maandag 18 december 2006

Vliegende shuttles....

Gistermorgen is een Andy, een collega van Ron, even bij ons langs geweest. Hij heeft sinds een maandje een hondje genaamd Brogi. En gisteren hebben Stace en Connor hem ook ontmoet. Andy vertelde al dat hij een praatjesmaker was, maar Brigo had al snel door dat Stace en Connor wel een stukje groter dan hem waren. Met Connor wilde hij heel graag spelen en Stace negeerde hem gewoon, wat Brogi ook probeerde om zijn aandacht te krijgen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Hij is een mixje van allerlei door elkaar, maar is zeker ook een heerlijke wollebol. En met een lekker vrolijk karaktertje.....

Photobucket - Video and Image Hosting

Hey wat zijn jullie aan het doen daar?????

Photobucket - Video and Image Hosting

Soms wilde hij wel mee spelen, maar durfde niet zo goed. Hij en Connor zijn wel al snel kameraadjes geworden en renden Brogi Connor echt achterna, wat Connor wel geweldig vond. Stace liet duidelijk blijken dat hij de baas was. Stace deed dan ook zijn uiterste best om hem echt helemaal te negeren en Brogi wilde juist zo graag met die bruine spelen. Best interessant om te zien hoe ze zich ten op zichte van elkaar dan gedragen. Later toen ze alledrie al wat meer moe waren, was het alsof ze elkaar al tijden konden. Heel grappig en ik hoop dat Brogi binnenkort nog een keertje met ze komt spelen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Die middag hebben lekker ook nog in de tuin gezeten. De temperaturen zijn hier niet echt "kerstelijk" op het moment. 23 Graden en een stralend zonnetje. Gewoon even lekker zeg! Dus boekje, wat te drinken en lekker in een tuinstoel zitten. Mooi bijkomen van de drukke dag van zaterdag. 's Avonds kreeg ik een mailtje van Helga. Daarin vertelde ze dat die zondagavond de spaceshuttle en de ISS precies over ons heen zou vliegen. Ze had een hele leuke site doorgegeven, waarop je exact kon zien hoe laat en uit welke richting ze verwacht werden te voorschijn te komen. En omdat het zulk mooi weer was, was de kans groot dat wij hem goed konden zien. Ze vertelde dat je een soort van witte bol zou moeten zien. Vliegtuigen knipperen zeg maar en deze zou uit zicht verdwijen als de zon er niet meer op reflecteerde. Dus Ron en ik stonden om kwart voor 7 naar boven te turen. Eerst natuurlijk even uit vogelen waar nou ook al weer Oost, west, thuis best was. Oja, hoe zat het nou ook al weer. De zon komt op in..... het Oosten en gaat onder in het Westen? Ha ha ha. Gelukkig hadden we het net op tijd door want voor we het wisten zagen we hem al (vanuit het westen) Heel raar gezicht en idee, vond ik het. Het idee dat zij gewoon "outer space" zijn. Er waren op dat moment ook wat vliegtuigen in de lucht en ten opzichte van hen, ging hij als een speer voor bij. Echt super snel. Daarna zag je hem langzaam doven zeg maar. Als een kaarsje die uit gaat. De zon schijnt er dan niet meer op en is hij met het blote oog niet meer waar te nemen. Heel erg leuk zeg!! Dat ik dat nu een keer gezien heb. En.... hij zou morgen, dus vandaag, ook weer langs komen. Alleen wat vroeger dit keer. Dus stond ik om half zes weer buiten, om naar mijn spacevriendjes te zwaaien. Dit keer kwam hij uit het zuidwesten en aan die kant was de zon net onder gegaan. En hij vloog voor ons dus zo het donker in. De zonsondergang zelf was al prachtig om te zien en dan ook nog de spaceshuttle en het ISS station kunnen zien is natuurlijk super. Dit keer had ik mijn camera wat meer in de aanslag en was er "klaar" voor om het buitenaardse te aanschouwen! Eerst zag ik alleen maar ganzen....

Photobucket - Video and Image Hosting

En een prachtige ondergaande zon....

Photobucket - Video and Image Hosting

Maar........ daar was ie, zoals op de site vermeld uit het zuid westen!

Photobucket - Video and Image Hosting

Heb er een pijltje bij gezet, anders denk je misschien dat er een vlekje op de foto zit, maar die vlek is de spaceshuttle en het ISS-station ;-) (Het pijltje is dus van Paint Shop pro, voor de duidelijkheid, anders krijgen we dadelijk de vreemdste verhalen en is ons dorp een spookstad en een openbaring voor alienliefhebbers!)

Niet snel erna vloog hij zo het donker in en dan zie je hem wat beter dan dat je tegen het licht in kijkt. En zowaar heb ik hem vast kunnen leggen op de film (met voor Blips, weer een toepasselijk muziekje!)



Volgens het schema op die website kunnen we hem nog drie keer voorbij zien komen deze week. Dus wie weet volgen er van de week nog meer "sightings" !!
Tot die tijd geniet ik nog even mooi van de lente achtige temperaturen. Er schijnt gisteren een warmte record gebroken te zijn voor hier in de buurt. Krijg er eerlijk gezegd een beetje een voorjaarsgevoel van. Kinderen lopen hier in de wijk in korte broeken. Het hele plaatje klopt niet, want overal hangt kerstverlichting en het voelt als of het mei is in mijn waarneming. Maar..... ik klaag echt niet, we nemen het er nog maar even van!! Tot slot nog even het laatste nieuws over Lucky. Ik kreeg een mailtje vandaag en het schijnt dat Lucky vandaag is geadopteerd vanuit het asiel nog. Dus hij gaat niet meer naar die dierenarts, maar direct naar een nieuw baasje. Helemaal goed, zou ik zeggen. Ben hartstikke blij voor haar. En dat maakt mijn kerstgevoel wel weer wakker. Gewoon even "een goed en ze leven nog lang en gelukkig" einde van het verhaal ;-)

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Petra zei

Nou, ik vind de warmte ook heerlijk! Nu gaan we maar eens serieus naar de hemel kijken, want dat we zulke dingen konden zien, wisten we niet! Bedankt!

kastelke zei

Ik zag het onmiddellijk op je foto's dat het daar nog lekker warm moest zijn!
Als ik 's avonds Dusza uit laat, dan kijk ik ook dikwijls naar de sterren, en dan vraag ik mij af wie en waar op de wereld ook naar die hemel kijkt, en zich afvraagt wie dat ook staat te doen...

Petra zei

@Kasaka
Je kan je woonplaats invullen op de website dacht ik en dan kan je zien of hij overkomt volgens mij.

@ Kastelke
Dat heb ik nou dus ook. Precies het zelfde. Al die sterren en over al te wereld te zien. En wie ze ook staat te bekijken. Grappig om te lezen dat ik dus niet de enigste ben die zo filosifeerd!

Annemiek zei

Mooi om die space shuttle te zien, vindt het toch iets wonderlijks.
Gelukkig wordt het ook een fijne kerst voor Lucky.

Anoniem zei

Hoi Petra,
Het weer is fantastisch, het is hier ook lekker weer.
Wat een geluk voor Lucky, ik vondt het wel zielig .Het is gelukkig op zijn pootjes goed gekomen.
Groetjes Toos

Anoniem zei

Yippie, hier wordt ik helemaal blij van, mag broer nog even thuis blijven. Wat fijn voor Lucky!! Nou eens kijken of ze ook hier op de route liggen met die shuttle, lijkt me wel grappig dat ook te kunnen zien.
Nieuws uit Gran Canaria: ook daar temperaturen van rond de 30! graden. t is niet eerlijk, t wordt hier kouder, heb al weer moeten krabben van de week. Nou op naar kerst...
groetjens uit Soesterberg

Anoniem zei

Dat was leuk om te zien. En inderdaad een toepasselijk muziekje alsof het een Albert Hitchkock film was met super spannende momenten. Je zou de video nog kunnen verkopen alsof je een UFO had gefilm.
Ik vind dat altijd zo leuk als mensen hun films echt editten. Bedankt.
Heb even op die site gekeken maar voor ons geen kans om het te zien jammer.
Ontzettend fijn dat Lucky nu onderdak krijgt. Ik zou dat mens van het asiel opbellen en zeggen: "nanananananaaaaa"
Hier is de temperatuur rond het vriespunt, nu nog sneeuw. (Dat laatste zit er niet in.)

Anoniem zei

Zeg, kan je wat van die warmte naar hier blazen? Hier is het echt koud sinds enkele dagen (temperaturen rond het vriespunt...)

Wel fijn dat Lucky een thuis heeft gevonden... Heeft hij dan toch geluk gehad, het arme beestje...

Prettige feestdagen! Wij vertrekken vrijdag naar Belgie...

Groetjes,

Anoniem zei

Meteen na oud en Nieuw mag het van mij weer warm worden hahaha. Ik mis het klimaat van NC best wel ja ! Ik vind space shuttles ook super interessant !