woensdag 29 maart 2006

Twee maal bericht van de tandarts vanuit een kleine wereld.

Aller eerst kreeg ik van de week een telefoontje van de assitente van tandarts Jim. Ze had bericht gekregen van onze verzekering en gaf me het kostenplaatje door. Nou moet ik zeggen dat ik dat wel heel netjes vind. Je weet precies waar je aan toe bent en komt niet voor verrassingen te staan. Al met al kwam mijn "kronenfeestje" op een bedrag van $ 650,- dollars eigen bijdrage voor twee kronen. Als je het snel zegt valt het nog mee, maar je moet er niet over na gaan denken wat je allemaal met dat geld kan gaan doen. Afijn de vrolijke assitente vroeg me wanneer ze me kon opschrijven voor een afspraak. Nou zei ik, ik wacht het nog eventjes af. Maar de reden is eigenlijk dat ik in september als ik in NL ben, naar mijn oude tandarts ga om "ff te checken" zeg maar. "Ok, laat maar weten wanneer je er aan toe bent, zei ze, net zo vriendelijk als er voor. Verder had ik nog een afspraak gemaakt toen ik de vorige keer daar was en dat viel precies in de periode dat ik nu naar NL ga. En bedacht me dat voor de zekerheid nog even die datum te veranderen. Zat nog te twijfelen of ik daar weer naar terug ga of een andere tandarts ga zoeken. En ja september is nog een poos weg, dus toch maar een afspraak. Dus dat vertelde ik tegen haar. Ze vroeg meteen: "Ga je naar Nederland?" Hoe weet zij dat nou? dacht ik. Maar zei,"Uh ja, dat klopt". Oje, dacht ik, die heeft door dat ik naar mijn eigen tandarts terug ga. Maar nee dat dacht ze niet want er volgde: "Ohhhhhhh how nice....", luid roepend door de telefoon. Ze kwam zelf uit Schotland en niks is er zo leuk dan om terug te gaan naar je geboorteland. Ik stond verbaasd over haar enthousiasme. Uh, ja inderdaad, zei ik. Heb er veel zin in, maar Schotland is ook heel mooi, zei ik. Ja, prachtig vertelde ze en ze vroeg me of ik er geweest was. Nou ja eigenlijk wel, we zijn daar naar toe op huwelijkreis geweest, vertelde ik haar. "OOoohhhhh how lovely, that is just the perfect place to be on your honeymoon". Het was duidelijk ik had punten gescoord door deze opmerking bij de assitente, ha ha ha..... Ze gaf me nog een gratis verhaal over Schotland en hing op met een vriendelijke, "Bye now sweetie...., have a good one". Have a good one wil hier zeggen nog een hele fijne dag vandaag. Wat door veel mensen gebruikt wordt hier. En we hingen op..... Ik weet niet of ik haar ooit nog zal zien, maar ze was wel erg vriendelijk voor een assitente.
Nu het verhaal van tandarts nummer twee. Mijn moeder had vandaag een afspraak met de tandarts. Onze hele familie gaat naar dezelfde tandarts. Tandarts Santana in Rotterdam. Afijn ze had geen leuke vooruitzichten want ze moest door een ontsteking een wortelkanaal behandeling ondergaan. En zoals ik al eerder vertelde die tandarts klets altijd je oren van je kop af. Maar wel altijd op een gezellige manier. Zo ook bij mijn moeder dus vandaag. Halverwege de behandeling zegt hij tegen haar, "Dat is ook wat van Petra?". Moeder lag met mond open en keek verbaasd. "Hoe bedoel je", vroeg ze? "Nou van die vijf kronen?", zei hij. Nou het is dat mijn moeders mond al open was, maar anders was haar mond zeker open gevallen, hi hi hi. Hoe weet jij dat nou mompelde ze wat? Nou je schoondochter was hier en vertelde er van. Mijn broer en schoonzus en hun dochter Monique komen ook bij die tandarts natuurlijk. Maar de tandarts was nog niet klaar. Hij vertelde dat hij er niks van geloofde. "Petra heeft een heel sterk gebit en had echt nooit wat, kon zelfs geen tandsteen bij haar vinden, dus ze moet maar es even goed nadenken", zei hij. Mijn moeder vertelde dat ik inderdaad ook twijfelde en van plan was om hem in september met een bezoekje te vereren". "Hoe gaat het nou in Raleigh met haar". Mijn moeder viel van de ene verbazing in de andere. Dat hij zoveel onthouden had? Wel heel erg leuk eigenlijk van hem. Zowaar via mijn moeder een berichtje van mijn oude tandarts. Zal hem van de week maar es even bellen voor een afspraak in september. Vorig jaar had ik zoiets van voorlopig geen tandarts meer, en nu? Nu ben ik blij dat ik even bij hem te raden kan gaan in September. Hoe raar kan iets lopen?

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

kastelke zei

ROFL! Petra, inderdaad, ik had het zelf nooit eerder kunnen bedenken, maar door jouw verhaal hier te lezen kan ik me plots inbeelden hoe fijn het wel niet zou kunnen zijn om je oude tandarts terug op te zoeken. LOL!
Dus als we op jaarlijks gezoek terug naar Belgiƫ gaan, dan plannen we, naast de vele bezoekjes aan vrienden, ook een tandartsdagje in, zodat we met z'n allen nog eens in zijn stoel kunnen zitten.

Anoniem zei

hoi
Toevallig dit allemaal zeg. Morgen moet Room trouwens naar de kaakchirurg voor het trekken van twee kiezen voor de ruimte voor haar beugel. We zitten dus echt in de tandartsen. Doei Ingrid V

Anoniem zei

Whahahah het is altijd lente in de ogen van de tandarts assistente.

Ik ga het spontaan zingen na je verhaal.

Erna

Anoniem zei

Hahaha jaja onze tandarts kon het niet laten om aan ons te vragen hoe het met jou ging,
dus wij dachten nou laten we het blog verhaal over de kronen maar vertellen. hihihi

groetjes monique

Petra zei

@ Kastelke
Wees maar zuining op je tandarts, hi hihi

@ Ingrid
Oei.... Heel veel sterkte morgen Romy. We zullen aan je denken.

@ Erna
Nou inderdaad wat een vrolijk mens.

@ Monique
Moest wel heel erg lachen om het verhaal hoor. Hij is best wel aardig. Had je gaatjes trouwens?

Groetjes Petra

Anoniem zei

hahah nee nee heb net zo een goed gebit als die van jou.

want volgens santana had hij
nog nooit zo een goed gebit gezien als die van jou. :D

xx monique

Petra zei

@ Monique
Kijk !!!!
Daarom mis ik tandarts Santana nou zo, ha ha ha... Een tandarts naar mijn hart ;-))))))

Groetjes Peet