vrijdag 8 december 2006

Brrrrrrrrrrrrrrr



Het is koud als ik wakker word vanmorgen. Errug koud. Bijna min 6 geeft de temperatuur meter aan. De censor hangt buiten en het kastje kan ik binnen bekijken ;-)Ik had bedacht om te gaan zwemmen vanmorgen en uiteindelijk ben ik dat ook gaan doen. Maar het was echt heel koud. Gisteravond stond er ook nog een heel straf windje en vier van de kransen aan het huis waren er afgewaaid. Dus die moeten we nog even verzamelen in de tuin voor en achter. En het is nog steeds koud ;-) In het uur dat ik gezwommen heb, had ik voor de meeste tijd het zwembad helemaal voor me zelf Heerlijk vindt ik dat. Zo'n stilstaand water nodigt mij altijd uit om er met een grote plons in te springen. Weet niet wat dat is ;-)Maar dat deed ik niet, want het was ook hier koud ;-) De vlaggetjes die je ziet zijn niet omdat iemand jarig is hoor. Als je op je rug zwemt weet je zo precies dat je bij een muur komt namelijk. Eigenlijk heel handig vindt ik zelf. En het staat ook wel gezellig zo voor op een foto of zo. Na het zwemmen besloot ik om er een kerstshopdaagje van te maken. Het was half negen en ik had mijn beweging al weer gehad, dus op naar Triangle Town Center. Erna had me gevraagd om voor haar voor Crocs te kijken. Maar verder had ik eigenlijk niks nodig. En wilde gewoon even op mijn gemakkie in alle winkels kijken. Even overal de kerstsfeer proeven. Onlangs is hier de Hechts omgedoopt tot een Macy. Hele hordes mensen staan in New York voor de deur bij Macy. En hier zit hij in de buurt en ik ben er helemaal nog niet geweest. Dus daar moest verandering in komen. Voordat ik weg ging ben ik eerst nog met de honden weggeweest en die vonden het volgens mij ook heel koud. Connor keek me aan tijdens het wandelen als of ik die vriezer nu wel uit kon zetten hoor. Het is hier ook wel rennen of stilstaan wat het weer betreft. Dus ik kan zijn blik wel een beetje begrijpen. Na het wandelen laat ik ze altijd even los in de tuin en gaan we frisbeeen of ballen gooien. Ik heb zo'n "luiemensen-wegwerp-tennisballen-stok". En bij de eerste bal, knapte die uit elkaar. Waarschijnlijk kapot gevroren het plastic. Nouja, dan maar op de ouderwetse manier. Bukken en de bal pakken dus. Binnen zeer korte tijd had ik dus ijshandjes.... Brrrrrrrrrrrrr, het is nog steeds koud.
Daarna dus op naar Raleigh. Ik wilde beginnen bij Swoozies. Dit vindt ik altijd zo'n leuke winkel. Ze hebben steeds heel veel seizoens servies. Nu dus volop kerst. Even lekker struinen. Daarna kwam ik bij Barnes & Nobles terecht. Hier wat tussen de boeken geneuzeld en zo stond ik ineens bij de kassa om te betalen voor een bijbel...... Let wel "the slow cooker bible"..... Ja het bestaat! Een kookboek dus voor de slowcooker. Bij elk gerecht staat een plaatje. En dat heb ik wel nodig bij het koken. Ik moet iets hebben van zo moet het worden ;-) Dat werkt gewoon lekkerder. Dus met boek verder aan het shoppen. En zo ging ik van Macy's naar Kirklands. Allebei leuk, al blijf ik de Macy's in New York het aller leukste vinden. Daarna nog in allerlei winkeltjes geneuzeld en ook Erna's Crocs gevonden. In turquoise. Dus missie zo wie zo geslaagd. Daarna liep ik zelf nog tegen een hele leuke winterjas aan. Ik heb al jaren dezelfde. Op de een of andere manier kan ik daar nooit lekker voor slagen. En nu liep ik er tegen aan. Hartstikke leuk. Daarna nog even door naar Orvis. Die hebben zo'n leuke afdeling met hondenspulletjes. Ook daar weer even gesnuffeld en daarna weer naar huis. He, wat lekker zo even in mijn eentje op pad. Het mooie was dat ik voordat ik weg ging de slow cooker al had aan gezet met een kip er in. Dus die was mooi al klaar toen ik thuis kwam. Even de aardappels en de spruitjes koken en we konden aan tafel. Wat een uitkomst zo'n apparaat. Ga me van het weekend eens in die bijbel verdiepen ;-)

Prettig weekend en groetjes Petra

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja een slowcooker krijg je de heerlijkste maatijden mee. "draadjesvlees" dat is zo lekker.

Nel zei

Lijkt me een geweldig boek, die slowcooker-bijbel. Ik ga in maart ook maar eens neuzen of ze dat in Vegas hebben.
Wat kan je overigens toch heerlijk shoppen bij jullie. Ben er weleens jaloers op. Afgelopen woensdag in Rotterdam geweest, maar ik raak steeds sneller uitgekeken en het lijkt of er steeds minder leuke kerstspullen te krijgen zijn.

Alvast een fijn weekend gewenst en bedankt voor je lieve reacties op m'n blog.

Larissa zei

Inderdaad, als je ergens niet naar op zoek bent loop je ertegen aan, en als je juist wél hard op zoek gaat naar iets dan kun je niet slagen! Leuk dat je een nieuwe jas hebt gekocht!

Anoniem zei

Nou Peet een wel bestede dag en mijn boodschap is ook gelukt jippie!!!!!

Zal ik ff de show stelen met mijn Amerikaanse Crocs.

Nou stuur maar wat receptjes door uit die Bijbel!

Fijn weekend

Erna

Petra zei

@ Blips
Ja draadjes vlees is echt een topper is dat apparaat ;-)

@ Nel
Ik heb hem gekocht bij Barnes & Nobles. Hebben ze heel veel boeken over de slowcooker hoor. Maar deze had veel foto's er bij. Heb gekeken en er zijn 4 B&N in Vegas ;-)

There are 4 stores that match your search criteria.

3.4 miles B. Dalton Booksellers
Boulevard Mall
Boulevard Mall
3680 S. Maryland Parkway
Las Vegas, NV 89116
702-735-0008 Sun 11-6,
Mon-Fri 10-9,
Sat 10-8


3.65 miles Barnes & Noble Booksellers
Maryland Parkway
Best on the Boulevard
3860 Maryland Parkway
Las Vegas, NV 89119
702-734-2900 Sun 9-9,
Mon-Sat 9-10


6.06 miles Barnes & Noble Booksellers
Northwest
Rainbow Promenade
2191 N Rainbow Blvd.
Las Vegas, NV 89108
702-631-1775 9-11 Every Day


8.42 miles Barnes & Noble Booksellers
Summerlin
Crossroads Commons
8915 W. Charleston
Las Vegas, NV 89117
702-242-1987

@ Larissa
Ja ben er echt heel blij mee.

@ Tien
Bedankt voor de tip. Die ga ik onthouden! En voor de vla heb ik nog wel wat vraagjes,hi hihi.
De belangrijkste is om de custard naar de vanille vla te laten smaken. Gewoon vanille suiker erbij gooien?

@ Erna
Ja mooi turqouise is nooit weg ;-)Heb gisteren in het boek op mijn gemakje zitten bladeren en het ziet er goed uit! Dat gaat ons ook vast lukken, hi hi hi

Groetjes Petra

Groetjes Petra

Anoniem zei

Ohh, heerlijk! In gedachten heb ik met je meegeshopt hoor, ik zie alles zo weer voor me en de kerstsferen in de winkel zijn zoveel mooier als hier..Misschien volgend jaar weer, zucht...

Fijn weekend, keukenpinses ;-))

Petra zei

@ Mariet
Ja volgend jaar gewoon komen meid!
Nouwwwww laat dat keukenprinses maar achterwegen hoor. Je wilt niet weten hoe die projecten hier tot stand komen, hahahah

Groetjes Petra