donderdag 20 december 2007

Bambi & Woody

Van de week was het hier vrij koud, maar met een heerlijk zonnetje. Het vroor 's nachts flink en zondag had het nog geregend. Waardoor de frisbees van de honden in de tuin vol stonden met water. En als het dan gaat vriezen dan krijg je er spontaan een stel ijsfrisbees bij. Tot groot genoegen van de hondjes.

Photobucket

Photobucket

Niks leuker om met die aan het rennen te zien gaan. Al vond Stace ze ook erg lekker als ijsje en bleef er aan likken.

Photobucket

Vond het heel grappig om te zien, hoe blij ze er dan toch weer mee zijn ;-)
Van de week ook weer aan de wandel geweest, heerlijk met zo'n vriesweertje. Hou daar wel van. Beetje fris, maar wel droog en die mooie blauwe luchten hier. Nou was ik hier in de wijk naar achteren gelopen en daar had ik al eens eerder hertensporen gezien. Dit keer dus mijn cameraatje mee genomen om die vast te leggen. En nu waren ze er ook weer. Denk dat ze hier komen drinken. Ernaast is een grote kuil waar altijd water in staat. En aan de voetsporen te zien, was het er niet 1, maar meerdere bambi's bij elkaar....

Photobucket

Photobucket

Nu ze nog een keertje zelf in levende lijve zien zou wel erg leuk zijn niet waar? Helaas waren ze verderop met een graafmachine aan het graven voor het nieuwe gedeelte van onze wijk. En als ik een bambi zou zijn, zou ik daar ook ver uit de buurt blijven.
Maar terwijl ik dus aan het proberen was om de voetsporen op de foto te krijgen, hoorde ik de specht. Ik had hem al vaker gehoord vanuit onze tuin, maar nu klonk hij wel heel dichtbij. En al snel had ik hem gevonden. Hij zat zo'n 200 meter bij me vandaan in een boom een end weg te "woodpeckeren", zoals "woody" ook het in de tekenfilm ook altijd deed. Een heel mooi rood koppie had hij en ging gewoon lekker door.

Photobucket

Nou had ik mijn kleine cameraatje bij, dus de foto's ingezoomd is toch wat waziger, maar zijn rode kopje zie je heel duidelijk. Ik was verbaasd dat hij gewoon door bleef gaan ook al stond ik in de buurt met de twee honden.



Op het filmpje zie je ook dat hij daar vast vaker heeft gezeten, want er zitten vier gaten in de boom. Vond het wel grappig om een keer gezien te hebben.
Verder is Alison ook nog even langs geweest van de week. Elk jaar met kerst komt ze zelf gebakken lekkers brengen. Voor de hondjes en voor ons. En nu na drie jaar wordt het doosje waar ze in zitten ook elke keer groter. Zo ook het calorie gehalte, ha ha ha. Er zaten de "hello-dolly-bars" in, chocopretzelssticks, drie verschillende soorten fudge, pure en witte chocolade gemixed met pecan noten, rumballs en chocokoekjes in. En dat alles heel feestelijk verpakt. Zij gaan met de kerst richting haar broer die in Vermont woont. Dus naar de sneeuw. Wij zijn ons aan het klaar maken voor een weekje naar het zuiden. En wel Zuid-Carolina. Waar we naar Charleston en Hilton-Head zullen gaan. We hebben twee hotels geboekt waarbij de hondjes ook welkom zijn. Vanuit Hilton-Head zullen we ook nog naar Savannah gaan, dus veel historie te zien deze aankomende kerstweek waarschijnlijk. In de buurt van Charleston hoop ik de North en South plantage een keer in het "echies" te kunnen zien. Dus meer daar over volgt!
Wens iedereen dan ook hele fijne kerstdagen en een great 08 !!!!!

Photobucket

Groetjes Petra

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Petra,
Jullie een heerlijk weekje vakantie, Hilton Head is leuk en Charlston en Savannah zeker de moeite waard.
Ik wens jullie prettige kerstdagen, en tot de 29e !!
Eric

Petra zei

Veel plezier, alle drie die plaatsen zijn leuk! En ook voor jullie een fijne Kerst en een gelukkig 2008!

Anoniem zei

Zou leuk zijn als jullie binnenkort de hertjes eens in levende lijve zien!!

In ieder geval een hele fijne vakantie gewenst!! Prettige kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst!!!

En laat ons bij terugkomst maar weer lekker meegenieten van al die mooie pictures die jullie geschoten hebben!!

Dikke knuffels van ons allemaal!!

XXX

M@riet zei

Hai! Niet te geloven dat het vorige week nog 26 graden was he? Ik heb het echt heel gezellig gehad die paar dagen in NC ;-)Kijk nu weer met wat weemoed naar je foto`s hoor..geniet lekker met je mannen van jullie weekje vakantie en van ons 4tjes een dikke kerstknuffel!
Happy Holidays!!
xxx

ps ik heb geen last gehad met de douane hoor, mocht zo door lopen met m`n Tommy Hilfigervoorraad ;-0

Anoniem zei

Heerlijk even met vakantie. Ik wens jullie veel plezier en we zien de foto's wel verschijnen. Alle plaatsten zijn mij geheel onbkend dus ik ben benieuwd. Vanuit NY een heel fijne kerstdagen gewenst en een gezond 2008

Groetjes Petra

Anja zei

Fijn even met zn vieren er tussen uit.Veel plezier, fijne kerstdagen en een goed, gezond en gelukkig 2008!!

Anoniem zei

Ook wij vertrekken morgennacht op vakantie... Dus wens ik jullie eveneens prettige feestdagen!

Geniet ervan!

Groetjes,

Anoniem zei

Hoi,
Alweer een jaar voorbij, gaat snel he? Zal jullie ook in 2008 blijven volgen, ben verslaafd!!!
Hele fijne dagen gewenst vanuit Noordwelle Zuid. Hier lopen de herten af en toe door het dorp. Minder leuk als ze in je net aangeplante tuin staan.
Fijne vakantie week. Altijd leuk he, die tripjes. Hou er ook zo van hahah
Groetjes Trudy

Anoniem zei

Voor jullie allemaal hele fijne dagen.
Lekker genieten.

Erna

Larissa zei

Aaw wat lief die pootjes!

Veel plezier tijdens jullie vakantie, fijne kerstdagen en een gezond en gezellig 2008!

Anoniem zei

Ook van mij een hele fijne vakantie en goede kerstdagen.

Ineke

Anoniem zei

Gezellig kerstdagen voor jullie allemaal!!! Genietze :-)))

kastelke zei

Veel plezier tijdens jullie reis!

En zij hebben hier ook zo'n viervoetig exemplaar rondlopen dat niets liever doet dan liggen 'rollebollen' in het bevroren gras EN eindeloos likken aan het bevroren water in het vijvertje.

Prettige feestdagen!

Anoniem zei

Veel plezier Petra en Ron en hondjes....
Wat is die kaart aan het eind van het logje g e w e l d i g !!!!!!!

Anoniem zei

Iedereen een goed en gezond
2008
veel lees plezier met Petra"s Blog

moeder van Petra

Anoniem zei

Hey Kanjers,

Veel plezier op jullie trip. Geniet ervan met zijn allen.
Hotel Glorie is even dicht, maar dat hebben ze wel verdiend na alle goede zorgen voor anderen, even tijd voor jezelf!!!

Veel plezier en fijne dagen
Soesterhillbillies

Annemiek zei

Heel veel plezier en hele fijne feestdagen!