woensdag 18 februari 2009

Aan het fietsen


Sinds een week of drie ben ik ook op Facebook. Dat is een soort Amerikaanse hyves site. Ja wat een mens allemaal niet bij te houden heeft met zo'n internet verbinding he? Afijn, nou had ik daarop geschreven dat ik met Ron naar de American Tobacco trail geweest was. Waarop een buurvrouw me schreef of ik geen zin had om met haar door de weeks daar te gaan fietsen. En gezien mijn lijn pogingen is elke beweging mee genomen niet waar? Dus wij afgesproken. Toen bleek dat twee andere buurvrouwen daar ook wel zin in hadden, dus we zouden al met zijn vieren gaan. Dat is dan weer het positieve voordeel van de hele economische crisis. Er zijn meer buurvrouwen thuis op het moment.
Ware het niet dat de weersvoorspelling een beetje koud waren en dus zegden ze allemaal af. Ze moesten eens weten dat het in Nederland altijd zo is op je "fietsie". Door weer en wind. Nou ik ook niet echt in Nederland hoor. Ben wat dat betreft niet echt een fietser. Nooit geweest ook ;-)
Uiteindelijk viel het nog mee en werd er op de dag zelf besloten om dan door de wijk te gaan fietsen. Nou hebben we onlangs een paar straten er bij gekregen in de wijk, maar echt groot is de wijk nou ook niet. Dus wist eigenlijk niet goed wat er bij voor te stellen. Maar ik op de afgesproken tijd naar Rhonda en zag al snel dat de andere buurvrouwen geheel in sport tenue waren. Ikke dus niet. Ik was in mijn spijkerbroek en mijn laarzen en natuurlijk met mijn Nederlandse oerdegelijk Batavus fiets. Ron had nog net de boodschappen zijtassen er af gehaald, de avond er voor. Veel had ik het ding hier nog niet gebruikt, dus hij was nog in Hollandse staat, ha ha ha. Afijn ik viel duidelijk uit de toon, tussen de mountain bikes en gympen. Oh jee, het intergreren gaat wel weer met horten en stoten he?
Maar de Amerikaanse buufjes maakten hele lieve opmerkingen over mijn fiets. Ze vonden hem heel "stoer", hi hi hi. Maar goed dat ik er geen kinder zitjes op heb, voor en achter, want dat zou helemaal schokkend geweest zijn.

Maar we gingen dus op pad. En ik moet toegeven, eenmaal met de vaart er in was het best koud inderdaad. Er stond een koude wind. Na heel de wijk door gereden te zijn stelde Rhonda voor om de weg achter onze wijk te nemen. Daar zit een diepe afdaling in en dat zou een goede 'exercise' voor ons zijn. En nou dat was het! Wat na die afdaling kwam ook de klim. De Batavus en ik vormden een team en ik heb het gered zonder af stappen. Maar pfffff dit was veel hoger dan alle dijken in Zeeland ;-) Nou zijn ze aan die weg achter onze wijk een nieuwe school aan het bouwen en eerlijk gezegd ben ik absoluut geen voorstander om hier langs de weg te rijden. Ze rijden zo met 80 km per uur langs je heen. En ze zijn niet veel fietsers gewend en gaan vaak volop in de remmen als ze er 1 zien. Hartstikke link, vind ik. Maar dit was een rustige weg. Met de nadruk op 'was', want er is nu veel werk verkeer dat was duidelijk. We veroorzaakten gewoon een file op dat stille weggetje zeg! Toen er ook nog een hele grote brede hijskraan achter ons aan reed, zijn we dan ook met zijn vieren de berm in gegaan en gestopt. Conclusie van het verhaal.... met zijn allen rechtsomkeer en weer die afdaling en super steile hol op..... Goed voor de calorietjes. Had het na de tweede keer die hol op, dan ook helemaal niet koud meer. Gek he? Daarna weer veilig de wijk in en nog een rondje daar gereden. En uiteindelijk afgesproken om volgende keer toch maar voor de Tobacco trail te gaan. Wel zo veilig en minder holletjes, hoop ik ;-)

's Avonds heb ik les 17 gelopen met Evy en zo met de zon onder was het helemaal koud zeg. Dit keer was de les 1x 2, 1x3, 2x6 en 1x7 minuten lang, met wandelstukjes van twee minuten. Ondanks de kou vond ik het toch lekker om te lopen en de frisse lucht te voelen. Gek hoe je daar dan ineens van bewust wordt. Niemand tegen gekomen. De voorlaatste les had ik ineens een grote Deense dog en een labrador achter me aan rennen. En ik kan je vertellen zo in het donker zien die er nog groter uit, dan bij daglicht zo'n Deense dog. Gelukkig was Ron er toen bij op de fiets, al hadden ze duidelijk voorkeur voor mij. Het waren honden die ik ken in de wijk, dus bij het roepen van hun naam, werden ze ineens een stuk liever. God zij dank..... Maar nu waren zij ook veilig binnen en heb ik geheel op mijn gemakkie kunnen 'sjoggen'. Nu dus op naar les 18! Het gaat nog steeds goed!

Groetjes Petra

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Vind het nog steeds heel knap hoor!

groetjes Mariet

Petra zei

@ Mariet
Ben jij nog geweest vandaag ;-)

Marchiena zei

Je bent lekker bezig Petra:)

Groetjes,
Marchiena

Petra zei

Juist die heuvels zijn de reden, waarom ik mijn "gewone" Nederlandse fiets heb ingewisseld voor een mountain bike! Die zijn echt niet mis, maar wel goed voor de calorieen inderdaad.

Anja zei

Knap dat je samen met je batavus zonder af te stappen boven bent gekomen!

Anoniem zei

Peet wat knap van je, lopen - fietsen. Je hebt het fietsen doorstaan ook met je nederlandse Batavus, komt er nog een volgende keer?
Groetjes, Kaar

Anna zei

Het lijkt wel een beetje Nederlands dat fietsen?
Ik doe het nu een beetje op de home trainer met computer.
Toos

Anna zei

Het lijkt wel een beetje Nederlands dat fietsen?
Ik doe het nu een beetje op de home trainer met computer.
Toos

Anoniem zei

Wat ben jij heerlijk bezig. Ik mag a.s. vrijdag weer naar de orthopeed. Dan mag het afwikkelschoentje er af en kan ik ook eindelijk weer gaan sporten!! Hard nodig. De kilo's zijn er weer aan gevlogen!

Anoniem zei

He topsporter je gaat lekker!!!!!!
Het gaat ook goed in je gewone kloffie dat blijkt wel weer.
Jij dacht natuurlijk ff een stukkie fietsen hahahah
Daar dachten de Amerikaanse ladies heel anders over.

Erna

Miranda zei

Dat van met horten en stoten ons aanpassen......heel erg bekend klinkt mij dit in de oren. Betrap mezelf erop dat ik toch af en toe gedachtenloos mijn boodschappentassen weer heb meegenomen de winkel in en vervolgens blijven ook die amerikaantjes de boodschapjes eerst in de plastic zakjes proppen en het zo in mijn boodschappentas proppen, grrrr, ook daar aan kan ik me blijven ergeren. En die fiets is hier nog niet eens de pedalen aangezet enzo. Maar jij bent weer lekker in beweging, goed hoor! Ik dans nog wel een rondje op Simpley Red!

Petra zei

@ Miranda
Simply Red klinkt mij ook goed in de oren hoor! Daar kan je gewoon niet bij stil blijven staan ;-)

Kristel Holsbeek zei

amai en dat dan met een gewone fiets chapeau hoor.
Je mag me altijd toevoegen op facebook want ik vind je niet;-(