maandag 11 december 2006

Santa is in town!!

Gisteren was het zover hoor. Bitterballen probeerdag ;-) Nou kan er kort over zeggen dat ik ze echt heerlijk vond en Ron maar zo zo, hi hi hi. Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik vond dat er gruwelijk veel tijd in die dingen had gezeten en ze daardoor bij mij al een heel stuk lekkerder smaakten ;-) Denk wel dat de ragout wat pittiger had kunnen zijn. Maar het korstje was helemaal super en ze zijn ook niet leegelopen in de frituur. Dus daar was ik wel heel trots op. Het verdient dus nog enig bijschaafsel aan het recept kwa pittigheid, maar het begon er sterk op te lijken.

Photobucket - Video and Image Hosting

s'Middags zijn we met de hondjes naar Koka Booth theater geweest. Daar was namelijk Tinsel town. Wist eigenlijk niet zo goed wat ik me er van moest voorstellen, maar hoorde op de radio dat er een ijsbaantje bij was. Goed dus voor een kerstsfeertje leek me. Bovendien hoorde ik van Liesbeth vorige week bij de koffie dat je er ook een meertje bij hebt, waar je omheen kunt lopen. Dus rond een uur of 3 zijn we naar Cary gereden. En toen we uit de auto stapten hoorden we al kerstmuziek in de verte. Dat beloofde veel goeds. We waren dus naar boven gelopen en we zagen dus dat het behoorlijk druk was op het ijsbaantje. Vond dat in ieder geval een heel leuk gezicht.

Photobucket - Video and Image Hosting

Verder waren er ook wat kraampjes, maar niet met echt schokkende dingen. Wel stond er een hele leuke kerstboom van second chance. Second chance is een organisatie die honden en katten herplaatsen. Dus een tweede kans geven. De boom hing vol met foto's van hondjes en poezenbeesten die nu een ander huisje hadden gevonden. Dat alleen al maakte de boom al prachtig.

Photobucket - Video and Image Hosting

Terwijl we de kramen aan het bekijken waren, hadden we aanspraak genoeg. Of in ieder geval Stacey en Connor hadden veel aanspraak. Veel mensen wilden even met ze knuffelen. Ik weet het aaibaarheidsgehalte van ze is hoog, maar echt kraampjes kijken was er niet bij zo. De mensen liepen spontaan achter hun kraam vandaan om even met ze te kroelen. Wel lief natuurlijk hoor. Maar Ron was op die manier zo door alle kramen heen ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Daarna zijn we bij het ijsbaantje gaan kijken. Het was er behoorlijk druk en veel mensen waren lekker aan het schaatsen. Daarna langs de ijsbaan zo een beetje naar boven gelopen en daar zagen we een tent staan en daar zat dus een kerstman in..... Een kleine blik naar binnen werpend zagen we dat het het er helemaal niet druk was. Er was 1 man met drie kindertjes binnen en voor de rest niemand. Dus wij naar binnen met de hondjes. Na even gewacht te hebben op die man, heb ik aan de kerstman gevraagd of onze "kinders" ook op de foto mochten met hem. En dat mocht...... Ze bleven dan ook keurig netjes zitten en zo hebben we dus dit plaatje geschoten met de Santa en de doggies!

Photobucket - Video and Image Hosting

Toen we klaar waren met foto's maken haalde Santa vanaf zijn tafeltje zijn fotocamera te voor schijn en vroeg aan ons of wij voor hem ook een foto wilde maken. Wel erg grappig. Zo hebben wij Santa ook nog een dienst kunnen bewijzen ;-) Inmiddels was het wat drukker geworden in de Santatent en veel mensen vonden het zo leuk dat de honden ook bij Santa waren geweest. Sta toch altijd weer verbaasd van het enthousiasme van de Amerikaanse mensen. Ze zijn ook super geinteresseerd in het ras. Dus na een aantal keer weer uitleg gegeven te hebben over hond en onderhoud, zijn we via het podium naar het meertje gelopen. Daar stond nog een hele grote kerstboom met allemaal lichtjes. Stace ging geduldig poseren bij de boom, met uitzicht op de ijsbaan. Wat een heerlijke druif is hij toch. Het maakt hem echt allemaal niet uit.

Photobucket - Video and Image Hosting

En nog even een filmpje van ons bezoekje aan Santa ;-)



Daarna dus ons wandelingetje om het meer. Het weer was gisteren super. Lekker zonnetje en zo'n 17 graden. Inmiddels al weer heel wat warmer dan vorige week gelukkig. Het was gewoon lekker buiten nu. De foto hieronder is van Kokabooth vanaf de andere kant van het meer. Er loopt dus een heel mooi wandelpad rondom het hele meer. En het was er lekker rustig gisteren. Eentje dus om te onthouden ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Connor genoot van het lekker buiten zijn en alle aandacht die hij kreeg. Met die bruine oogjes weet hij velen te bewegen tot een aai over zijn bol ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Daarna zijn we weer op huis aan gegaan en kwamen op de weg aan Sunset lake road, dit huis tegen. Zo grappig gedaan. In de voortuin stonden drie opblaas figuren met een Santa op de motor. Daar moesten we toch even een foto van maken!

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Dat zal 's avonds ook wel een leuk gezicht zijn denk ik. Die hele straat was trouwens heel mooi versierd!
Vanmorgen was de koffie bij Saskia die in Lochmere in Cary woont. Het was leuk om elkaar weer even te zien. Saskia doet niet aan elke koffie met de dames mee, maar het is des te leuk haar weer even te zien nu. Ze was naar Nederland en Griekenland geweest onlangs en had er leuke verhalen over. Plus Saskia heeft aan haar woonkamer direct haar deck en dat staat vol met lekkers voor de vogels. Op een gegeven moment zaten er drie kardinalen lekker te smikkelen van dat lekkers. Ik moest er gewoon een foto van maken. Het lukte zels een foto te maken van een eekhoorntje en een kardinaal tegelijk. Hoogst uitzonderlijk vond ik zelf ;-) Er zaten ook Blue Birds en nog veel meer vogeltjes. Echt heel leuk hoor zo vanuit de woonkamer.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

De Kardinaal met het eekhoorntje.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

De kardinaal alleen en op de tweede foto met de bluebird. Echt zo leuk om te zien. Wel moeilijk om te fotograferen, maar het is nog aardig gelukt. Waarschijnlijk omdat er zoveel lekkers voor ze was ;-) Daarna kwam Saskia op het idee om Eugenie in Nederland te bellen. Op het moment is zij flink aan het verhuisdozen uitpakken die uit de container hier vandaan zijn gekomen. We zouden allemaal 1 vraag stellen aan haar. Het was echt heel leuk om haar weer even in ons midden te hebben op deze manier. Mijn vraag was wat ze die avond at. En natuurlijk.... Bami, lekker kant en klaar bij de Albert Heijn vandaan natuurlijk ;-) En zo volgden er vragen van staat je kerstboom al? En wat voor gevoel heb je bij elke volle verhuis doos? En wat als hij uiteindelijk leeg is? Al met al was het leuk haar even te horen en weer even op de hoogte zijn waar ze onze verhuisde koffiedame mee bezig was, op de tijd dat wij aan de koffie zaten.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Na de koffie bij Saskia ben ik naar Traders Joe gereden. Hoorde dus van de dames dat deze winkel hier net geopend was en dat ze veel overzeese spulletjes hebben. En dat klopte inderdaad. Veel keuze in brood en chocolade. Vooral het laaste heel veel en heel goedkoop. Ook hadden ze stroopwafels en chocoladekoekjes. En zelfs een kerstbrood. Het meest bekend is deze winkel om zijn goedkope wijn, heb ik begrepen. Voor drie dollar schijn je heel goede wijn te kunnen kopen. Nou zijn wij niet van die wijndrinkers, maar het ging met dozen vol de deur uit, zag ik al snel. Dat moet goed zijn, hi hi hi. Daarna weer op naar huis en lekker in de zon gezeten met de hondjes. Het was nog steeds heel lekker weer vandaag. Mooi meepikken dus ;-)

Groetjes Petra

12 opmerkingen:

Guus zei

Wow, die bitterballen zien er heel mooi uit!

Ruud, Jessica, Alexander en Quinten zei

Ha, ik dacht wel dat je meteen zou doorrijden naar Traders Joe!
En de foto's van de vogels en eekhoorn zijn goed gelukt.
Heb je trouwens Droppie nog zien hangen (nou ja, een foto van d'r) in de boom van Second Change? Daar hebben wij ze vandaan namelijk (wel al een paar jaar geleden...).

Ruud, Jessica, Alexander en Quinten zei

Oeps, ik bedoel Second ChanCe. Hoe lang woon ik hier nou al....?

Anoniem zei

Wat een mooie goudkleurige bitterballen, missschien een beetje maggi erin?
Er begint zo links en rechts al een aardig kerstsfeertje te ontstaan, iedereen schrijft er nu over. Wat een gezellige tijd is dat he.
Ja pas je wel op met de wijn , jij krijgt geen second change eeeh chance...
Trader Joe hebben we lekkere pindakaas vandaan, de chunky, die andere vind ik niet zo lekker.

Bye
Blips

kastelke zei

Bitterballen die niet open spatten, dat is al een pluim waard!
En dat filmpje is werkelijk leuk! Je hondjes zijn nu gepromoveerd tot de officiƫle gezelschapsdieren van Santa!

Anoniem zei

Als ik die foto"s bij Saskia zie kijk ik even naar mijn eigen voeder huisje[op mijn deck]waar nu twee koolmeesjes aan het eten zijn,ben ik een klein beetje jaloers op de gasten die bij Saskia komen eten. groetjes uit Barendrecht

Petra zei

@ Guus
Het plaatje is wel goed he. Zoiets als het brood van jou!

@ Jessica
Ik vond het wel een leuke winkel hoor. Nee, geen droppie gezien trouwens.

@ Blips
Ik had er al maggi in gegooid. Maar kreeg het toch niet pittiger. Nou stond er op het andere recept, worchester en nootmuskaat er bij. Had beiden niet in huis, maar de volgende keer gaat dat er ook in ;-) Zal de pindakaas onthouden van ze. Thanks voor de tip.

@ Kastelke
Dat vond ik nou ook. Ik was er helemaal blij van dat ze zo mooi heel bleven. Misschien zegt dat meer over mijn frituurpan dan over mijn bitterballen maak kunsten, maar toch....
Ja denk dat Dusza zo in het rijtje bijgevoegd kan worden.

@ Ma uit Barendrecht
Denk dat jouw koolmeesjes het ook erg fijn hebben bij jouw voederbak. Die hebben ze hier weer niet volgens mij.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Lekker hoor die bitterballen, wat denk je van een heerlijke klodder mosterd erbij?? mjammie

Petra zei

@ WimR
Ja dat zou ook een optie zijn. Gewoon mosterd er bij ;-)

Sylvia zei

Hoi Petra,
Nou dat recept van die bitterballen lijkt me wel wat. Waar ik echt soms enorme trek in kan hebben is in een overheerlijk kroket (of bitterbal). Gewoon zo een van de FEBO is al goed, uit de muur Hmmmm. Gelukkig heb ik vorige week tijdens sinterklaas een paar bitterballen kunnen eten maar misschien kan je me het recept eens mailen dan kan ik het eens uitproberen? Ik heb alleen geen frituur kan het ook in de oven??

Petra zei

@ Silvia
Zag vandaag even het recept op het blog zetten. Er waren al meer verzoeken geweest ;-)

Groetjes Petra

Anoniem zei

Wow die bitterballen...! Wat een leuke foto's weer, en ik heb weer genoten van je verhalen...! Liefs