woensdag 27 december 2006

Zo.....

De kerst is voorbij..... Eerste kerstdag was hier een dag met veel, heel veel regen. Er waren flood watches, wat inhield dat rivieren en daarmee ook wegen kunnen overstromen. Werd 's morgens wakker met regen en het hield pas rond 5 uur op met regen. En het hoosde echt. Elke keer dacht ik veel harder kan het niet regenen, maar dus wel. Een half uur later hoosde het pas echt. Maar, het fijne was wij hoefden lekker nergens naar toe. Heerlijk thuis, pantoffeltjes en kacheltje aan. Vrijdag hebben we bij Blockbuster een hele stapel DVD's gehuurd. Dus waarschijnlijk zouden we na dit weekend vierkante oogjes hebben. 's Morgens hebben we de kadootjes tijdens het ontbijt aan tafel open gemaakt. Ik heb een heel leuk vogelvoederapparaat gekregen met voer er al bij en een heerlijk warme plaid. Op de foto hier onder, rechts hangt de nieuwe aanwinst. Ik heb de standaard waar de hanging baskets zomers aanhangen voor het raam gezet en de nieuwe en het oude vogelvoederhuisjes er aan gehangen. Zo kan ik vanuit de woonkamer zien welke vogels er van zitten te smikkelen. Nu maar hopen dat ze de nieuwe locatie weten te vinden.

Photobucket - Video and Image Hosting

Natuurlijk ook voor de hondjes een kadootje onder de boom. Hier Connor met zijn nieuwe speeltje.Stacey kreeg een speeltje wat een fazant voor moet stellen. En dat ding maakt ook dito fazanten geluid. Dus hebben we er een beest bij in huis, want Stacey vindt het een geweldig speeltje en laat heel graag de fazant fazanten geluiden maken. Je begrijpt dat we hier de kerstman ontzettend dankbaar voor zijn ;-) 's Middags hadden we de door Ron uit NL meegebrachte ragout bakjes en ragout "genuttigd". Heerlijk was het weer. Eigenlijk horen ragout bakjes gewoon bij Kerst voor ons. Het kerst dinner bestond voor ons uit varkenshaas met roomsaus. Aardappeltjes uit de oven. "Brussel sprouts" (spruitjes) en doperwtjes. Toetje was ijs met perzikken en zelfgemaakte slagroom. De slagroom die je zelf kan kloppen heb ik hier pas ontdekt trouwens. Ik was op zoek geweest er naar, maar kon het niet vinden. Nou was ik op zoek geweest naar die 0,25 ml bekertjes die je in NL hebt. Al had ik zelf ook wel kunnen inschatten dat dit natuurlijk in groot formaat verkocht wordt hier. En na een tip heb ik het gevonden hoor. Al was het wel in een 1 liter melkpak formaat. Dus voorlopig hebben we nog slagroom genoeg ;-)
Tweede kerstdag is Ron weer aan het werk gegaan en eigenlijk een hele normale dag voor ons. Inmiddels was het wel wat droger geworden, maar met een ontzettend guur windje. Maar ik hoefde er al weer niet uit, behalve dan voor de hondjes. En niets is lekkerder dan na een stevige wandeling en een gure wind weer lekker naar binnen te kunnen opwarmen. Bovendien had ik nog wat te doen vandaag. Namelijk reisbureautje spelen...... Niets is leuker dan dat! Ha ha ha. We wisten al helemaal wat we wilden eigenlijk, maar nu nog kijken voor prijzen, data en vliegreizen. Na een en ander opgezocht te hebben, heb ik uiteindelijk via internet geboekt. We gaan dus nu in het voorjaar weer cruisen, wederom met Princess cruises. Dit keer met de Crown Princess. Deze boot is in juni van dit jaar in de vaart gegaan. Een vrij nieuw schip. Het leuke aan de vorige boot, Caribbean Princess, vond ik de "movie under the stars". En deze boot heeft dat ook weer. We vertrekken dit keer vanuit San Juan, Puerto Rico. Dus even wat verder vliegen dan vorige keer, maar als het mee zit met een tussenstop van twee dagen in Orlando. Dat zou inmiddels de 5e keer Orlando worden, maar we vinden het daar altijd heel erg leuk. Sea World is 1 van mijn meest favoriete pretparken en wie weet gaat het nog lukken. Ben nog even de vluchten aan het uitvogelen. In ieder geval is het grootste voordeel dat we nu verder naar het zuiden vliegen, zodat de boot ook al vanuit de Caribbean vertrekt en je dus veel meer eilanden bezoekt tijdens die week. Zo gaan we naar St. Thomas, St. Kitts, Grenada, Bonaire en Aruba. Best veel in een weekje tijd. Maar het fijne van cruisen vinden wij dat je na je bezoek gewoon weer aan boord loopt en je spullen gewoon nog steeds in dezelfde hut staan. Dus geen gesleep met koffers die hele week, maar wel veel zien. Bovendien eenmaal aan boord is het lekker relaxen. Omdat wij dus lekker op pad gaan, hebben we gelukkig weer dezelfde geweldige oppas voor Stacey en Connor, als de vorige keer. Want mijn moeder komt weer op onze "kinders" passen. Ze komt al twee weekjes er voor hier aan en we kunnen ook mooi haar verjaardag hier vieren. Harstikke leuk allemaal en gezellige dingen in het vooruitzicht voor 2007!
Vandaag weer back to usual, dus om 7 uur weer een diepe plons in het zwembad van de sportschool. Ineens zag ik bij de ingang van het zwembad een briefje hangen met de afmetingen van het binnenzwembad. 1 baan zou 25 yards zijn. En 35,2 baantjes zou 1 mile zijn. Nou zwem ik altijd 30 baantjes en ga dan aquarobbicen/joggen met dumbells. Maar na het lezen van dat briefje vond ik eigenlijk dat ik die 35 baantjes moest zwemmen natuurlijk. Het was weer lekker rustig en als ik klaar ben mag ik altijd van mezelf in de sauna van de sportschool. Die is gewoon gratis toegankelijk, maar dat is mijn beloning na een uur zwemmen. Heerlijk. Daarna douchen en ben ik klaar voor de dag! Eenmaal thuis ben ik gelijk met de honden gaan wandelen. Het was zalig weer. Strak blauwe lucht en een mooi zonnetje. Niet superwarm, "maar" 12 graden. Maar zeker een ideaal wandelweertje. Toen ik daarna aan het stofzuigen was in huis (ja, ja, ook dat moet hier soms gebeuren) Zag ik dit.....

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Een echte "Original American Home mus" ;-) Ze hadden hem gevonden!!! Helemaal leuk! En ik kon hem zo bekijken vanuit mijn luie stoel (of onder het stofzuigen). Zo leuk. Nu maar hoop ik stiekumpjes dat de Bleubird die vaak in onze tuin zit hem ook vindt. Want al vindt ik de huismus heel leuk, toch zou ik het leuk vinden als zijn blauwe vriend of nog beter de rode Cardinal hier op bezoek komt voor het raam. Trouwens vanmorgen in de tuin had ik nog wat ontdekt. Want bij het naar binnen gaan door het hek, zag ik dat de narcissen omhoog komen. Niet zo heel raar, want het is hier nog steeds vrij warm en komen ze dus al heel vroeg naar boven. Hartstikke mooi. Kerst voorbij en laat het voorjaar maar alvast beginnen. Hopelijk "skippen" we winter dit jaar ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Annemiek zei

Dat is behoorlijk vroeg voor de narcissen.
Jullie hebben ook een lekkere relaxte kerst gehad dan. Je staat al om 7 uur bij de sportschool? Knap hoor.
Afgelopen week had ik met de kinderen gezwommen, en toen hadden we gevraagd hoeveel baantjes een mijl was, en werd ons 36 verteld. Dat viel hun tegen, want de dachten dat dat ze met 7 baantjes wel een mijl gehad hadden.

Anoniem zei

Tjonge het lijkt er inderdaad op dat bij jullie de lente al weer begint. Hier moeten we de kou nog krijgen. Trouwens die reis die jullie gaan mnaken lijkt met ontzettende leuk.

Leuke voederbak heb je gehad voor de kerst. Het blijft altijd leuk om vogeltjes op bezoek te krijgen in de tuin. Weet zeker dat er meer zullen volgen, behalve de huismus.

Ongelooflijk dat je tweede kerstdag zo vroeg al in de sportschool te vinden bent. Goed
hoor!!

Jullie cruise zal ook deze keer weer grandioos zijn. De eilanden waar jullie naar toe gaan lijken mij super om heen te gaan.

Groeten,
Kaar

Nel zei

Wat is het toch leuk hé, reisburootje spelen. Is ook mijn hobby hoor.
Leuke bestemming, cruisen lijkt me zo geweldig en staat in mijn nog te doen vakanties.

Alvast een heel fijne jaarwisseling, maak er iets spetterends van !!!

Anoniem zei

Petra ik kijk ook uit naar jullie vakantie,weer gezellig bij bij jou en Ron en bij stacey en connor is het altijd feest.
Een goede start in 2007,met Ton Karin en Dylan naar Spanje en als oppas naar N.C.
Groetjes uit Barendrecht

Nou meid plannen volop!
Lekker mams in huis bij de hondjes en jullie ff luxe genieten.
Stoer hoor 1 mile zwemmen, hoeveel kilometer is dat eigenlijk.
Ik raak altijd de tel kwijt met banen zwemmen.

Nou in januari maar op zoek naar een ticket voor mijn persoon.
2007 here we come!!!!!!!

Erna

Anoniem zei

Ik stond er verbaasd over dat die eilanden cruises zo goedkoop zijn! Ik woon aan de Westkust en ga jaarlijks op vakantie naar hawaii en de prijzen voor zo'n reis zijn niet te vergelijken met zo'n cruise. mischien dat ik ook eens zo'n cruise probeer. Ik hoor altijd verhalen van mensen die ziek worden of overboord vallen dus een cruise heeft mij eerlijk gezegd nooit zo getrokken. Maar mischien moet ik het eens proberen!
Mona.

Petra, ik lees je blog regelmatig, maar reageer nooit zo snel. Nu ben ik toch wel benieuwd hoor: zo'n cruise, klinkt super, maar ik ben zo bang dat je elke avond zo opgetut en zo aan tafel moet. Vakantie is voor mij spijkerbroek, korte broek en lekker makkelijk. Hoe gaat dat nou aan boord van zo'n schip?

@ Annemiek
Ik ben een echt ochtendmens. 's Morgens heb ik gewoon de meeste energie ;-)
Het zijn best wel veel baantjes he? Voor 1 mile.

@ Blips
Wie weet hier ook nog hoor, maar vandaag is het ook weer heerlijk. Ik klaag niet, van mij mag het nog wel even zo blijven.

@ Karin
Het was "3e kerstdag" toen ik weer ging plonsen. 2e Kerstdag had ik nog vrij gekregen van mezelf.

@ Nel
Als je de kans krijgt kan ik het je van harte aanbevelen hoor.

@ Ma
Ja dubbele leuke dingen in het vooruitzicht!!!

@ Erna
Klinkt veel een mile, maar het is maar 1,6 km. Dus dat valt vies tegen eerlijk gezegd, hi hi hi.
Ja we blijven kijken hoor!

@ Mona
Cruisen valt inderdaad reuze mee in prijs. Het enige wat er nog bij komt zijn je drankjes (alcoholische en frisdranken) en eventueel je excursies vanaf de boot. Verder zit al het eten (en dat is heeeel veeeeeeeeeeel) er bij. Wij kopen altijd een frisdrank kaart aan het begin van de cruise en dan kan je voor 40,- dollar zoveel frisdrank drinken als je wilt.
I

@ Nieuwenoord
Leuk dat je nu wel een berichtje hebt achter gelaten. Ik vind het altijd wel leuk om de reacties te lezen ;-) Wij zijn ook niet echt van het opgedirkte eigenlijk. En je mag van alles aan op de cruise. Alleen geen korte broek 's avonds bij het diner. Wel een spijkerbroek hoor. In het restaurant waar het eten in buffet stijl is mag "alles" overigens. Twee keer per week is er een gala diner. En dan kun je helemaal uitgedosd aan tafel komen. Maar....... het hoeft niet. Wat wij dan ook niet doen. Wel netjes, maar niet in "pak 1" en galajurk voor mij. Want ik ben eigenlijk allergisch voor rokken en jurken ;-) Bovendien kun je op die avond gewoon weer in korte broek in de buffet eetzaal eten. Voor de resterende tijd, overdag en 's ochtends, dan mag werkelijk alles. Dus inderdaad gewoon lekker doen waar je zin in hebt!
En de prijzen, nu vooral met de lage dollar koers, zijn heel schappelijk!

Anoniem zei

Kerst 2006 het is allemaal weer voorbij...
Op naar oud en nieuw, wat wij in gepaste sfeer, in de midle of nowhere ergens in Brabant gaan vieren. Nog gezellig een dagje puppiesnuiven en de verjaardag vieren van Twinkle & family bij Franky. In het nieuwe jaar ook weer leuk naar Crufts. Misschien gaan we wel weer een weekje naar Villa Drente. We gaan het allemaal op ons gemak bekijken.
In ieder geval wensen wij iedereen een heel gelukkig 2007!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Wat een leuk vooruitzicht ook voor je moeder en met zo'n oppas ga je met een gerust hart weg.
Wat een mooi kussen hebben de honden, heerlijk uitnodigend.
Fijne jaarwisseling alvast zonder vuuwerk....;-)
Groetjes

Anoniem zei

Nou Petra, dat klinkt goed hoor, weer een nieuwe cruise! Hoop dat jullie weer net zo genieten als op de vorige cruises! We zullen er hier vast weer van mee mogen genieten ;-)
2007 belooft genoeg in ieder geval!!
Fijne jaarwisseling!!!

Heey die Peet,
Wat ben je druk. Zag je op skype maar je hoorde mijn belletje niet. We zijn hier toch steeds laat want ook wij hebben vierkante oogjes. Jordy heeft voor kerst een DVD box van the O.C. gehad. Lijkt een beetje op beverly hills 90210 maar dan leuker. Tja en alle 7 met 4 afleveringen per stuk moeten natuurlijk bekeken worden. We zijn bij disk 5 ondertussen met vierkante ogen. Nou Chantal gaat lekker op Gran Canaria. En jou vind ik top, dat je al zo vroeg weer bij het zwembad staat. Discipline is bij jou niets mis mee hoor.
Hoop snel weer even bij te kunnen kleppen.
Groetjes uit Soesterberg

@ Yvonne
Wens jullie een heel rustige jaarwisseling toe "in the middle of nowhere ergens in Brabant" toe.
Lekker Cruftsen is ook een heel leuk vooruitzicht lijkt mij ;-)

@ Patricia
Leuk he dat kussen. Van de Target, mijn favoriete winkel inmiddels.
Jullie wens ik ook een "fijne" jaarwisseling. Cherish yesterday, love the future and live today....

@ Marieke
Jij ook hele fijne jaarwisseling. Nog geen post vandaag hoor....
Hou je op de hoogte ;-)

@ Anneke
Had het blog van Chantal inderdaad gelezen. Die heeft het lekker druk inderdaad. Fijn dat het goed gaat daar. Heb de O.C. niet gezien, maar wel over gehoord ;-)

Hoi Petra,

Wat een leuke vogelvoederstandaard. Waar heeft Santa die vandaan? Ik vind hem gaaf! Ik zie hier ook allemaal vogels in kleuren die ik nog nooit gezien heb. Hier in Washington county NY hebben we de bijnaam Cadinal county. Ook de school heeft de naam van de vogel in gebruik. Pas vorige week zag ik hem in het echt. Ik ben hier nog steeds op ontdekkingstoch geloof ik.

Fijne jaarisseling en een gezond 2007!!

groetjes Petra uit Fort Ann

@ Petra
Nou heb ik het vogelding van de kerstman gehad, maar bij navraag aan deze en gene, blijkt hij bij een winkeltje in Cary gekocht te zijn.

Trouwens zit net de site te kijken en ze hebben ook een leuke webcam ;-)http://www.wbu.com/feedercam_home.htm

Groetjes en jullie ook een hele fijne jaarwisseling.

Petra

Anoniem zei

hee hallo daar, even geheel off-topic wilden wij jullie de beste wensen wensen voor het nieuwe jaar, we zullen onze pijlen jullie kant op richten zoals verzocht :) veel geluk en gezondheid in 2007 en groetjes uit Vlissingen......Esther, Sera, Ton en Hein