zaterdag 25 november 2006

Beauty and the beast

En dan heb ik het over mijn twee kerstbomen. De ene is schitterend mooi vol en de andere is een tikkie kalig. Maar kwa lichtjes is het omgekeerd. De ugly tree had de lichtjes er al in en dat maakt hem prachtig (als het donker is). De beauty boom heeft nu ook lichtjes. Heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Was een beetje vergeten dat ik vorig jaar lichtnetten had gekocht en die kan je zo in de boom werpen zeg maar. Alhoewel, je moet wel kijken hoe je werpt natuurlijk. Want de eerste worp viel verkeerd uit. Ik had drie netten voor de boom. (Ja hij is zo groot) En hier in Amerika kun je die netten heel makkelijk aan elkaar doorklikken. Er zit "mannetje" en een "vrouwtjes" stekker aan zeg maar. Maar nu had ik het eerst net met het mannetje boven in de boom gedaan, maar stopcontacten zitten beneden natuurlijk. Pas bij de tweede worp merkte ik dat het niet in elkaar paste zeg maar. Dus net nummer 1, die ik net zo keurig gedrapeerd en verdeeld had, kon er weer uit. Om echt vrolijk van te worden. Trouwens de ugly boom en zijn 400 lichtjes was zo in elkaar gezet en van vorige lichtjestrauma's heb ik geleerd om voor het optuigen de lichtjes te checken. En die gaven geen pukkel. He getverre.... ook niet om vrolijk van te worden. Ik dacht toch niet dat ik al die 400 lampjes even ging aandraaien he? Had nog wel meer te doen vandaag. Zat me al bijna te bedenken om de gratis boom weer in zijn gratis doos terug te doen en me met ugly tree te melden bij de klanten service van de Home Depot. Zie je wel, er zit altijd een addertje onder het gras bij zo'n gratis boom. Die lichtjes doen het 1 dag of gewoon helemaal niet en daarna mag jij naar de Home Depot voor 400 nieuwe lampjes. Grrrrrr.... Ik liep nog wat te foeteren en aan stekkers te duwen en te trekken en nog eens wat foeteren. Tot ik een helder moment kreeg en me bedacht om de stekker eens in een ander stopcontact te stoppen. Ja, ja, ik heb ze niet vaak die heldere momenten, maar wel meestal op de kritieke momenten zoals bij een "400-stuks-lichtjes-drama". En zowaar....... de lampjes straalden er op los bij een ander stopcontact! Ohhhhh wat een genot. En dat allemaal gratis ;-) Wat blijkt er stond in de meterkast een knopje verkeerd van de electriciteits groep van buiten. Ook helemaal zelf ontdekt vanmorgen. Het bleek dat ik echt scherp was en dat moeten we maar flink benutten. Alhoewel ik daarna die mannetjes, vrouwtjes fout maakte in de beauty boom. Dus die scherpte viel eigenlijk reuze mee. Kreeg vanochtend dus ook echt een beetje het national lampoon's gevoel. Je weet wel van die film met Chevy Chase. Prachtig stukje met de kerstverlichting. Afijn, heb nu nog de ballen in de beauty boom te gaan en alle buiten verlichting. Gelukkig is het heerlijk weer hier, dus wilde toch morgen eerst voor het buiten gebeuren gaan. Het is 21 graden en een stralend zonnetje. Ideale weer om een echt kerstgevoel te krijgen (NOT) Maar je hoort me niet klagen. Ik geniet er mooi van.

Hier nog een foto van de ugly tree by night ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Valt nog reuze mee zo in het donker he? Foto is gemaakt met de webcam, want het fototoestel is natuurlijk mee naar NL. Vandaag ook nog even met Ron geskyped. Hij was in Beverwijk bij zijn oma. En stuurde me wat foto's. De hele familie was bij oma. Zo leuk om die foto's te zien. Ik zag ook dat het kadootje voor oma gelukkig heel is over gekomen.

Photobucket - Video and Image Hosting

En de "J-Lo" bril voor Romy volgens mij ook. Of was hij nou voor Beau???

Photobucket - Video and Image Hosting

In ieder geval Ron vermaakt zich prima en geniet volop. Nog 1 volle dag in NL, want maandag komt hij al weer terug gevlogen naar Raleigh. Geniet er nog maar lekker van Ron!!!

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk om je shopverhaal op de vroege morgen te lezen, vroeg maarja dan heb je wel wat..
Ben ook benieuwd straks naar de 'uglyboom' overdag.
Ik laat al het lichtjeswerk over aan Frank. Vorig jaar deed bij ons de helft het ook niet en idd een ander stopcontact wil dan nog wel eens helpen. Fijne zondag, nog even en dan is Ron er gezellig weer, Groetjes van beneden

Anoniem zei

Hier zijn de kadootjes nu ook veilig geland :-)) Hartstikke bedankt KerstRon en KerstPeet ook van de meiden!!! Wat een leuke speeltjes weer:-)) Twinkle vermaakt zich er prima mee in d'r nieuwe mand. Het is eigenlijk weer veels te gek.
Dikke kus van ons allemaal!!
(Er is trouwens al een Peanut Nugget bestelling onderweg naar Ton zijn tante uit Amerika, die komt vrijdag naar Nederland, voor nog tig zakken van deze lekkere knabbels:-)))

Anoniem zei

Ik heb weer genoten van je bomen verhaal. Nog even en dan kan het decoreren hier ook weer losbarsten. Leuk ! Maar zo uitbundig als we het is Camp Lejeune deden word het niet, in ieder geval niet buiten. Hier in NL zijn het ook onnatuurlijke temperaturen, ik loop nog regelmatig in spijkerjack. Morgen komt je mannetje weer, en huize Glorie is weer compleet ! Groetjes !

Petra zei

Ha ha ha, hoe herkenbaar! Ik heb er vandaag ook mee geworsteld!

Annemiek zei

Prachtig verhaal, mooie titel ook :)

Anoniem zei

Je hebt je best weer gedaan, en de boom buiten ziet er zo op de foto te zien goed uit met zijn lichtjes. Ben wel benieuwd naar de rest van je kerstversieringen, maak er maar weer mooie foto's van.

Dylan is vandaag met zijn nieuwe out fit naar school, en vol trots vertelde hij van wie hij het heeft gehad en waar het vandaan komt.
De foto's zijn gemaakt, dus deze volgen.

Vanmorgen had Dylan een hotwheel auto met verkeersborden in zijn schoentje, helemaal te gek vond hij het. Dank u Sint!!!

Groeten,
Kaar

Anoniem zei

Helemaal zo slecht nog niet hoor die gratis ugly tree....hoe is tie bij daglicht..:-)?
Als ik het zo zie dan is mijn huis nu nog maar saai...geen kerst te bekennen, want hier heerst inderdaad de 'sint moet nog komen dus haal het niet in je hoofd om santa alvast te roepen'-idee...en ik vier niet eens sinterklaas...

groet van een nog even undercover kerstmens

Petra zei

@ Patricia
Als het fototoestel weer in Amerika is zal ik er eens foto's van maken. Ja normaal doet Ron het ook altijd. Maar wilde hem verrassen met een al versierd huis bij terug komst.

@ Yvonne
Mooi!! Dat de dames er maar lekker van zullen genieten. Hoe vond Twinkle de kerst "Jingle" bal?
Geniet lekker van dit Peanut Nugget zakje tot de mega voorraad aankomt.

@ Mary-Ann
Het lijkt hier in de buurt nu ook wel heftiger dan vorig jaar. Vindt het wel een hele gezellige tijd.

@ Kasaka
Geworsteld is precies het juiste woord.

@ Annemiek
Thanks

@ Karin
Foto's volgen van de week.
Ben zo blij dat hij HET setje past. Ben ook benieuwd naar de foto's hier van ;-)
Goh die sint weet zelfs al dat Dylan gek is van Hotwheels ;-) Wat is dat toch een slimme vent he?

@ Karin DH
6 december mag het ook bij jou!
Dan wordt de ene baardaap verwisseld voor de andere baardaap.
Sterkte nog even tot die tijd.

Groetjes Petra