zaterdag 7 februari 2009

Actief

Vanmorgen waren we eigenlijk al vroeg behoorlijk actief. Ron heeft inmiddels een fietsenrek op zijn auto en dus ging de fiets achter op de auto en zijn we naar de American Tobacco trail gereden. Ik in jog outfit en compleet opgeladen Ipod.

Photobucket

En Ron is gaan fietsen

Photobucket

En ik ben de les met Evy gaan lopen. En ja, ja, ook van mij actie beelden.

Photobucket

Het is wat he? De tobacco trail was vroeger een treinrails en is nu omgeturnd tot een Greenway van zo'n 22 mile lang. Waar veel op gefietst, gewandeld en gejogd wordt en we kwamen er ook een aantal mensen met paarden tegen. Er is in feite maar 1 regel op de trail en die luidt: "Wheels yield for feet and feet yield for horses". Wat dus inhoudt dat fietsers voorrang geven aan wandelaars en de wandelaars (en dus ook de fietsers) geven voorrang aan paarden. Er zijn stukken met asfalt, maar bij ons in de buurt is het een soort van gravel. Het weer was echt heerlijk vandaag en het lopen ging ook best aardig. Heb de les die ik van de week op de loopband gedaan had, nu hier gelopen.

Photobucket

Omdat het een treinrails is geweest, is het een vrij vlakke route en veel rechte stukken. Ik heb de les met Evy helemaal rechtdoor gelopen en toen die afgelopen was ben ik omgedraaid. De heen weg was iets meer dan drie kilometer, vertelde Ron, want op zijn fiets zit een afstandsmeter. Op de terug weg heb ik ook nog stukjes gelopen van een eerdere les en wonder baarlijk gingen die ook nog. Het is toch wat? Het lijkt er op dat het echt gaat lukken nu zeg! Volhouden dus! Ben nog steeds heel blij met mijn "ronde zolen" MBT gympen. Daardoor gaat het lopen nu echt veel beter.

Op de terug weg naar huis zijn we nog even gestopt bij Harris Lake en heeft Ron nog een rondje gedaan bij de beginners mountain bike trail. Morgen gaat hij met twee andere collega's daar ook fietsen.

Photobucket

Inmiddels liep de temperatuur al behoorlijk op en was het gewoon zalig buiten en hebben we lekker in de tuin gezeten met de hondjes. En later op de middag zijn we op de motor nog bij een fietsen winkel in Cary geweest. Ron had een soort beugel nodig om ook mijn fiets op die drager te kunnen doen. Dan kunnen we de Tobacco trail ook een keertje samen fietsen. Het was voor het eerst sinds een lange tijd dat ik motor gereden had. En de eerste vijf minuten waren toch wel weer een beetje spannend. Je moet het weer even aanvoelen zeg maar. Maar gelukkig werd het spannend, weer ontspannend ;-) Door de warmere temperaturen is het nu weer zalig om te gaan rijden. Kortom het was een lekker bezig daagje!

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

oh jeetje wat ben ik jaloers op jullie 'trails' om te gaan lopen en fietsen;-)

Anoniem zei

Wauw goed bezig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een actie.

Erna

Anoniem zei

Toppie joppie ;-)

Knap hoor..

groetjes Mariet

Marchiena zei

Super dat het zo goed gaat met Evy.
Je bent lekker bezig zeg (Erna trouwens ook). Ik vind het heel knap van jullie.
Dat het weer alweer zo lekker is bij jullie. Hier hebben we winterse buien. De ene keer sneeuwt het en dan weer een flinke hagelbui. Je wordt er niet echt vrolijk van.

Trouwens nog van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, leuk dat het je gelukt is.

Groetjes,
Marchiena

Ineke zei

Heerlijk zo'n dag met mooi weer. Geen boertjes of bekenden tegen gekomen toen je aan het lopen was?

gr, Ineke

Anoniem zei

Wat goed om te lezen dat je MBT-schoenen je zo goed bevallen.

Ik heb gisteren nog nieuwe gekocht, kijk maar op mijn blog!

Groetjes,
Monique

Annemiek zei

Lekker om zo actief bezig te zijn! Die rails to trails zijn wel ideaal. Waar we in Pennsylvania gefietst hebben was ook zo'n trail. Hier liggen er al jaren plannen om van een oude treinbaan een trail te maken, maar het schiet niet op.

Anja zei

Gefeliciteerd met je nieuwe job, het lijkt me een afwisselende baan.
Wat een heerlijke sportieve dag hebben jullie gehad, fijn dat het zo goed gaat met Evy.

Anoniem zei

Hoi zus, ik heb net je blog weer gelezen (heb niet zoveel tijd door de verbouwing)Om te beginnen GEFELICITEERD met je banen!! Echt super, zal je best een goed gevoel geven. Ook goed van je dat je het lopen volhoudt (heel anders dan het lopen vroeger in het Zuiderpark hihihi).
Groetjes, Kaar

Anoniem zei

Stoere foto's hoor!
En gefeliciteerd met je twee banen! Dat zal volgend jaar de belastingaangifte nog wat lastiger maken, verschillende baantjes, maar dat geeft niet, want je bent nu in ieder geval lekker bezig!
En die baan voor consultant klinkt ook heel leuk. Ik wist niet dat zoiets bestond. Krijg je dan eerst training o.i.d. zodat je weet wat je de expats moet vertellen?

Groetjes, Jessica

Petra zei

@ Ine
Nee geen boertjes of andere bekenden tegen gekomen ;-)

@ Karin
Nee anders dan het Zuiderpark inderdaad, maar toch ook weer niet, ha haha. Gelukkig wel met minder steken in mijn zij ;-)

@ Jessica
Nou het belasting verhaal was dit jaar al moeilijker met het analisten baantje van me van van de zomer. Misschien volgend jaar toch maar door iemand laten invullen.
Ja ik krijg inderdaad begeleiding en training. Heb er zo'n zin in!