maandag 3 oktober 2005

Noseeme's

Gistermorgen eerst het telefoontje, dat Ron's moeder weer veilig in Nederland is aangekomen. Zonder al te veel vertraging. Er was wel wat oponthoud in Philedelphia maar ze was opgewacht door een karretje en werd bij een bus afgezet en kon daarna naar de juiste gate en het juiste vliegtuig in. Dus op tijd op Schiphol waar de familie al op haar stond te wachten.
Wij zijn gistermorgen wezen golfen op Knights Play en dit keer niet de laatste 9 holes, maar hole 10 t/m 18. Net weer eventjes iets anders. Ron ging hartstikke goed met zijn nieuwe golfset. De lengte van deze clubs is echt veel beter voor hem. Bij hole 10 t/m 18 lopen er kleine rivierstroompjes over en langs de golfbaan, waarbij het dus de bedoeling is om deze vooral te vermijden en ze te zien als " nice scenery" op je zondag ochtend golfrondje. Afijn zo dacht ik er nog over bij het slaan van mijn eerste bal. Want het begon ging lekker met mij. 1 e Slag, bal met een prachtige boog in het water..... (ahum...) De tweede afslag op hole 10 ging in plaats van rechtdoor gewoon links af.... Zoeken naar mijn bal dus. Dat begint goed dacht ik nog. Maar in mijn zoektocht naar mijn eigen golfballetje, vond ik nog drie ballen van anderen die ook linksaf waren gegaan. Achteraf was dat maar goed ook, want bij hole 11 verdween mijn bal wederom in het riviertje. Waarom doen ze dat nou, een rivier midden op een golfbaan, ha haha, dat is er natuurlijk om vragen. Kortom deze route lag mij niet zo ;-) Er waren allemaal bergjes op, waar mijn bal dus lekker vanaf rolde en dus geheel de verkeerde kant op ging. Waarna ik ze die zelfde berg weer op moest proberen te slaan. Zo onnuttig, niet waar, ha ha ha. Bij hole nummer 13 weer een bal in de rivier..... Nou dat ging lekker zeg. Langzamerhand moest ik er gewoon om lachen, het leek wel of alles verkeerd ging vandaag. Bij de laaste hole moest je langs een vijver slaan. Waarvan mijn eerste twee afslagen allebei dus rechtstreeks de plompert in gingen. En dan te bedenken dat ik met alle keren golfen pas twee ballen in totaal ben kwijt geraakt in 6 maanden tijd of zoiets en vandaag...... 5 balletjes te water op 1 dag....... Gelukkig had ik de drie "reserve-net-gevonden" ballen gebruikt, dus dat maakte het verloren saldo iets minder. Maar het was duidelijk het liep niet lekker vandaag. Om het geheel erger te maken, was ik me ook nog vergeten in te spuiten met "DeepWoods". Waardoor ik een wandelend ontbijtje was voor de "Noseeme's". Even uitleggen, "Noseeme's" zijn ieniemienie muggetjes die mega rode en jeukende bulten bij mij kunnen achterlaten. "Noseeme's" is dus letterlijk "je ziet me niet", maar ze prikken echter net zo vervelend als de bij ons bekende grote mug. Moest toen ik van hun naam hoorde wel lachen eigenlijk. Maar om hun gedrag een heel stuk minder..... Als ik me inspuit met dat muggen spul helpt dat enorm. Maar inmiddels hadden ze me al te pakken gehad. Ron's benen vinden ze nooit zo lekker, maar die van mij des te meer. De Noseeme's, "see me" maar al te goed !
Verder hebben Ron en ik een "vergadering" gehad over onze aanstaande vakantie. Omdat we het de afgelopen weken best druk hebben gehad, is er niet veel gepland door ons. Normaal maken we dus een hele route, met wat we vooral willen zien. Bovendien moesten we nog de hotels nakijken waar de hondjes ook mee naar toe mogen. Al met al hebben we daar nog niet zoveel tijd in gestoken en het is nu dus al bijna zover dat de bomen hun prachtige herfstkleur gaan krijgen. Bovendien beloofde de weersvoorspelling voor de komende week nu nog niet heel lekker weer in New England. Dus na een "Glorie-meeting" hebben we besloten om waarschijnlijk een dag/weekendje of zo naar de bergen in NC te rijden en daar de kleurenpracht te bewonderen. Het schijnt hier ook mooi te zijn en dan misschien volgend jaar, beter voorbereid, naar New England te gaan. Bovendien hebben we voor het "vakantiegeld" een ander gezellig doel gevonden, maar daarover later nog wel eens meer ;-) Het is gewoon allemaal net te kort dag en onze planning loopt enorm achter als we aanstaand weekend zouden gaan vertrekken. Dus dit jaar nog geen New England voor ons. Heb trouwens wel een hele leuke link gevonden waar je de herfstkleuren prachtig op kunt zien. Het is op de website van het lokale tv-station en de foto's zijn ingestuurd door mensen vanuit heel Amerika zo ongeveer. Echt een aanrader om in de "Fall-stemming" te komen.....
Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Jaaaaaaaaaaa je ken lekker golven hihihi

Gaat Ron wel vakantie houden of gaat hij gewoon werken? Even wat daagjes weg is ook lekker.

Erna

Petra zei

@ Erna
Hij gaat gewoon werken......
Bij het verhuizen naar Amerika is het hoge aantal vakantie dagen helaas in NL achter gebleven :-( Dus daar zijn we stik zuinig mee, zeg maar ;-)

Anoniem zei

Hoi Petra,

Weet je nog hoe wij er uitzagen met die piranjamuggen in de kluutstraat.
Leuk hoor dat golven je kan beter de volgende keer eerst ballen gaan zoeken, je weet nu waar ze liggen. Gezellig trouwens die versieringen voor halloween.
Nou nog veel plezier en een fijne vakantie.

Groetjes uit Burgh-Haamstede

Annemiek zei

De bergen in NC zullen in de herfst ook heel mooi zijn, voor de kleuren hoef je niet naar New England.
Je hebt prachtige Halloween versieren, heel grappig. Hier heb ik nog niks.
Ik heb eens op tv een man gezien die van het golfballen opduiken zijn beroep maakt, je hebt hem weer wat meer werk verschaft ;-)

Anoniem zei

Er bestaat een website met hotels, enz. waar ze honden toelaten:

http://www.petswelcome.com/

Anoniem zei

Hahaha!! Een kennis van ons duikt regelmatig s'nachts golfballen op, hele zakken vol uit zo'n vijvertje. Volgende keer dus toch maar je visnetje meenemen?

Jammer van jullie vakantie maar zo te horen zijn jullie in het weekend al genoeg van plan. Wat prachtig he al die kleuren aan de bomen. Dat zijn de weinige momenten die ik wel waardeer aan de herfst!

Petra zei

Ik ben het met Annemiek eens, je hoeft niet helemaal naar het noorden voor de kleuren. Maar hou wel rekening met drukte, vooral in de weekends, want iedereen uit de grote steden trekt naar de bergen in de herfst.

Petra zei

@ Nel
Het zijn inderdaad dezelfde soort Piranjamuggen hier :-(

Bedankt ook voor het web adres voor het reizen met de hondjes. Had zelf ook een paar van deze sites gevonden, maar deze staat er nu ook bij !

Groetjes Petra