donderdag 11 januari 2007

Fitness Perikelen

Onder het motto, "Waar spieren zitten, zit geen vet" ging ik van de week op pad voor een "buikspier-train-apparaat-geval". E.e.a. daar in die regio van mijn lijf, het meeste vet zit en ik de boel daar wel eens wakker wilde schudden. Van het kijken naar de Biggest Loser op tv heb ik geleerd dat spieren meer calorien verbranden dan vetweefsel. Nou had ik dat zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken, maar daardoor is het zo dat sommige mensen meer kunnen eten dan andere mensen. Die mensen hebben gewoon meer spieren en verbrand het eten sneller. Vandaar nu op pad voor een buikspier apparaat. Voorheen op de sportscholen in Hellevoetsluis en Zierikzee hadden ze van die dingen, maar hier op deze sportschool doen ze er niet aan. En met zo'n ding bedoel ik een beugel met een kussentje voor je hoofd, zodat ik niet de kracht uit mijn nek haal, maar.... uit mijn buikspieren. Eerst naar Dick's. DE bekendste sportzaak hier. Op de een of andere manier had ik in mijn gedachte dat zo'n "buikspier-train-apparaat-geval" ongeveer 25 dollar zou kosten. Waarom, weet ik eigenlijk niet. En eenmaal in de winkel was het best even zoeken tussen al het fitness apparaat geweld, maar daar zag ik hem. Hij heette de "ab-toner" en dat klonk heel wat duurder dan de naam die ik hem steeds gaf. Maar helaas stond er op het rek geen prijskaartje. Hmmmm, iets in me zei dat ik niet moest na denken en gewoon de ab-toner in mijn karretje moest stoppen en dat ik daarmee klaar was. Maar mijn Nederlandse "ik" won de innerlijke strijd en ging met doos naar een verkoper toe. De man, flink gespierd en duidelijk strak afgetraind, zag me waarschijnlijk al van verre aankomen en trok ook een blik van "Mevrouwtje, hoe heeft u al die jaren zonder dit geweldige apparaat kunnen leven?". Gelukkig zei hij dit niet, maar ging voor mij de prijs navragen. Hij kost 39,95 dollar zei hij snel, toen hij klaar was met het navraagtelefoontje. Oeps... dat was toch iets meer dan mijn 25,- dollar die ik in gedachte had. Ok, bedankt zei ik en legde de doos weer in mijn kar. En liep verder de winkel in. Binnen in mij was de innerlijke strijd weer volop aan de gang. Wel kopen, niet kopen, ha ha ha. Ik liep nog even naar de Crogs slippers en paste een paar. (Ze zitten heerlijk Erna) en inmiddels was duidelijk dat de Nederlandse "ik" had gewonnen. En zo onopvallend mogelijk liep ik terug naar de stelling waar ik de ab-toner vandaan had. Natuurlijk nauwlettend gevolg door de ogen van de afgetrainde verkoper van zojuist. He jakkes, wat ben ik ook een zeikerd. Maar ik had hem netjes terug in het vak geplaatst en liep de Dicks weer uit zonder een abtoner. Terwijl ik hem wel ernstig nodig had ;-) Schuld gevoelens alom natuurlijk, eenmaal in de auto. En ik kom me het gezicht (en gezucht) van de afgetrainde verkoper helemaal inbeelden. Maar toen kreeg ik het idee om ook even bij de Target te gaan kijken. Dus even snel naar binnen gewipt. En ook hier veel fitness attributen en gelukkig ze hadden hem hier ook. En wel voor het luttele bedrag van 19,95 dollar !!! Zo was ik even blij dat mijn Nederlandse ik gewonnen had, zojuist. Ik had er nu zowaar twee voor de prijs van 1. Nu was het zaak om niet al te opvallend bij de kassa te komen. Want in de snelligheid had ik natuurlijk geen karretje gepakt en liep dus met een grote doos onder mijn armen, waar een levensgrote foto op stond van wat er in zat. En ja hoor, ik was nog niet net het pad uit of verkoper nummer 1 gaf me een "veel succes"-blik. Ik knikte beleefd terug en glimlachte flauwtjes en versnelde mijn pas een tikje ;-) Halverwege kwam ik een mevrouw tegen die me ook al zo vriendelijk toe lachte. Snel naar de kassa was mijn doel, hi hi hi. Maar in eens bedacht ik me dat ik van de week in de "1-dollar"-hoek van de Target ook wat fitness spulletjes had gezien dus daar ook nog even snel kijken. Het was nu trouwens wel heel duidelijk wat mijn plannen waren. Ik stond met een "buikspier-train-apparaat" onder mijn arm te snuffelen in de bakken met gewichtjes en fitness DVD's. Gelukkig was er hier niemand die me er op aan sprak. Eenmaal uitgesnuffeld en met gewichtjes en een DVD meer trachtte ik een kassa uit te zoeken met iemand er achter die geen commentaar zou geven. Ik zag een jong meisje en sloot aan bij haar kassa. Er was 1 iemand voor en ik wachtte geduldig. Totdat de oudere mevrouw van de kassa naast die waar ik stond me riep. Zij had niks te doen, dus kom maar hier "honey". Ja, het zou ook onbeleefd zijn als ik haar geste niet zou aannemen. Dus schoof ik op naar haar kassa. Maar ze had niet alleen niks te doen, ze zat ook niet verlegen om een praatje, dat bleek al snel. Ik legde de spullen op haar kassaband en liep gelijk door naar het pinapparaat. Maar ze had het al heel snel in de smiesen. "So, looks like someone is getting busy?", zei ze luid en duidelijk. "Yeah, yeah", zei ik. "New years resolutions huh?", vroeg ze me. Ja, ik moest inderdaad beamen dat het dankzij mijn goede voornemens was al deze fitness aankopen. " Wel dear, you and my husband both", zei ze. En ze begon me toch een partij te "naggen" over haar man. Over de koekjes die hij stiekum at en dat hij maar voor de tv zat. En in de tussentijd werd er niks gebliebt, dus ik wachtte geduldig en luisterde naar haar pleidooi. Uiteindelijk kwam er een eind aan haar verhaal en begon ze te bliepen. Ik kon er niks aan doen, maar moest zo lachen. Na het betalen wenste ze me vooral veel "goodluck", alsof ik het, net als haar man, ontzettend nodig had. Gelukkig zaten mijn nieuwe aankopen nu inmiddels in een alles verhullende plastic zak en voelde ik me een stuk opgeluchter. Ik denk dan ook dat ik voorlopig aan haar en de afgetrainde verkoper van de Dick's zal denken als ik met het trainen van mijn buikspiertjes bezig ben. Inmiddels is dat een paar daagjes terug en is de "ab-shaper", in vol gebruik. Natuurlijk hartstikke spierpijn, maar ik weet weer dat ik buikspieren heb. Nu nog zorgen dat ze mijn calorien gaan opeten ;-)

Groetjes Petra

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leuk en herkenbaar verhaal....vreselijk altijd dit soort dingen kopen inderdaad, leve de online shopping mogelijkheden tegenwoordig, maar online had je 'm waarschijnlijk niet zo voordelig kunnen kopen.

Succes met trainen, en wacht maar totdat je dadelijk superstrak de Target in kan huppelen! Vallen ze allemaal stil achter die kassa's...

Anoniem zei

Ik heb lekker gelachen om je logje (sorry:)...
Ik zie het ook zo voor me. Ik wil er ook wel 1 maar omdat er 1 in Ned staat vind ik het zonde om er hier ook 1 aan te schaffen.
Succes!

Petra zei

Joh, dat is toch juist goed, dat je sport artikelen koopt! Daar schaam je je toch niet voor??? Hup, Petra, hup! (Ik heb nog wel een goede Fitness workout voor je, als je geinteresseerd bent)

Anoniem zei

Hoi Petra,

Ik vind je doorzettingsvermogen super!!! daar wordt niet naar gevraagd aan de kassa. Discipline om smorgens vroeg te gaan zwemmen, zelf aan de slag om je spieren weer op te zoeken, wandelen met de hondjes. Al het lekkers laten staan. Nou dat moet goed gaan gewoon!! Zet m op.

Ik had gisteren bij de fysio ook een mijlpaal, het heeft me 1,5 jaar gekost maar ik kon op zijn doorgesneden skippybal (kan het niet anders omschrijven) met mijn "verkeerde" been 1 goede opstap maken (als of je een traptrede neemt op wankele ondergrond). Dus vooral doorgaan....

groetjes, Ann

Anoniem zei

Nou nou, jij bent heel wat van plan!
En nou volhouden hè!! Want dat is natuurlijk het moeilijkst!
Sterkte en succes gewenst!
(allebei wel toepasbaar volgens mij ;-) )

Anoniem zei

Leuk verhaal, maar waarom mag niemand zien dat je work-out spullen koopt? dat is toch juist "stoer'
Eric

Petra zei

@ Karin
Ja ik moet ze maar eens een poepie laten ruiken he? hi hi hi....

@ Bianca
Geeft niks hoor, achteraf moest ik er ook wel om lachen.

@ Kasaka
Ron praat ook al op me in dat ik er maling aan moet hebben, maar op de 1 of andere manier heb ik dat niet zo in me ;-) Maar bedankt voor de aanjuichingen, hi hi hi.

@ Anneke
Nou jouw reuze stap gisteren is ook heel knap hoor. Petje af meid!!

@ Marieke
We houden inderdaad nog maar een poosje vol!

@ Eric
Op de 1 of andere manier voel ik me alles behalve stoer als ik daar voor kijk. Ligt denk ik meer aan mij hoor ;-)

Groetjes Petra

Anoniem zei

Goed gedaan zeg, eerst kijken dan kopen. Ik neem aan dat zo'n apparaat goed werkt anders zou je er niet voor op pad gaan. Veel sterkte ermee.
Ik vond dit grappig omte lezen trouwens. :)

Anoniem zei

Nog even wachten en je loopt met een wasbordje rond!! Target rules...voor de helft van de prijs, dat scheelt aanzienlijk.
Succes met de cruches!!

Anoniem zei

Nouuuuuuuuuuuuuu we wachten met smart op een filmpje.
FF Ron inseinen dat ie het stiekempjes filmt.

Petra zei

@ Petra
Ha ha ha, ja naar die casierre gaan en dan het wasbordje laten zien ;-) Al moet ik nog wel een poosje doortrainen ben ik bang.

@ Erna
Dacht het even niet ! ;-)

Anoniem zei

hahaha geweldig weer.
Heb nog wel een tipje!!! Ben nl ook aan de afvalrace gegaan maar via accupunctuur.
Gaat als een tierelier. Ben op 15 november begonnen en nu (zelfs na de kerst en sinterklaas) al ruim 8 kilo lichter. De buikspieroefeningen doe ik niet, heb ik zo'n hekel aan. Als de kilo's er maar af gaan. En dat gaan ze.
Het is zo makkelijk vol te houden.
Heb 2 weken verblijfsnaaldjes in mijn oren gehad. En mocht toen alleen maar kwark en bouillon, dus dat was effe afzien. Maar je moet er wat voor over hebben! Daarna weer langs geweest en kreeg weer op ander plekken in mijn oren naaldjes. Na die twee weken mocht ook bijna alles weer eten. En ik moet zeggen door die naaldjes halen ze ook je hongergevoel weg (verminderen). Nou dat is ook echt zo. Ik heb echt geen honger gehad tussendoor en nog steeds niet.
Verwonder mij af en toe gewoon dat je op zo "weinig" eten (omdat ik normaal veel dingen tussendoor at) kan teren.
Misschien een idee.
Alleen zit mijn accupuncturiste in nederland! hahahahaha

groetjes
Annemarie

Anoniem zei

Je weblog was weer erg leuk om te lezen, en ik vind je voornemen wel heel goed. Ik heb in de USA een treadmill gekocht en gerbuik hem nog regelmatig. Think Bikini Petra ! Kies een broek waaraan je kan merken dat je afvalt, want spieren wegen zwaarder dan vet. Succes, en virtuele steun. lang leve Target, oh wat mis ik die winkel ! Fijn weekend verder.

Petra zei

@ Annemarie
Hey wat goed van je!! Inderdaad een klein probleempje dat ze in Nederland zit ;-) Hou ons op de hoogte van verder resultaat hoor.

@ Mary-Ann
Ja, think Bikini!! Dat gaat zeker helpen ;-)

patricia zei

Leuke blog zeg! Leuk om te lezen.