donderdag 4 januari 2007

Zo lekker....

Het weer is zo lekker. Gister en vandaag zeker 20 graden en heb ook lekker in de tuin gezeten met een boekje. Dit is toch wel HET grote voordeel van hier in NC wonen. Kan me haast niet voorstellen dat het januari is. Ok morgen wordt er weer regen verwacht, maar deze dagen hebben we maar mooi te pakken niet waar? Goh, krijg er helemaal een lente gevoel van. De bomen volgens mij ook want ik zie hier en daar in de wijk een rose bloesempjes ontsteken. In huis heb ik het zelf lente gemaakt door een "paar" tulpen te kopen. Met de nadruk op een paar, want in 1 bosje tulpen a 4,- dollar zitten er maar 5 stuks. Had twee bosjes gekocht dus zo waar, 10 tulpen vrolijken onze huiskamer nu op. Ha ha ha, wat een uitbundigheid he?
Gisteren in de post lag alweer leuke post!!!. Dit keer uit Enschede. En stiekumpjes wist ik al wat er in zou zitten, want ik had Audrey van de week aan de telefoon gehad. Ze vertelde toen dat ze bij de kerstkaart het nieuwe Wraf Magazine had opgestuurd. Zo leuk en lief! We worden weer vreselijk verwend met al die gezellige post uit NL.
Verder heb ik van de week voor het eerst van mijn 36 jarige leven Tilapia filet klaar gemaakt. Tilapia is een vissoort en het resultaat was echt heerlijk. Had er wat tomatenketchup en geraspte kaas over gedaan en peper, zout en paprika.

Photobucket - Video and Image Hosting

En... zelfs Ron vond het lekker. Dus voor herhaling vatbaar ;-)
Ook nog even een plaatje met bewijs dat de nieuwe Otto is goed gekeurd door onze harige viervoetige gezinsleden.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Hij past precies en slaapt heerlijk, volgens Connor! Zo, en nu ga ik de tuin in met de nieuwe Wraf ;-)

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Petra zei

Heerlijk, he, die warmte? Ik geniet er ook van. Schattig, die hondjes op de poef, ik kan niet wachten, tot wij ons viervoetertje krijgen!

Annemiek zei

Leuk dat je verwent wordt vanuit Nederland.
Dat hij zo precies op die poef past zonder er af te vallen!

Anoniem zei

Mooie tulpen! Wel grappig, wij komen uit Enschede, altijd leuk om je plaats te lezen...
De poef staat er of hij er alijtd al heeft gestaan, goede koop toch?
groetjes Bianca (Richmond VA)

Anoniem zei

Heeeeeeeeerlijk in de tuin met een boekie, dat wil ik ook wel,
En je tulpen zijn ook top ga ook een bossie halen.

Erna

Petra zei

@ Kasaka
Nog een paar weekjes geduld ;-)

@ Annemiek
Nou soms glijdt er langzaam een achterpootje af en trekt dan weer bij, hi hi hi

@ Bianca
Vind Enschede een hele leuke stad. En je kan er heerlijk winkelen.
Audrey woont op het terrein waar de vuurwerkramp was geweest. Zo goed om te zien hoe het daar nu zo mooi is geworden.

@ Erna
Nou het is weer over hoor. Gewoon regen nu hier. Maar heb weer even vitaminen B(uiten) op gedaan!

kastelke zei

Dat moet lukken: deze middag op restaurant stond ook tilapia filet op het menu. Ik had deze vissoort nog nooit geproefd, dus ik heb maar tomaat met grijze garnalen genomen. Hoe smaakt die vis eigenlijk?
Heerlijk, zo'n weer! Hier is het niet zo koud (een graad of 10 à 12), maar de hemelsluizen stonden gans open vandaag!

Petra zei

@ Kastelke
Tilapia is een heerlijk zachte filet, met een naar mijn idee niet zo'n sterke vissmaak. Ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik het hier vaker op de kaart zag en in de supermarkt. Het is ook heel makkelijk klaar te maken zo in de oven. 15 minuten op 225 graden in een ingevette schaal en klaar. Vind het zelf erg lekker.