zaterdag 3 september 2005

Goed en slecht nieuws in de brievenbus

Vanmorgen zijn we naar Smithfield geweest naar het outlet winkel centrum. Vroeg op pad was het plan en dan onderweg bij de Cracker Barrel ontbijten. En dat plan lukte aardig. Maar we waren niet de enige bij de Cracker Barrel.

Image hosted by Photobucket.com

Het was al een drukste van jewelste. We hebben eerst in het winkeltje rondgekeken. En mijn moeder vond het allemaal super leuk. De schommel stoelen die op de veranda staan en al helemaal de snuisterijen in de winkel. Ze hebben daar echt van alles en nog wat. En het meeste is echt Amerikaans. Vind het zelf ook altijd leuk om rond te kijken. Nu hadden ze ook al allemaal Haloween en kerstspulletjes. Zo leuk om daar al weer tussen te snuffelen. Al is het een beetje moeilijk voorstellen met 30 graden buiten, dat we strakjes met een kerstboom in huis zitten.

Image hosted by Photobucket.com

Het ontbijt was lekker, veel en ontzettend uitgebreid. Moet eerlijk zeggen dat het publiek wat in de Cracker Barrel komt eten ook wel een beetje de sfeer maakt. Het zijn de echte Amerikanen, die zitten te smullen van hun gravy (griesmeelpap). De kinderen aan de pancakes en daarnaast een groot glas icetea. Kan daar zo van deze taferelen genieten. Wij zaten naast het raam en konden dus ook de mensen bewonderen die in de schommelstoelen op de veranda plaats namen. Kortom het was een heerlijk ontbijt met amusement zeg maar.

Image hosted by Photobucket.com

Daarna zijn we aan het shoppen gegaan. Naar de Ralph Lauren winkel en naar de Tommy Hilfiger zaak. Bij Polo heeft Ron nog een hele leuke trui gekocht. Daarna zijn we naar de Carolina Pottery geweest. Dit is zeg maar een hele grote Xenos. En ook daar hadden ze al een hele uitgebreide kerstwinkel. Met van alles en nog wat. Ongelooflijk veel keus. En daarna gewoon weer in je korte broek naar buiten en snel de airco in de auto op 10 want het is zo warm, ha haha. Moet dus eigenlijk helemaal niet aan de kerst denken.

Image hosted by Photobucket.com

Heb bij de Carolina Pottery trouwens nog wel een leuk bordje gekocht. Je kan er de riemen van de honden aan hangen. Ik vond hem wel heel erg toepasselijk voor ons. Het is voor ons inderdaad zo.

Image hosted by Photobucket.com

Bij thuiskomst moest Stace het nieuwe spul natuurlijk gelijk inspecteren en heeft zijn goedkeuring geloof ik wel gekregen. Het is ook zo'n lekkere nieuwsgierige dreutel.

Image hosted by Photobucket.com

Na dat we bij de Carolina Pottery vandaan kwamen zijn we naar de Harley Davidson winkel in deze outlet mall geweest. Toen Ron met zijn motorideeen begon, was dit de eerste motorwinkel waar we zijn wezen kijken. En we hadden toen een motor gezien die ik ook wel mooi vond. Niet zo echte Harley Bike, maar een beetje modernere strakkere versie. Hij was tweedehands en eigenlijk hadden we wel verwacht dat hij allang verkocht was, maar hij stond er nog.

Image hosted by Photobucket.com

Dus Ron hem even "gepast" zeg maar. Maarre.... even voordat er vragen komen, op deze zou ik ook niet achterop gaan hoor. Net zo eng, ha ha ha.

Image hosted by Photobucket.com

Na de Harley winkel zijn we naar huis gegaan en keken we in de brievenbus. Ohhhhh een pakje!!! Voor Ron. Ron is bijna jarig en Ron en Erna hadden een heel Nederlands pakket samen gesteld. Heerlijk. Met drop, macaroni, sate saus, sate marinade, babi pangang saus en nog veel meer lekkers. Om te smullen allemaal. En ook nog es heerlijke hondenlekkernijen voor Stace en Con. Helemaal te gek zeg!!! Hier gaan we reuze van genieten. Als ik met Erna "skype" is het meestal in Nederland etenstijd en vraag dan altijd even wat ze vandaag weer voor lekkers heeft. Nou hebben wij dus ook weer van al dat lekkers. Sinds onze bestelling bij de Nederlandse winkel, waren we de afgelopen tijd weer even in de "Hollandse eetweken" beland. Maar de voorraad slonk al behoorlijk snel. Maar met dit hele lieve pakket worden de "Hollandse eet weken" mooi weer even voort gezet. Lekkerrrrrrr. Bedankt Ron en Erna!

Image hosted by Photobucket.com

Zoals de aanhef al deed vertellen was er ook minder nieuws in de brievenbus vanmiddag. Afgelopen woensdag was ik namelijk met mijn moeder naar Crossroads gegaan. Dat is een winkelcentrum in Cary. En natuurlijk flink aan de babbel en volgde dus gewoon de auto die voor me reed. En opeens zonder dat ik er erg in had, reed ik door een rood stoplicht. Dom, dom, dom...... Nou was het op de kruising heel rustig dus geen ramp geschiedt, maar wat nog dommer was dat ik wist dat er in Cary flitspalen staan bij de stoplichten. Het stoplicht sprong naar mijn gevoel net op rood. Maar vette pech, want in mijn spiegeltje zag ik em al flink flitsen. Balen.... Nou wil ik dus nooit meer horen dat Amerikanen niet snel zijn hoor. Want woensdag gebeurde dit en vandaag, zaterdag, lag de bekeuring al in de bus. Jeetje als dat geen quick service is...... Al had ik in dit geval misschien liever helemaal geen service gehad willen hebben. Maarja dat valt in de categorie lieve broodjes. Wat een mazzelaar ben ik toch. Woensdag geflitst en zaterdag al post. Yippie..... (ahum) In Nederland heeft Ron nog wel eens een foto opgevraagd van "het delict" (en gekregen) Dat kunnen we hier wel achterwege laten, want er zaten meteen al drie foto's bij de bekeuring....... In kleur zelfs....... Zodat het rood in ieder geval lekker rood was, zeg maar. Tekst en uitleg stond er ook al naast. 1 Foto dat ik net voor de streep sta en daarbij vermeldt dat het stoplicht "al" 1 seconde op rood stond. 1 dat ik de kruising half over ben en het stoplicht al drie seconden op rood stond en dat ik 40 mile rijdt (dat is toch wel netjes he? Je mag hier 45) en nog een foto van het kenteken helemaal ingezoomd. Dus met koeien letters "4 Beardie". Kan niet missen, dit was onze Pacifica. Tjsa, meer bewijs kan je niet hebben of willen. Alhoewel????? Achterop staat dat je een video van het hele gebeuren kan opvragen. Niet te geloven? Een video? Jeetje, da's helemaal wat en ook die is na 3 dagen al gewoon te bekijken. Daar kan Nederland nog een puntje aan zuigen hoor. Verder stond er gelukkig bij dat deze stommiteit geen punten op mijn rijbewijs zouden gaan kosten (gelukkig) en ook dat het niet aan de verzekering doorgegeven werd. Als ik maar zou betalen. Het bedrag van $ 50,- was de boete. En voor wie het wil weten, het geld dat ik betaal wordt besteed aan de scholen in Cary. Allemaal heel duidelijke zaak. Niet aan het begrotingstekort of aan de wegen, nee de scholen in Cary krijgen mijn flitsgeld. Logisch toch, ik rijd door rood en dan gaat mijn geld daar naar toe. Had het zelf kunnen bedenken, of toch niet geloof ik....... ha ha ha. Zie er niet zo'n logica in. Tsja, het is maar dat je het weet. Verder had ik dus echt geen vragen meer. Het is hier trouwens bij elke belasting die je betaald heel duidelijk waar je geld naar toe gaat. Zo kregen we laatst onze belasting aanslag voor ons huis en daar zitten uitgebreide beschrijvingen bij van waar ons geld in Fuquay aan besteed wordt. Zoals parken, ook scholen en nog meer van dat soort dingen. Helemaal tot in detail en met de percentages en folders erbij. Denk dat minister Zalm hier slapeloze nachten van zou krijgen. Dit doet nog wel eens een leuke eenmans actie verzinnen om bepaalde "potjes" leeg te plukken en die ineens ergens anders voor te gaan gebruiken. Maar goed ik dwaal weer af. Heb een check uitgeschreven, en maar heel snel vergeten en voortaan bij de les blijven, Peet!
Verder op de tv vanavond heel veel helicopters die af en aan vliegen met mensen uit New Orleans. Goed te zien dat de mensen nu geholpen worden. Het wordt nog een hele klus om daar alles weer in het gareel te krijgen en New Orleans weer op te bouwen. Maar er is nu een begin......

Groetjes Petra

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je griesmeel bij je ontbijt wilt hebben kun je volgens mij maar beter 'grits' bestellen en geen 'gravy' (soort jus) ;-)
Leuk trouwens, zo'n geheel 'vrijwillige donatie' aan het onderwijs. Ach, wordt het in ieder geval goed besteed, niet waar?

kastelke zei

Je eerste Amerikaanse boete... ach, $50, 't had erger gekund.
Die winkels die je beschreef lijken me wel heel leuk.
Wandelde de afgelopen week een keer door de winkelstraat in de stad: allemaal etalages met wollen truien e.a. winterspul. Terwijl je zelf in je t-shirt en capri loopt te puffen. Dan heb ik echt geen zin om zo'n dingen te kopen, dus ben er maar snel terug weggegaan.

Petra zei

Het klopt helemaal Marcel. Ik was in de war. Ze hebben er Sawmill gravy maar ook grits. Wij kregen dus deze twee bij onze bestelling. Dus wist wel dat het griesmeel was, want dat had ik geproeft. Maar was inderdaad in de war met de gravy ;-)
Groetjes Petra

Anoniem zei

Zonde Petra!! Maar ja dat kan gebeuren!! 50 dollar valt nog mee toch?