zondag 19 november 2006

Christmas is on it's way....

In Nederland is gisteren tot grote vreugd van veel kinderen Sinterklaas en Zwarte Piet binnen gehaald hoorde ik. Hier zijn we weer net iets verder want hier in Raleigh is gisteren de kerstman al met een twee en half uur durende optocht verwelkomd! Wel was er groot protest onder de medemens begreep ik in het journaal en op de radio. Want.... de christmas parade was weer voor Thanksgiving. Maar het schijnt dat dat in Raleigh inmiddels meer gewoonte is dan uitzondering, begreep ik. De "winkeliersvereniging" sponsort de christmasparade flink en vandaar zo snel mogelijk de kerstman in Raleigh zodat je zonder een knagend geweten al flink aan het christmasshoppen kan natuurlijk ;-) Ok er is een commercieel verhaal achter de vroege parade, maar dat maakte hem niet minder leuk. Kindje Petra kwam helemaal in me naar boven. De optocht begon om half tien en pas even over 12 uur kwam de kerstman pas langs rijden. In de tussen tijd passeerden vele "marching bands", sierwagens, Harley's, Star wars figuren, Clifford, Stormy van de de Hurricanes, Muddy van de Mudcats, Bill and Sherri (in the morning), the YMCA en nog vele vele meer. Stace en Connor hadden we niet mee genomen, want ik hoorde op de radio dat er meer dan 40 bands aanwezig zouden zijn. Maar misschien volgend jaar toch wel. We weten nu een beetje wat het is. Ik wist namelijk niet zo goed wat ik er van moest verwachten. Maar het is het meest te vergelijken met een carnavalsoptocht. Echt hartstikke leuk. Er was ontzettend veel volk langs de route en heel veel mensen met kinders. Stoeltjes mee, dikke sjaal om en koffie mee. Het was best wel frisjes, maar een stralend zonnetje maakte het heerlijk om buiten te zijn.

In het verte rijst de Raleigh skyline....

Photobucket - Video and Image Hosting

We konden vrij dichtbij makkelijk parkeren en we stonden om de hoek bij dit restaurant in West Street. Wat inmiddels al 40 jaar in Raleigh zit.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Voordat de parade begon, kwamen we een paar verdwaalde Starwars figuren tegen. Ze waren op zoek naar het begin van de parade. Tsja dat is ook best moeilijk voor een buitenaards wezen als je zomaar een daagje hier te gast bent op planeet aarde ;-)

De parade begon met de Amerikaanse vlag en die van North Carolina met daarachter een "army corps"

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Van de YMCA en Muddy de Mudcat en van Miss Liberty naar een Dickens zang tafereeltje.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Bill en Sherri van de plaatselijke radiozender waren er ook. En ook de "anchor(wo)men" van de WRAL tvzender hadden een eigen praalwagen....

Photobucket - Video and Image Hosting
Photobucket - Video and Image Hosting

De grote pinguin van "happy feet" was er ook. Al was het even moeilijk manouvreren onder de electriciteitskabels door.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

En van kinders die het heeeeel koud hadden van kinders die er bij waren gaan liggen ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Clifford en nog meer Amerikaanse vlaggen, nu te paard....

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

En aan het einde, heeeeelemaaaaal aan het einde..... daar was hij dan! DE Kerstman

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Denk dat zijn echte rendieren nog op stal stonden, want deze waren van het "plastieke" soort,hi hihi. Ik vond het echt een hele belevenis om de Christmas parade te zien. Op en top Amerikaans en heel leuk om nu gezien te hebben! En dat het zo lang zou duren had ik echt niet verwacht. De tijd vloog voorbij en heb me kostelijk geamuseerd zaterdagochtend.

Mijn filmpje van de Raleigh Christmasparade



En de video van heel de christmasparade van tv zender WRAL vind je hier.

Zaterdagavond hadden we nog meer kerst leuks in de planning. Namelijk de Tree of Lights in South point mall. Deze zou "aangestoken" worden en daarna zou er vuurwerk zijn. Vorig jaar had ik al es zoiets gehoord op tv en het leek me wel leuk om dat een keertje in het echt te zien. Nou was ik waarschijnlijk niet de enigste die dat plan gevat had. Want toen wij om half zeven bij de mall aankwamen was er geen parkeerplek meer te krijgen. En er zijn bij dat winkelcentrum heel erg veel parkeerplaatsen. Ongelooflijk wat een mensen waren er. En wij waren nog zowat een drie kwartier van te voren. Ik moet eerlijk zeggen dat de lol ons wel een beetje verging op dat moment. Afijn na het tigste ritje langs de overvolle parkeerplaats vonden we een plekje. Nu als een speer naar die boom want om half 8 begon het. In de verte hoorden we nog drie minuten. Oei, een sprintje over die grote parkeerplaats dan maar. En nog 1 minuut hoorden we vanuit de verte.... nog harder lopen dan.... En bij 5 seconden stonden we bij de boom. Net nog op tijd met mijn camera in de aanslag... Maar er gingen helemaal geen lichtjes aan in de kerstboom. Wat bleek? Ze waren aan het aftellen voor de live tv uitzending, niet voor de lichtjes van de boom. Die gingen pas om negen uur aan. Wat nog anderhalf uur later zou zijn.... Jeetje... hadden we daar zo voor lopen sjesen. Inmiddels zagen we wel dat het allemachtig druk was. Niet normaal meer. Je kon amper lopen en dat stemt mij en vooral Ron al helemaal, niet vrolijk. Snel weer uit die mensenmassa dus. Ik nam nog snel een foto van de boom, zonder lichtjes dan maar, want met lichtjes zou ik hem denk ik niet gaan zien. Althans niet vanavond, hi hi hi. Wat een mega drukte zeg!

Photobucket - Video and Image Hosting

We zijn dus daarna het winkelcentrum ingegaan en gelukkig was het daar een heel stuk rustiger. En hier was inmiddels ook alles in kerstsfeer. Wel heel mooi gedaan allemaal.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Tegen 9 uur zijn we weer naar de auto gegaan en daar hebben we het vuurwerk bewonderd. We zagen nog wel het topje van de verlichtte kerstboom in de verte. En er waren inderdaad een berg lichtjes in. Maar die gaan we nog wel eens een andere keer bekijken als het iets minder druk is bij de boom!
Het vuurwerk was wel heel leuk en daarna zijn we snel weer weggegaan, want al die mensen bij die boom moesten vast ook allemaal weer naar huis.



Kortom het kerstsfeertje is van het weekend begonnen hier. En "dusse" gaan we de komende week maar het kerstspul van zolder plukken om ook thuis in de kerst sfeer te komen. (Onder het genot van een chocomelkje en wat kruidnootjes natuurlijk)

Vandaag was het al weer heerlijk weer en hebben we lekker in de tuin gezeten met de hondjes. Het was nog mooi even genieten van het zonnetje. Daarna zijn we in de middag naar het meer gegaan wat vlak bij het appartement is waar we de eerste drie maanden hebben gewoond. Er was een stralend zonnetje, weinig wind en een lekker temperatuurtje.

Zegge baasjes ...? Gaan jullie die grote klep ook nog open doen vandaag???

Photobucket - Video and Image Hosting

Het meertje

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Kom nou.....

Photobucket - Video and Image Hosting

Niet te dichtbij met dat flitsding he? Anders kijk ik gewoon helemaal de andere kant op hoor!

Photobucket - Video and Image Hosting

En zo was het weekend al weer voorbij gevlogen en de kerstman in het land ;-)

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Petra zei

Leuk, joh, die parade! Zou het kind in mij er ook uithalen, maar volgens mij is dit nu een ding, waar we in DC geen parade voor hebben! We houden het dus maar bij de Macy's Thanksgiving Parade op donderdag.

Anoniem zei

Een kerstparade hebben we hier (Minnesota)ook niet, wel een winterparade maar die is pas in Januari, ik denk dat het hier nog niet koud genoeg is (29 F)
Wel raar dat het nog voor thanksgiving is aan de andere kant hebben we hier al een radiostation die 24 uur kerstmuziek uitzend, ja ook op ons werk via de PA.... Maar kerst hier is ontzettend leuk dat kan je verzekeren. Vooral de kerstversieringen ongeloofelijk.

kastelke zei

Die parades vind ik altijd zo heel erg geweldig! En dat terwijl ik carnaval niks vind hoor. Ik weet niet wat zo'n parade eigenlijk voor speciaals heeft...
Petra, zet heel veel fotootjes op je blog met je kerstversiering hé! Ik heb hier in huis ook al wat decoraties aangebracht, stiekem, heel subtiel, zodat de buren het niet zien en me compleet knetter verklaren (ah ja, want de Sinterklaas moet eerst nog komen!). Te bedenken dat ik vroeger zelf mijn wenkbrauwen fronste bij die luitjes in onze straat die per 11 november telkens hun kerstboom en alle andere santeboetiek hadden staan...

Anoniem zei

Wat leuk die parade. Vond die boodschappenkar in het filmpje wel toepasselijk, want daar kunnen wel héééél veel kerstcadeautjes in hihihi.
Wij hebben inderdaad afgelopen zaterdag de intocht van de Sint (gedeeltelijk) gekeken. Blijf het zelf ook nog steeds leuk vinden.

We wachten nu natuurlijk wel op een foto van de kerstboom met lichtjes van je.

groetjes, Kaar

Anoniem zei

hoi
wat een gezellige optocht. De muziek is in ieder geval aangenamer dan in nederland daar moet alles alleen heel hard. Jammer van de lichtjes in de boom. 12 december ga ik op de lichtjes wachten in de boom in delft. daar zullen we ook niet de enige zijn denk ik. Ik heb de muffins met kaneel en appel gebakken en ze waren heel goed gelukt en erg lekker. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Leuk he, op en top Amerikaans! Ik word er zelfs een beetje emotioneel van, ook omdat het voor ons 'voorlopi' de laatste keer was. Ik ben wel eens naar het aansteken van de lichtjes in Gouda wezen kijken. Niet normaal meer, zo druk....En het gaat dan ook niet netjes en beheerst zoals hier...
Fijne week, Groetjes

Anoniem zei

Als het zo druk is dan vergaat je het plezier snel, zeker als net als vaak hier in NL mensen gaan lopen duwen en trekken. Ontzettend leuk die christmas parade, kippevel krijg je daravan. Mijn jongens vonden jouw foto van the clonetrooper, heel gaaf ! Heerlijk weer alle kerst deco van zolder halen, maar eerst nog Thanksgiving ! Liefs uit een nat en koud en stormachtig NL.

Anoniem zei

Leuk hoor die parade, zo kom ik ook al een beetje in de kerstsfeer.
We hebben hier in ieder geval het weer mee, koud, wind en regen en de hele dag de verlichting aan omdat het maar niet licht wilde worden vandaag.

Levensgevaarlijk trouwens die happy feet pinquin, had ie zomaar ineens kunnen smelten..:-)

Annemiek zei

Wat leuk zo'n kerst parade, heb ik hier nog nooit gezien.
De hondjes staan er ook weer mooi op.

Nel zei

Wat een geweldige parade. Dat vind ik nou toch zo leuk. Ik heb nooit er een van dichtbij meegemaakt, behalve in Disney. Heerlijk sfeertje komt er al in bij jullie.

Anoniem zei

Nou het is inderdaad net carnaval.
Echt een mega optocht alleen voor de Kerstman, mis alleen het slechte weer, de regen en de sneeuw.

Erna