dinsdag 5 december 2006

Pre-pakjes avond

Gisteren hebben we met de meiden van de koffie sinterklaas gevierd. Het is ongelooflijk, maar ook in Morrisville weet Sinterklaas de juiste deur te vinden en had voor ons allemaal pakjes mee genomen. Vorig jaar stuurde hij nog een echte Zwarte Piet, maar die schijnt nu andere bezigheden te hebben, zoals overzeese containers uitpakken. Het blijkt dat deze Piet begin november voor goed in NL is gaan wonen. We misten die Piet wel hoor, maar gelukkig waren er plaatsvervangers in de vorm van witte Piet Marnix en halve witte Piet Alexander.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Toch ook een heel mooi plaatje he? Overigens waren beiden pieten heel blij met hun kadootjes die Sint aan de tuindeur had gezet, na eerst heeeeeeel hard op het raam te hebben gebonkt. Jammer genoeg was ik net naar de wc op dat moment, dus heb dat alles net gemist zeg.......

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Na de kadootjes voor de kinderen had Sint ook nog een zak achter gelaten voor de koffie dames. En bij alle kadootjes zat een gedicht. Wat een pret!! Na het gedicht waren er kinder handen genoeg om het kado te helpen uitpakken. Zo wordt Jessica hier geholpen met haar kadootjes.

Photobucket - Video and Image Hosting

Voor iedereen was er een kadootje en ik heb een mooie agenda gehad met een gedicht over tijd. Waaruit bleek dat ik ver vooruit was in mijn tijd, want mijn huis was al helemaal in kerstfeer en het sinterklaasfeest moet nog komen. Dat vond de Sint volgens mij niet zo leuk. Sorry Sint, maar ik moet zeggen dat ik voor volgend jaar ook geen beterschap kan beloven. Wel heel erg leuk zo'n gedicht van hem ;-) Ook Liesbeth had een heel mooi kado gekregen en poseert er even mee. Wat een onwijs leuke fleecedeken is dat zeg!

Photobucket - Video and Image Hosting

Na het uitpakken zijn we met zijn allen wat gaan eten en dat was op de Amerikaanse manier. Wat wil zeggen dat iedereen wat mee brengt. Zo was er banketstaaf, erwtensoep, gehakttaart, bitterballen!!! en salade.

Photobucket - Video and Image Hosting

Ik had gevulde speculaas gemaakt. Voordat er vragen komen..... Het recept valt terug te lezen op het pak van Koopmans Speculaas mix, hi hi hi. Had van het Nederlandse bezoek van Hotel Glorie Speculaas mix gehad en Ron had de spijs vorige week meegenomen. Ok niet helemaal van scratch, maar het plaatje was compleet en hij was errug lekker!

Photobucket - Video and Image Hosting

Verder wens ik degene die vanavond pakjes avond vieren een hele fijne avond en pas nog steeds op voor die zak he? Voor je het weet zit je in Spanje ;-)

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Petra zei

Leuk, zeg! Die deken is super en het eten ziet er jammie uit. Die Sint reist wat af!!!

Anoniem zei

Hoi Petra,

Jessica had een stukje van je gevulde speculaas meegenomen en die heb ik zojuist opgegeten. Was errruuggg lekker zeg!

Groetjes,

Ruud

Anoniem zei

Wat lief, die kleine Pietjes!
Die speculaas ziet er heerlijk uit en die deken is erg leuk.
Zo zie je maar weer Sint komt overal,
Groetjes

Anoniem zei

Leuk de kinderpietjes, zo te zien zijn de kids erg blij met de cadeautjes van de Sint. Waar deze goede man allemaal niet komt en dat in zo'n korte tijd hihi.
Je gevulde speculaas ziet er goed uit, je blijft ons verrassen!!!!!!

Kaar

Anoniem zei

Tjee wat fijn zeg, dat de Sint ook even uit is geweken. Leuk al die kadootjes en hulppietjes. En die speculaastaart... Peet je wordt nog eens een tv star, ik stuur wel een paar briefjes naar Herrie in de keuken en zo. Maar Petra zou Petra niet zijn als niet alles uiteindelijk lukt zoals je het uitbedacht had toch. Wat hebben we nu de revu zien passeren? vla, bitterballen, speculaastaart nou ben benieuwd wat kerst gaat brengen nu je zo lekker op dreef bent.
Groetjes,
Anneke

Petra zei

@ Kasaka
Volgens mij had Sint de deken bij de Hallmark winkel vandaan ;-) Inderdaad wat een kilometers heeft die man afgelegd in die paar dagen tijd. Heel knap hoor!

@ Ruud
Goed te horen dat hij je lekker gesmaakt heeft ;-)

@ Patricia
Ik zag op jouw blog dat hij ook al in Lejeune was geweest. Die man fixt het toch maar mooi met zo'n leeftijd he?

@ Karin
Ja weet zeker dat hij gisteren ook bij jullie was, hi hi hi. Die speculaas was echt boven verwachting en was er helemaal blij van dat hij zo geslaagd was toen ik hem uit de oven haalde.

@ Anneke
Hahaha, hier spreekt een Petra kenner. We blijven proberen, tot we er bij neervallen, hi hi hi. Gisteren ook nog erwtensoep gemaakt, dus dat kan ook nog bij de lijst. Gaat lekker zo met mijn kookcursus hier. Voor de kerst moet ik nog inspiratie op doen hoor. Al kreeg ik eergisteren het recept van een heerlijke taart. Dus wie weet! Ik ga het straks nog leuk vinden al dat koken.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Leuk zo'n sinterklaasfeest, zeker met al dat lekkers, ziet er in iedergeval gezellig uit.

Larissa zei

Wauw, dat kleed is echt mooi! Leuk dat je, ondanks dat je in de VS zit, toch Sinterklaas kunt vieren met meerdere mensen! Was een gezellige avond zo te zien! En die pietjes zijn echt cute!

Ps: Ik heb je (kerst)pakketje ontvangen, echt super lief!! Héél erg bedankt!! (ik heb je ook een mail gestuurd)

Anoniem zei

De sint komt waar je hem hebben wilt hahaha. Die speculaas ziet er goed uit. En spanje had ik wel leuk gevonden, maar eh...ik was wel zoet geweest. Mooi deken inderdaad. Greetz

Anoniem zei

banketstaaf, erwtensoep, gehakttaart, bitterballen, dat klinkt als een heerlijke maaltijd....
Eric

Anoniem zei

De stoomboot is weer een heel eind gekomen dit jaar :-))
Ziet er allemaal weer lekker en gezellig uit zeg!! Ik heb nog geprobeerd in die zak te komen naar Spanje, maar helaas weer mislukt :-((