donderdag 7 december 2006

Rondje met lichtjes

Photobucket - Video and Image Hosting


Hoop dat jullie allemaal nog in jullie eigen bedje slapen en niemand richting Spanje hoefde. Toch wel weer leuk al dat gebonk op ramen en deuren en oerhollandse gezelligheid. Na weer afscheid te hebben genomen van Sinterklaas en zijn Pieten (en genoten van al het lekkers wat hij meeneemt)zijn we nu dus echt klaar voor het andere feest wat nog gaat komen. Voorheen in NL gingen we altijd wandelen met de hondjes en dan kerstbomen tellen die we in de huizen zagen. Vond ik altijd zo leuk. Nu ietsjes anders. Want hier moet je een end lopen om veel bomen in huizen te zien staan. Dat record blijft denk ik wel in NL. Want in 1 straat zag je er soms al 30. Hier in onze straat staan maar 20 huizen. Dus om in die stemming te komen moet je hier met de auto op pad. En dat hebben we gisteravond gedaan..... Zoooooo leuk!

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting


Er zijn huizen die hebben er zoveel werk van gemaakt. De foto van hier boven is van het huis van onze buren. Ik vind dat dus echt prachtig ;-) Sta echt als een klein kind te turen naar zo'n huis. Zo leuk, maar ik heb ook gezien hoe lang de buurman daar mee bezig is geweest. Laddertje op, laddertje af en een stukje opschuiven. Echt gewoon een heel weekend. En dan zo'n overvloed aan licht. Maar wel leuk, hi hi hi.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Vond zelf het huis met de lichtgevende kransen heel stijlvol. Heel mooi gedaan en vraag me dan altijd af hoe ze die lichtjes aan hebben gekregen bij zo'n groot raam boven de deur. Verlengsnoer aan verlengsnoer? De kerstboom met al die lichtjes staat bij Judy in de tuin. Zij wonen 1 straat verderop dan ons en hebben een Golden. Ze was al aan het vertellen geweest dat haar man zich had uitgeleefd op een kerstlicht hoogtepunt. Hij was een gepensioneerd engineer en wilde zich er graag op uitleven. En hij was echt heel mooi geworden zeg!

En wat doen we nogal zo meer dan lichtjes kijken? Ik ben inmiddels met mijn zwemmen weer helemaal in mijn ritme. Althans het is een iets ander ritme geworden. Ik ga nu 3 keer per week als Ron naar zijn werk gaat, naar het zwembad. En daar ga ik baantjes zwemmen en dan zelf aquajoggen zeg maar. Vind de aquarobicslessen erg leuk, maar denk persoonlijk dat dit productiever is dan in de krulspeldengroep zeg maar. Bovendien ben ik dan weer lekker vroeg thuis en heb nog de hele dag voor me. En.... ik heb bijna elke keer het zwembad voor me eigen alleen. Dat is echt heerlijk! Al is het is niet altijd even makkelijk zo vroeg te gaan spartelen, vooral niet nu het hier 's nachts heel koud is. Min 6 graden was het vannacht. Dus dat betekent door zwemmen ;-) Maar ik blijf zwemmen het leukste vinden. De loopband doe ik er soms voor en ik verbaas me hoe druk het op die apparaten is zo vroeg. Volgens mij gaan veel mensen voor dat ze naar hun werk gaan naar de sportschool. Hij gaat hier dan ook al om 5 uur 's morgens open. Verder had ik gisteravond weer een erg blond moment. Alison belde bij ons aan en ze vertelde dat zij onze post in hun brievenbus hadden gehad vandaag. En ze geeft de post aan mij. En ik zie dat er een envelop in zit die ik zelf geschreven had. Hij was voor Ome Bart en Tante Henny en ik denk hoe kan dat nou? Dus ter plekke ik denken en ik zeg nog tegen Alison, hey dat is mijn eigen post. Oh, zegt ze en we kijken naar de envelop en zij zegt: Jaha je moet er natuurlijk wel postzegels op doen hier in Amerika. Oeps........ er zat geen postzegel op dus wat hij naar return sender terug gegaan. Lekker slim. Afijn Alison en ik kletsen nog wat en zij gaat weer terug naar huis. En ik leg de post op de bar en zie dat er drie kerstkaarten tussen zitten. Leuk!!! Snel openmaken. En terwijl ik aan het openmaken denk ik oh, leuk een foto kaart. Die vindt ik altijd zo leuk. Vooral nu we hier wonen. Bewaar die ook allemaal. En ik denk, goh die lijkt wel op die van ons zeg......... En ik kijk nog eens goed.... Het is die van ons! Sta ik gewoon die kaart van Ome Bart en Tante Henny open te maken. Ha ha ha ha.... Ik moest zo lachen om mezelf! Wat een slimpie ;-) Dus ome Bart of Tante Henny als je dit mocht lezen uw kaart komt er aan, maar heeft wat vertraging opgelopen!

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Petra zei

Mooi, he, ik ga vanavond ook even filmen in de cul de sac, ieder huis heeft verlichting! Zo'n grote krans hebben wij ook (hoewel ik niet weet of hij het doet), die wordt met een zonnepaneel verlicht.

Anoniem zei

Ziet er weer heel gezellig uit.Hier begint het nu ook te komen wel weer vroeger dan verleden ,jaar maar voor al dat werk mag dat wel. groetjes uit Barendrecht

Anoniem zei

Dat vind ik hier inderdaad ontzettend mooi. Binenkort gaan we ook hier op pad met de video-camera. Het is nu nog iets tevroeg.

Anoniem zei

Jullie buren hebben het prachtig gemaakt zeg! Die ronde dingen zijn ook erg mooi.

Petra zei

@Kasaka
Heb vanmorgen het filmpje gekeken inderdaad. Zo leuk! Wat een idee, zonne panelen. Dat is nog eens slim.

@ Ma
Kon je het maar even komen bewonderen he? Gelukkig is er zoiets als het internet en webcams dat je alles toch lekker kunt zien ;-)

@ Blips
Volgens mij kunnen er ook nog meer lichtjes bij overal hoor ;-) Hier gaan we volgende week weer een rondje doen.

@ Petra S.
Mooi he! Er zitten heel wat lichtjes aan dat huis.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Ik ben ook al een rondje geweest. Ik vind vooral die gedraaide guirlandes op die porches mooi, maar die verlichte boom van die engineer mag er ook wezen.
Wij gaan dit weekenbd echt aan de slag ;-)

Larissa zei

Leuk Petra, om al die versierde en verlichte huizen te zien!!