woensdag 11 februari 2009

Meatloaf

Photobucket

Gisteren had ik voor het eerst meatloaf gemaakt in de crockpot. Meatloaf is eigenlijk gewoon een hele grote gehaktbal. Wel met wat meer paneermeel, uitje, wat tomatensaus, eitje en dan in crockpot. Hartstikke makkelijk en erg lekker.

Photobucket

Als het klaar is, is het dus een soort gehakt brood. En zo in de crockpot was het heel makkelijk om te maken. Voor herhaling vatbaar dus!

Vandaag was het dan de dag dat ik bij de bloemenschuur zou beginnen. Moest er om 10.00 uur zijn om ook alle papieren in te vullen. De eigenaresse was er en haar man. En nog een vrouw die aan een bloemstuk bezig was. Na het invullen. kon ik gelijk aan de slag. In tegenstelling tot wat ik verwachte, mocht ik geheel naar eigen idee een bloemstukje maken voor een bestelling voor iemand die jarig was. Belangrijk was om de bloemenprijzen goed te weten en welke je in je boeket gebruikte. En of dat overeen kwam met de prijs. Daarna was je helemaal vrij om zelf iets te maken. En vond het heerlijk om weer een stukje te maken. Ik heb een biedemeier boeket gemaakt. Toch wat traditioneel misschien. Ik zag ook het stukje wat de mevrouw naast mij maakte en was bang dat mijne misschien weer te Nederlands was. Haar stukje was met allemaal verschillende bloemen en van allerlei kleur. Echt geheel niet mijn ding.... Dus hield mijn hart vast. Maar de eigenaresse was helemaal content met mijn bloemstuk. Echt prachtig, zei ze. Gelukkig maar. Gezien ook mijn eerste ervaring met haar, was ik toch wel wat voorzichtig. Heb er dan ook maar een prachtige pof strik ingedaan, om het toch wat Amerikaans te houden. We moeten ze niet te veel laten schrikken op zo'n eerste dag niet? Later op de ochtend kwam er nog een meisje helpen en zij was een stuk vlotter met haar ideeen ook. En dat stelde me toch wat gerust. Al denk ik wel dat degene waar ik vroeger les van heb gehad zijn wenkbrauwen er bij opgetrokken had. Weet nog zo goed dat als Meneer Geilvoet, zo heette de beste man, bij je stukje kwam kijken op cursus. En dat hij er dan van alles uittrok. Tot groot ongenoegen van mij en de mede cursisten. En vertelde dan gewoon dat het of groter of meer rond of ovaal moest of zo. En kon je weer over nieuw beginnen. Het is maar goed dat hij er vandaag niet bij was. Hij had de dag van zijn leven gehad, ha ha ha.

Het gaat gewoon heel anders hier. En boeketten worden gewoon in de vaas opgemaakt, met alle stelen kris kras door elkaar. In Nederland worden boeketten gewoon echt gebonden en niet als bloemstuk opgemaakt. Duidelijk verschil, maar..... dit is wel makkelijker natuurlijk. En als je de moeilijke manier kent, is de makkelijker manier eigenlijk veel leuker ;-)

Na het maken van het verjaardags bloemstuk. kwamen de bestelde bloemen binnen en die moesten uit dozen gehaald worden. En in het water. Emmers schoon gemaakt en afgespoeld. Ook heb ik nog een aantal (lees zeker meer dan honderd) kleine waterbuisjes gevuld, voor rozen die zonder "arrangement" werden verkocht. (dus niet in een boeket of zo) Daarna nog een heel stel van die prachtige pofstrikken gemaakt. Allemaal voorbereidend werk voor van de week. Ze hopen dan toch zeker een heel stel bestellingen te hebben. We gaan het zien! Was om vier uur weer thuis en mag morgen om 10.00 weer aan de slag!

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Annemiek zei

Leuk toch dat je hier aan de slag kunt! Al moet het een beetje conservatief, je bent lekker met de bloemetjes bezig :)

Anoniem zei

Hoi
Meteen even gekeken of er al wat op je blog stond.. Was benieuwd hoe het was gegaan. Het klinkt in ieder geval leuk en stukjes maken is altijd gezellig. Veel succes ook vandaag. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Fijn om te lezen dat je het leuk vindt, misschien iedere dag iets meer van de Nederlandse bloemschiktechnieken laten zien...
Groetjes Kaar

Anoniem zei

Haha Peet, volgens mij zouden we bij onze vorige ontmoeting al gaan lopen haha maar toen was het te warm he?

Ben nu ook weer rustig aan begonnen met lopen maar ik moet zeggen het valt me zwaar dit keer om weer te starten maar heb nu geen einddoel gesteld en dat maakt het iets rustiger.
Dus als ik de honden in het bos uitlaat dan trek ik twee keer per week mijn loopspullen aan en ga ik aan de bak. Begonnen van de week met een kwartier en dat bouwen we elke week met paar minuten uit en op zaterdag wil ik het dubbele lopen van de weektijd. Om ff te testen hoe we het doen. Maar alles op een heel rustig tempo. Denk dat ik nu over de R'dam marathon zes uur doe haha.

Leuk joh die baan zo en dat je lekker mag doen hoe je het zelf wil met je boeketjes. Hoop dat dit iets blijvend voor je is met die andere klus. Pff dan moet je wel in de avonduren lopen straks dan heb je geen tijd meer overdag.

Nou spreek je

groetjes

Roontje SH

Anoniem zei

Moet vast veel voldoening geven, zo'n creatieve baan. Veel succes nog!

Groetjes,

ann en ron zei

Peetje, Peetje,

Heerlijk verslag weer van de bloemen. tussen de drupneuzen door tranen met tuiten gelachen (tranen lopen vanzelf al vanwege de verkoudheid maar ik durf te zweren, dat ze dikker waren). En ik zag het helemaal voor me die leraar, hoe kom jij nou toch weer aan een exemplaar met zo een vreemde naam, ik zag hem al in die schuur rond schuiven om jouw steeltjes uit de bosjes te rukken, hahaha wat een bak. Had er beetje het idee bij van de katoenplantageschuur, klopt dat? zal vast niet. en die irene, ils, els wat is dat nou Peetje die uit haar slof schiet....(wel terecht hoof maar gewoon wissen die hap), heeft denk ik door haar houding tekort aan contacten vandaar dat ze een "echte" baan prefereert. Nou laat Peetje maar schuiven die doet tenminste alleen dat wat ze leuk vind!
En dat hardlopen, dat gaat er echt een keer van komen samen met Roontje hoor!!
Veel plezier van de week in de schuur.
Gr, Ann

Ineke zei

Kwam die meneer Geilvoet soms uit Abbenbroek en was zijn voornaam Ad? Ik heb daar met een Ad Geilvoet in de klas gezeten.

Leuk dat je boeket gewaardeerd werd. 't Zullen nog wel een paar drukke dagen worden daar.

Succes!

gr, Ineke

Anna zei

Wat een ervaring mag je geen foto maken , dan kunnen we zien hoe het er uit ziet.
Strekte morgen.

Anna zei

Wat een ervaring mag je geen foto maken , dan kunnen we zien hoe het er uit ziet.
Strekte morgen.

Petra zei

Ik ben ook wel benieuwd, hoe het eruit zag. Ik haal die pofstrik altijd meteen uit boeketten, als die erbij zit ;).

Petra zei

@ Annemiek
Ja precies, het gaat anders dan in Nederland, maar het is zeker net zo leuk!

@ Ingrid
Bedankt!

@ Karin
Ben er vandaag inderdaad mee begonnen en het werd welkom ontvangen.

@ Roontje
Ja, dat is waar, maar daar had ik toch zo'n goede smoes voor gevonden destijds of niet, ha ha ha. Maarre 15 minuten!!!! Pfff ik moet vanavond 7 en daar krijg ik het al warm van ;-)

@ Hilde
Het is leuk inderdaad om het resultaat te zien op zo'n dag.

@ Anneke
Jij hebt hem door Anneke, leuk is vaak het motto bij mij ;-)

@ Ineke
Nee volgens mij heette hij Dick. Als ik het me goed herinner.

@ Toos
Nee ik ga geen camera mee nemen hoor! ha ha ha. Dalijk wordt ik nog opgepakt voor bedrijfs spionage ;-)

Groetjes Petra