kraakt hij gelijk alle drie de kamers!

Verder vanavond tv gekeken. Al zappend dat wel. Vanavond was de finale van American Idols. En ik moet zeggen dat is hier toch wel een berg leuker dan in Nederland. Het is een hele mooie show met echt leuke en bekende nummers en veel gast optredens. Zo was daar ineens Prince. Jeetje die had ik een tijd niet gezien! Helaas heeft Taylor gewonnen. Ik vond hem eigenlijk niet zo heel erg sterk in het zingen. Kat vond ik een stuk mooier kunnen zingen, maar het mocht niet zo zijn. En ook de reden waarom we aan het zappen waren was uiteindelijk een stuk minder leuk. Op een ander kanaal waren namelijk de Hurricanes aan het ijshockeyen. En ik vond het een keiharde wedstrijd. Het lijkt wel hoe verder ze in de finale komen hoe harder er gespeeld wordt. Er werden echt zomaar spelers omver gemaaid. Niet door de Hurricanes natuurlijk (ahum), die doen dat niet. Maar uiteindelijk wonnen de Buffalo Sabres met 4-3. Op het laatst natuurlijk weer hartstikke spannend, maar ook hier mocht het niet baten. Mijn favorieten vanavond hadden geen geluk. Kat niet en de Canes niet. Op naar de volgende wedstrijd. De Sabres staan nu met 2-1 voor in de Play-offs. We blijven het volgen ;-)

Groetjes Petra

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leuk cadeau heb je gehad voor je verjaardag, op die van ons moet je nog even wachten hoor. Wordt alvast nieuwsgierig hihihi.
Ik weet zeker dat er vogels zijn die in zo'n mooi huisje zich willen vestigen.

Jullie vogelnestje op de veranda, is inmiddels een suprise nest geworden. We zijn benieuwd welke vogeltjes uit deze variatie van eitjes komen.

Kaar

Anoniem zei

Vogelhuisje!!!!!!!!!!!!!!!!
Vogel villa bedoel je zeker.

Hij is wel erg mooi hoor.

Echt balen dat de Hurricanes verloren hebben, ik had het net op teletekst gelezen.
Nou ja vrijdag nieuwe kansen.

Erna

Nel zei

Wat leuk die neverending mussenstory. Ze zullen wel blij zijn met hun landhuis.
Leuk kado !
Vandaag is het hier Hemelvaartsdag, maar dat wordt bij jullie niet gedaan geloof ik. Maar wat heb je eraan als het snert-snert-snert weer is. In huis is het nu 17 graden !!
Ik kom maar logeren denk ik....

Anoniem zei

Grappig, al die verschillende eieren....zal ze inderdaad vreemd zijn gegaan?? Onze merel papa en mama zijn ook erg druk. Ik zie haar nu zitten op het nestje, dus er zijn eitjes!
Ja, en dan de 'mansion'.....het zal druk worden met vogeltjes bij jullie, iedereen wil daar in wonen!!