dinsdag 6 september 2005

It's your Birthday

Vandaag is Ron's verjaardag. Zijn eerste dus hier in Amerika. Dus vanochtend vroeg al kadootje natuurlijk. Maar eerst hebben we snel gekeken of het vliegtuig van mijn moeder op tijd was aangekomen in Londen, c.q. was vertrokken uit Londen. Het vliegtuig van Raleigh naar Londen was zelfs een uur eerder aangekomen. En de overstap van Londen naar Amsterdam was ook op tijd. Eerst schrokken we nog even want de vliegtuigen uit Londen waren allemaal vertraagd. Er was er zelfs 1 geannuleerd. Maar niet die vanaf Gatwick. Die was netjes op tijd vertrokken. Later belde mijn moeder op, dat ze veilig weer in Nederland was aangekomen en dat mijn zus haar had opgehaald vanaf Schiphol. Dus de terug vlucht met overstap was helemaal goed gegaan. Meestal als je uit Amerika vliegt gaat het een stuk makkelijker, maar het was fijn te horen dat ze veilig was aangekomen en weer lekker thuis was.

Image hosted by Photobucket.com

Vanochtend was ook de dag van mijn eerste tennisles sinds jaren...... Zoals je in de films altijd ziet staat er dan zo'n blonde tennisleraar voor zo'n klas met dames. Niet bij ons..... Wij hadden een opgetutte lerares, die ons in het begin ook nog es een rondje om twee tennis banen liet rennen om op te warmen. Oeps..... Jeetje, tennissen was al een grote stap, maar nu ook nog joggend over de baan heen. Dit mag vooral niet veel gekker worden ;-) Afijn de groep bestond uit 15 dames en er waren 2 leraren. Te veel vond onze opgetutte lerares. Dus ze ging ons indelen naar ervaring en kundigheid. Wij natuurlijk hartstikke eerlijk, dat we echt toch wel beginners waren, dus wij vielen al gelijk in 1 groep. De andere vrouwen vertelden allemaal dat ze toch echt al wat ervaring hadden, behalve 1 vrouw. Die dus gelijk bij ons werd ingedeeld. Afijn wij mochten deze baan verlaten en een stukje verderop ons melden bij de andere tennisleraar. En toen klopte het plaatje weer. Daar was hij de blonde, zongebruinde stereotype tennisleraar, vast uit Californie, ha ha ha. We moesten er erg om lachen. Hij bleek ook nog es aardig te zijn en ik moet zeggen ik vond het echt hartstikke leuk om weer te tennissen. Het was een tijd terug en hij wees me op het voetenwerk wat nog al es in de fout ging bij me en bij de slagen bij het net waren nog wat dingen waar ik aan moet denken, maar al met al was het hartstikke leuk om zo weer bezig te zijn. Heb nog es zitten tellen, maar het is geloof 17 jaar geleden sinds mijn laatste tennisles. Dus ja even wennen zeg maar. Maar heel leuk en volgende week dus weer.
Toen Ron thuis kwam hebben we samen een overheerlijke zelfgemaakte tom pouce genuttigd, welke ik bij de Nederlandse winkel had besteld. Slagroom er op en kaarsjes er in. Zijn favoriete gebakje op zijn verjaardag en het feestje is compleet.

Image hosted by Photobucket.com

Ook had hij veel kaartjes uit Nederland gekregen en veel leuke emailtjes. De ballonnen maakten het plaatje helemaal compleet zeg maar ;-)

Image hosted by Photobucket.com

's Avonds zijn we naar de bioscoop geweest. Naar de film "40 year old virgin" Dit is echt een komische film. Vind het altijd erg leuk om naar de bioscoop te gaan. Het is toch altijd weer een gezellig uitje en even lekker relaxen. Maar ik denk dat iedereen altijd wel heeft dat ze hopen dat er niet een of ander raar iemand naast je komt te zitten. Het was niet druk en wij hadden zo een beetje in het midden van de bioscoop plaats genomen. Toen de previews begonnen, en het dus al donker in de bioscoop was, kwam er een man precies achter ons zitten. Zoveel vrije stoelen, maar precies achter ons. Maar ach hij was alleen, dus geen geklets achter ons, ....... althans dat dachten we. Hoe mis konden we het hebben. Het bleek dat deze man steeds tegen zichzelf zat te kletsen. Ron geloofde dus ook niet dat hij alleen was en moest echt even achterom kijken. Bovendien had hij een heel typisch lachje en vooral een hard lachje. Het gaf wel een extra dimensie aan de film moet ik zeggen. Het is echt een film waar je achter elkaar blijft lachen, maar met zo'n dubbele persoonlijkheid achter je met een hyperend lachje schiet je eigenlijk dubbel in de lach. Hele verhalen had hij tegen zichzelf. Tsja dat heb je niet bij een DVD-tje wat je huurt ;-)
Groetjes Petra

7 opmerkingen:

kastelke zei

Petra, die man in de bioscoop was misschien zelf een '40 year old virgin'? Hahaha!
Er is in de States blijkbaar al commentaar gekomen van de echte 'oudere virgins', omdat ze vinden dat ze zo stereotyp afgeschilderd worden, en ze vrezen dat ze nu altijd vergeleken gaan worden met dat hoofdpersonages.
Maar ik vraag me af waarom ze dan aan iedereen zitten te vertellen dat ze nog maagd zijn? ...
'k Ga de filmtip in ieder geval onthouden, voor als we eens goed willen lachen.

Anoniem zei

Lijkt me inderdaad een komische film. Trouwens Petra, mijn complimenten voor je blog. Wij volgen het regelmatig omdat we zelf ook de overweging hebben ooit naar amerika te vertrekken, ook al omdat er al veel familie woonachtig is. Ga zo door!

Annemiek zei

Proficiat aan Ron!

Petra zei

Happy birthday to Ron! Leuk, dat je tennislessen aan het nemen bent. Rick en ik vinden het leuk een balletje te slaan zo af en toe, maar eerlijk gezegd kunnen we er geen bal van, ha ha.
Ik had nog nooit van die film gehoord, maar hij lijkt mij ook leuk, misschien, dat ik er voor mijn verlengde verjaardag ook heen wil.

kastelke zei

Ai ai ai, gisteren vergeten te zeggen:
GELUKKIGE VERJAARDAG, RON!!!

Anoniem zei

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO

stomstomstom
Ron en ook Peetje natuurlijk, van harte!!!! Moet maar denken beter laat dan helemaal niet.......

Anoniem zei

goed van jullie .dat vlucht schema .het klopt bijna. half 3 philadelphia en dan 1650 naar raleigh durham. aan komst 1817 vluchtduur .1 uur 27 mins en daar voor 8uur 30 mins dat hadden jullie ook .heel erg bedankt. voor het zoeken heb het.hier even op gezet. want mij kaarten komen .denk niet aan groetjes.mam