maandag 1 januari 2007

En het is..... 2007!!!

Wat kan een jaar voorbij vliegen. Echt heel snel gegaan 2006. Veel dingen gedaan en weer veel mensen gezien. Ron en ik allebei naar NL geweest en veel bezoek uit NL naar hier geweest. Wat een mooie herinneringen zijn er gemaakt en die gaan mooi mee naar 2007. Maar 2006 is nu dus wel verleden tijd, voltooid verleden tijd zelfs. Gisteravond begon het jammer genoeg al vroeg in de avond te regenen. We hadden een uitnodiging van de achterbuurtjes gehad om oudejaarsavond bij een "bonfire" te vieren. Maar met regen is dat natuurlijk een stuk minder leuk. Dus we besloten een DVD te gaan kijken. Nog steeds was het hier hartstikke rustig en geen knal te horen. Na de film deden we nog een blik naar buiten en het was inmiddels droog. Dus zijn we toch naar de buren gegaan. Het vuur brandde flink en het was harstikke gezellig. Later op de avond wel nog een paar miezer buitjes, maar de temperatuur was heerlijk. Helemaal niet koud en zo bij het vuur was de miezer die naar beneden viel zo weer verdwenen.

Photobucket - Video and Image Hosting


Hebben weer wat buurtjes er bij leren kennen en het fenomeen Jello-shot. Nou moet ik zeggen dat ik nooit drink. Wel drink natuurlijk, maar geen alcoholische dranken. Krijg er alleen maar slaap van en bovendien vindt ik het niet echt lekker. Maar nu kreeg ik dus een Jello-shot, welke bestaat uit Vodka, Jello (pudding) en water. Heb er een beetje van geproefd, maar nog steeds niet lekker, ha ha ha. Al dachten de mede feestgangers er heel anders over ;-) En hebben we er vreselijk mee gelachen. Afijn, weer een ervaring rijker niet waar?
Rond twaalf uur was het met zijn allen aftellen en Happy-New Year. Zo heel anders dan het in NL is, maar ook heel gezellig. Moest heel erg lachen om de mobiele koelbox op de foto hieronder. Er zaten dus wieltjes onder en een stuur en een zitting en zo werd het bier aangevoerd. Tjsa.... zo kan het ook natuurlijk!

Photobucket - Video and Image Hosting


Zoals ik al zei was het vrij rustig qua vuurwerk en wel wat knallen gehoord, maar heel rustigjes allemaal. We zagen in de verte het vuurwerk van de gemeente Holly Springs, maar onze Bonfire was veel mooier natuurlijk! Rond half 1 zijn we weer naar huis gelopen en lagen de hondjes heerlijk te slapen. Wat een heerlijkheid voor ze.
Maar inmiddels is dit alles al weer 2006 en leven we nu in 2007. Waarbij ik overigens nu maar 1 voornemen heb voor dit jaar. Vorig jaar had ik er nog een aantal, maar omdat dit voornemen eigenlijk altijd bij mijn goede voornemens zit, nu dus dit jaar deze alleen. En die ene is: lijnen. Dit keer is Ron met me mee begonnen dus dat maakt het makkelijker. Gisteren hebben we onze lades met snoeperijen uitgemest en Ron is vanmorgen zelfs weer begonnen met hardlopen! Vroeger had hij al es vaker hard gelopen en zelfs de marquetteloop van Heemskerk gedaan. En alle begin is moeilijk maar vond het heel knap van hem om zijn schoenen (uit het stof) te pakken en weer begonnen is! Dus samen zal het ons gaan lukken om er wat kilo's af te krijgen !

Photobucket - Video and Image Hosting


Groetjes Petra

20 opmerkingen:

Anoniem zei

Ron en Petra het moet het lukken om af te vallen,samen sterk.
dus jullie gaan er voor.

In maart kom ik controleren.
groetjes

Anoniem zei

Allereerst natuurlijk een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar! Ook is ons doel om dit jaar wat kilo`s kwijt te raken en samen gaat dat hopelijk makkelijker als alleen, nog ff de overgebleven oliebollen wegwerken (zijn er nog maar een paar hoor ;-))en dan beginnen wij ook! Sukses ermee en misschien kunnen we straks met onze ranke enkeltjes nog `s naar de nagelmevrouw gaan, ;-0

Anoniem zei

Hoi Ron en Petra,
Een heel gelukkig 2007 toegewenst en natuurlijk veel succes met jullie goede voornemen!
Gerard en Andrea

Larissa zei

Gelukkig nieuwjaar!! Heb je mijn kaart ook nog gehad?

Morgen plaats ik foto's van mijn oud&nieuw met mn Amerikaanse familie!

Larissa zei

Ohja, na de vakantie ga ik ook 'lijnen' (geen snoep, chips etc) en weer beginnen met hardlopen! Wil voor de zomer wel minstens 5 kilo kwijtraken, aangezien ik in 1,5 jaar tijd 10 kilo ben aangekomen, oops...

Anoniem zei

Happy New Year Petra, Ron en de hondjes!!
Succes met het samen afvallen, het gaat jullie zeker lukken! Groetjes!!

Petra zei

@ Ma
Is afgesproken!

@ Mariet
Ja, naar de nagelmevrouw en lekker kleren kopen Mariet ;-)

@ Gerard & Andrea
Hey wat leuk een berichtje van jullie te lezen. Had toevallig net Mandy aan de telefoon gehad. Jullie natuurlijk ook een heel gelukkig 2007 gewenst!!

@ Larissa
Nee.... nog niet gehad. De post dit jaar is echt een ramp. Vindt het heel jammer....
Ben benieuwd naar de foto's!

@ Petra S.
Dank je wel. We gaan er zeker voor !

Groetjes Petra

Anoniem zei

Goede voornemens, ook zoiets. Ja ik vind het dapper om te gaan lijnen, zijn wij al jaren mee bezig, een aanhoudende zorg is dat. Wij houden al sinds een jaar vol dat we elke dag minimaal 30 minuten met onze hond wandelen. Het levert echter nog niet het gewenste resultaat op. Als je echter alles op alles zet en de wil hebt moet het zeker lukken. Ja hardlopen is ook een heel goed idee.
Herlijk is dat weer een heel nieuw jaar om aan te beginnen met nieuwe verse voornemens.
Happy New Year

Larissa zei

@ Petra: Heb je mijn kaart écht nog niet gehad?? Jeetje zeg, ik heb hem zeker 2 weken geleden al op de post gedaan! Dat betekent dat Nancy dus mijn kaart ook nog niet ontvangen heeft, ze zal wel denken.........

Larissa zei

mét priority uiteraard....grom!

Petra zei

@ Blips
Wat een leuke omschrijving "een aanhoudende zorg" Geldt voor mij zeker ook ;-) Ik loop ook best wat af met de hondjes hier, maar dat mag ook nog niet echt baten. Al blijft dat natuurlijk wel heerlijk. Veel leuker dan hardlopen eerlijk gezegd, hi hi hi.

@ Larissa
Nee meid, het is echt een rommeltje dit jaar bij de PTT. Er is veel post vertraagd aangekomen.
Maar als ik hem krijg laat ik het je weten, ok?

Groetjes Petra

Anoniem zei

Peet Ron en de Beardie boys.
De allerbeste wensen voor 2007.

Heel veel succes met de story of your life (lijnen)Grrrrrrrrrrr

Stoer hoor die Ron aan het hardlopen!

Ja dat maatje minder moet er natuurlijk komen voor oktober!

Erna

kastelke zei

Veel succes met je goede voornemen!
Heb je er al eens aan gedacht om net zoals Ann in California met zo'n podcast te gaan lopen? Je bouwt in een hele reeks van lessen systematisch op, tot dat je aan 5 km zit.
Zie http://annsgazette.blogspot.com/,
en kijk daar naar de berichtjes waar staat "Start to run les XX".

Anoniem zei

Petra en Ron, een fantastisch, en sportief nieuwjaar gewenst ! En vooral een happy jaar ! Wat bij mij altijd werkt als ik weer even in een routine wil komen wat betreft hardlopen, is een soort logboek bijhouden. Succes, en samen lopen motiveert !

Anoniem zei

Beste Ron en Petra,
Vanuit Almere wens ik jullie een voorspoedig en vooral gezond 2007 toe.
Jammer dat er vrijwel geen vuurwerk is afgestoken, dat hoort er voor ons toch een beetje bij toch?
Maar zo te zien hebben jullie het toch gezellig gehad.
Groetjes,
Eric

Anoniem zei

Hoi Petra en Ron,
Wij wensen jullie een goed 2007 en veel sterkte met jullie voornemen voor dit nieuwe jaar.

Heel veel groetjes uit Burgh-Haamstede

Nellie, Rene, Bas, Iris en een poot van Tommy

Anoniem zei

Happy new Year
Gelukkig dat het toch droog werd bij je bonfire. We hadden bij Ruud aardig wat vuurwerk afgestoken. Het was zelfs droog op dat moment. Beau was er helemaal niet bang voor dus dat was mazzel. Romy heeft het bij ons thuis gevierd met nog zon 20 anderen en dat hebben we geweten. Zowel binnen als buiten zooi. Maar ja het is maar een keer per jaar oud en nieuw. Succes met lijnen. Wij gaan er ook weer voor. Groetjes Ingrid

Petra zei

@ Erna
Zelfde voor jullie!
En ja het is zo oktober natuurlijk ;-)

@ Kastelke
Ga me daar es in verdiepen inderdaad. Had er nog nooit van gehoord. Klinkt heel interessant.

@ Mary-Ann
Thanks voor de tip en de aanmoediging.

@ Eric
Het is heel raar, maar met 4 juli had ik vorige keer echt het oudejaars gevoel. Alleen dan in korte broek ;-) Hier echt weinig tot geen vuurwerk te zien hoor.

@ Nellie
Jullie ook de allerbeste wensen voor 2007!

@ Ingrid
Fijn dat het zo goed is gegaan met Beau. En zo te horen is het bij Room ook gezellig geweest, hi hi hi. Jij ook sterkte met de goede voornemens ;-)

Groetjes Petra

Anoniem zei

gelukkig nieuw jaar!


xx monique

Anoniem zei

Petra en Ron, nogmaals de beste wensen voor jullie en de kanjers!!

Heel veel succes met trainen!!

Groetjes!