zaterdag 22 oktober 2005

"Mike" dag

Had gisteren afgesproken met drie "Mike's". De eerste was Mike van het bouwbedrijf van ons huis. Bij de oplevering van ons huis hadden we bij een aantal ramen krassen ontdekt en die zouden vervangen worden. Er zijn er al een aantal gedaan maar er was er nog 1 te gaan. Of eigenlijk twee want dit raam bestaat uit twee ramen. Hij zou dus donderdag middag al komen na twee uur. Het was inmiddels donderdagmiddag half vijf en geen Mike. Om vijf uur stond hij aan de deur en vertelde dat hij om twaalf uur langs was geweest, maar dat ik niet thuis was. Tja, dat klopte na tweeen Mike, weet je nog? Oja, dat is waar.... Nou morgen ook goed? Wel ja Mike. Rond half negen zou hij er zijn. Helaas niet helemaal waar, want om half negen geen Mike. Maar het maakte nu niet zo uit, want ik had nog afspraken met de twee andere Mike's. De tweede Mike zou om negen uur komen. Dit was Mike de electricien, die de 230 volt voor ons bubbelbad kwam aan leggen. En die was op tijd. Ik liep nog even mee, want Ron had mij instructies gegeven die ik vooral duidelijk moest maken. Het bleek dat deze Mike zelf weer weg ging en twee andere, niet nader bij naam genoemde mannen achterliet. Voor de eenvoudigheid van dit verhaal zal ik ze maar geen Mike noemen, hi hi hi. Afijn die gingen aan de slag. Om 10 uur stond Mike nummer 3 aan de deur. Deze Mike was van Pest Control. Dit is een aardige Mike. Hij is altijd heel vriendelijk en verteld hele verhalen terwijl hij ons huis voorziet van een goedje dat de spinnen en ander gespuis buiten moet houden, of in ieder geval een niet zo heel erg lang leven te geven. Dit keer had hij belangrijk nieuws. Hij was vader geworden ! Zo lief hoe hij vertelde over zijn 1 maand oude zoontje. Later ging hij zelfs twee foto's van hem halen om hem aan mij te laten zien. Super trots was hij. Heel leuk. Rond half elf ging hij er weer vandoor.
Inmiddels was het al een uur of twaalf en de twee electriciteits mannen waren nog aan de gang maar nog geen Mike van de ramen. Dus heb toen toch maar even gebeld. Ja, da's waar hij zou komen voor de ramen...... Over drie kwartier, was ik dan nog thuis. Ja Mike ik ben dan nog thuis. Inmiddels waren de electriciteits mannen rond een uur of twee klaar en vertrokken met stille trom, maar nog geen Mike nummer 1 te bekennen. Half drie kwam hij. Voor ik het wist was het oude raam er uit, terwijl ik even buiten met de buurvrouw stond te kletsen. Dat ziet er goed uit, dacht ik nog. Eindelijk klaar met die ramen. Hoe fout kon ik denken.... Want toen ik even daarna naar binnen liep, kwam Mike nummer 1 al naar me toe. Het spijt me, het raam is geleverd in een verkeerde maat. We gaan de oude weer terug plaatsen.... Pfffff, dit is al de derde keer of zo. De eerste keer besteld zonder roedes in het glas, de tweede keer ook in een foute maat en nu dus weer. Snap niet dat hij niet eerst het raam even nagemeten had voor hij de ramen er uit had gehaald en dus nu ook weer terug moest plaatsen. Ik stelde nog voor, dat het misschien zou kunnen dat de ramen onderling verwisseld moesten worden. Dus onder boven en boven beneden. Goed idee zei hij, daar had hij nog niet aan gedacht en zou dat toch nog even na gaan kijken. En ja, hoor, zowaar er paste er toch wel 1...... oei oei oei, Mike nummer 1 toch! Maar het bovenste raampje moest echt opnieuw besteld worden want die was een inch tekort. Al met al moest Mike er best om lachen dat hij niet gezien had dat dat ene raam niet voor boven was, maar voor het onderste gedeelte van het raam. Je moet ze soms even helpen niet waar? Maar hij kwam voor het bovenste raam wel weer even terug, zei hij, als de nieuw bestelde binnen zijn. Misschien dat hij het voor de kerst klaar had nu. We wachten af Mike, zei ik....... Prettig weekend. En mijn vrijdag was inmiddels ook voorbij, het was tegen vijven toen hij weer weg ging. Lang daagje met alle Miken zo hoor....
Groetjes Petra

3 opmerkingen:

Petra zei

Jee, wat een irritante ramen Mike, zeg! Wij hadden dat met ons bed, de brug was telkens te kort. Soms zou je ze!
Jij hebt me het Mike dagje wel gehad, hi hi!

Anoniem zei

Hihihi een dagje vol Mike's.

Je hebt door alle commotie toch wel gekeken of de elekrticiteit goed is aangelegd.

Ron, een voorzichtig cross weekend.

Erna

Petra zei

@ Erna
Nouw, eigenlijk niet....
Er ligt nu een berg kabels op het nieuwe straatje, maar of die het doen? Ron vetelde dat er 6 draadjes uit moesten komen en die heb ik geteld, maar of ze het ook doen?