zondag 1 februari 2009

Met alle liefde.....,

had ik hem het raam uit gegooid.... Oh wat was ik dat ding zat zeg! Twee en half uur ben ik er mee bezig geweest en het wilde gewoon niet lukken. En dan heb ik het over mijn Ipod. Het ziet er allemaal gelikt uit, moet ik toegeven. En het apparaat werkt zelf ook super, maar om er muziek op zetten is echt drama. Ik en Itunes, zijn absoluut niet compatible, zeg maar. Het begon al toen ik mijn Ipod aan de laptop aan sloot. Spontaan begon Itunes te synchroniseren. Geheel niet volgens planning, want ik gebruik Itunes graag zo weinig mogelijk, aangezien mijn vorige pogingen met dat programma geen gigantisch succes waren.

Afijn door het synchroniseren, was alles van mijn Ipod af. Lekker!!!! Heb ik gevraagd om te gaan synchroniseren, NEE. Maar toch doen he? Dit was het begin van mijn woede op het ding. Daarna kwamen er allerlei kreten over 10.001 updates die er voor Itunes waren. Dus die laten ratelen en uiteindelijk de Ipod kunnen loskoppelen. En bleek het ding was gewoon helemaal leeg. Niks stond er meer op. Al mijn vorige lessen van Evy, mijn leuke muziekjes, foetsie! Weggesynchroniseerd door "Istunt". Dus ik slepen met alle nieuwe lessen van Evy naar het podcast mapje. Dat neemt nog al wat tijd in beslag want 1 les is ongeveer een half uur aan muziek zeg maar. Afijn had ik ze er bijna allemaal op zegt "Istunt", dat mijn Ipod vol is. Ok, kan ik begrijpen, misschien dan een lesje minder.... Proberen er een paar te verwijderen in Istunt, maar dat mocht niet van het programma. Allerlei boze pop-ups kreeg ik van hem. Dus ik weer die Ipod van de laptop af. En ook dat mag niet zomaar! Nee DAT kan niet....., want in het Ipod scherm staat met koeieletters, niet loskoppelen. Dus eerst weer dat knopje zoeken voor te ontkoppelen en daarna legaal de Ipod weer bekijken. En nou komt tie, er stond dus gewoon helemaal niks op. NUL,NUL!!!! En oohhhhh, daar wordt ik echt niet vrolijk van zeg! Ik dat ding weer in de stekkers en synchroniseren met het spul. Weer loskoppelen en weer kijken. Weer niks he? Maar "Istunt" maar blijven volhouden dat dat ding vol is. Bij het knopje synchroniseren, zit een ander knopje, "Ipod in originele staat terug zetten". Tsja als ik er toch niks op kan vinden, dan maar die he!

En ja hoor, Istunt vond na alles op het begin punt gezet te hebben, dat hij nu wel leeg was. Gelukkig we waren weer op 1 lijn, want ik had al geconstateerd dat er weinig leven meer in het ding zat. Bij toon alles, bleef het scherm gewoon elke keer hartstikke leeg. Diepe zucht en dan maar weer opnieuw beginnen he... Mijn stemming was inmiddels tot ver onder nul gezakt! Echt, ik snap gewoon niet waarom iedereen zo blij is met die Ipod en Itunes. Als ik bijv. onze memory stick gebruik, sleep ik gewoon alles naar het mapje van die stick toe en huppatee, klaar! Waarom moet je in hemelsnaam, dat super ingewikkelde Itunes gebruiken? Die ongevraagd synchroniseerd en allemaal wazige kreten naar je toe werpt? Over loskoppelen, bibliotheken, to-go mappen en shuffles????? Echt ik snap niet waarom het zo ingewikkeld moet zijn. Ik vind heel Itunes gewoon 1 groot drama!

Het is dus duidelijk, het was geen grapje dat Itunes en ik niet compatible zijn. Het is gewoon echt waar! Drama was het weer. En ik had het al zo lang mogelijk uitgesteld dit feest. Maar om nou weer diezelfde les te gaan lopen met Evy, dat is nou ook niet de bedoeling.... Ron, die toen ik bezig was, zelf in de garage bezig was met zijn mountain bike. Kwam niets vermoedend binnen en kreeg (natuurlijk) de volle laag. Hij was namelijk de eerste persoon die ik zag en die terug praatte, na mijn Istunt! Nou die was er ook blij van, hi hi hi. Maar bood aan om het voor me te gaan doen. Hij ging kijken en het bleek dat van de 14 lessen die ik er opgezet had, er 1 was aangekomen op de Ipod na de tigste keer synchroniseren. Nou toen was ik helemaal blij! Al die tijd op niks zitten wachten. En toen...., toen had ik het helemaal gehad. Wat een gemeut zeg om die paar lessen er op te krijgen. Echt, wat was ik er sjacherijnig van zeg!

Normaliter kan ik me aardig redden op de computer, maar al vanaf het begin wil het absoluut niet lukken met die Ipod en doe ik gewoon al twee jaar met de zelfde liedjes op het ding. Het is echt niet even zo, dat als ik een leuk nummertje hoor, die even snel op mijn Ipod zet. Ik kijk wel link uit....., dan is straks alles er weer af. Wat dus ook vandaag weer gebeurde. Van nijd ben ik op de loopband gaan stappen. Even stoom afblazen! Ron was voor me aan de slag gegaan en ik hoorde hem ook mopperen op het ding. Maar hij kwam op een gegeven moment, de Ipod bij me brengen. Het was hem gelukt!

Nouja, bijna dan. Want les 13 wilde niet? Waarom niet? Alleen Istunt zal het weten? Nou zegt Ron, dan sla je die les toch over. Ja, halloooooo, ik mag blij zijn als ik les 13 haal, dus laat staan overslaan! Het lopen gaat best lekker, maar overslaan is echt geen optie hoor. Heb echt alles lessen nodig, hi hi hi..... Afijn, er zijn natuurlijk veel ergere dingen in de wereld, maar ik snap gewoon echt niet waarom dat hele gebeuren zooooo ingewikkeld moet zijn? Daar moet toch iets makkelijkers voor bestaan? Maarja, die les 13 zien we dan wel weer, die andere lessen staan er op. Al het andere is er wel van af, maar god zege de greep dat we weer verder kunnen met Evy ;-)

Ron is daarna weer verder gegaan met zijn mountain bike. We hebben onze fietsen uit Nederland mee genomen, maar gebruiken die eigenlijk niet hier. Maar nou had Ron het idee gevat om zijn fiets weer te gaan gebruiken. Hier in de buurt zijn een aantal trails, speciaal voor de mountain bike. Nou bleek dat er 1 band lek was en de versnelling lichtelijk van slag. Dus daar was ie aan bezig geweest. Ook een leuk klusje na het Itunes verhaal inderdaad. Maar het is hem gelukt en zijn we naar Harris Lake geweest.

Photobucket

En daar ging hij....

Photobucket

En weer in beeld....

Photobucket

Photobucket

Hij vond het erg leuk om te doen en er zijn verschillende routes bij Harris Lake. Dit was nog maar de beginners loop, maar het was al weer zo'n poos geleden dat hij uberhaupt gefietst had.



Goretjes Petra

19 opmerkingen:

Dizzymisslizzy zei

Ik kan me je woede helemaal voorstellen! Ik heb een Zune en vind het ook een onding. Ik durf hem gewoon niet meer aan te sluiten op mijn notebook, want hij maakt van al mijn muziek Zune bestanden en dan heb ik dus alles dubbel! En als je weet hoeveel muziek ik op mijn notebook heb... Dit zijn vast typisch dingen die door mannen zijn uitgevonden, haha! Ik snap er geen hout van, maar ben blij dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat het nog goed komt met de liefe voor je Ipod.

Anoniem zei

Wat een drama zeg met die Ipod, ik wacht er nog wel ff mee er 1 te kopen.
Ik gebruik nu de mp 3 op mijn telefoon.
Kan je les 13 niet op de comp afdraaien, geluid een beetje harder zetten.
Wel leuk al die moutainbike trails.

Erna

Bianca zei

Pffft, wat een gedoe zeg! Dat zou ook helemaal niets voor mij zijn. Ik heb een Zen en gelukkig is dat gewoon een kwestie van 'oppakken en slepen', heel 'Zen' dus ;)

Petra zei

@ Dizzymisslizzy
Nou ik ben bang van niet hoor. Die liefde is heeeeel ver weg gestopt ;-) Maar ook ik ben blij dat ik niet de enigste ben!

@ Erna
Ja les 13 doe ik desnoods binnen en dan de laptop naast de loopband. Maarja, het is een beetje behelpen, ha ha ha.

@ Bianca
Ja duidelijk Zen! Die ga ik zeker onthouden. Gewoon slepen en klaar, dat is wat ik wil!

Anoniem zei

Gelukkig heb ik twee pubers in huis. Ik heb precies hetzelfde als jij. Alles van dat ding af als ik hem aansluit.
Laat het nu altijd doen door Fabienne of Yannick. Die weten wel hoe het moet.....

Anoniem zei

Hartstikke leuk die nieuwe jas, lekker voorjaarsachtig (yippiieee...januari is voorbij!!)
Vreselijk he, dat gedoe met zo'n Ipod, heel herkenbaar! Ik loop en fiets ook al 1,5 jaar met dezelfde muziek 'uit angst' hihi, en zeker sinds ik een nieuwe computer heb wil ik 'm eigenlijk niet vervuilen met al die I-aangelegenheden.

Inderdaad, vroeger had ik ook een Zen, dat was echt een makkelijk ding.

Groetjes vanuit een sneeuwerig Den Haag

Annemiek zei

Nu nog een helm op met de mountain bike.
Wat een gedoe zeg met die Ipod. Ik heb er geen maar zo te zien hoef ik er ook niet aan te beginnen, ik had het ding al lang gesmeten.

Miranda zei

Wat een ellendie he die moderne dingen. Zou het dan toch aan de leeftijd liggen? Hahaha, we lachen er maar om, want ik ben ook zo trouw aan mijn oude spulletjes, waar ik wel mee overweg kan, maar de kids hun spul blijf ook ik mooi af. Stoer trouwens dat fietsen, toevallig zaten wij ook te denken om eens te gaan fietsen, alleen de straat uit komen is al een "Alp de Duez" achtige route en vrees dat het daar dus bij zal blijven.

Petra zei

@ Wendy
Ja daarom vindt ik het niet eerlijk, waarom lukt het hen nou wel he? Ben duidelijk al jaaaaaaaaaren geen puber meer ;-)

@ Karin
Yeahhhh, inderdaad het is februari!!

@ Annemiek
Ja helm is besteld inderdaad. Als het goed is komt die van de week binnen.

@ Miranda
Hier ook veel te veel heuvels, om gezellig te fietsen. Vandaar ook dat ik die van mij bijna niet gebruik, bovendien vindt ik het eng om langs de weg te rijden. Ze rijden er zo hard.

Petra zei

Kom, kom dames, juist die heuvels zijn goed voor je ;). Ik heb er gisteren een heel aantal gefietst. Wat de MP3 speler betreft, ik heb een Zune en gelukkig Rick om me daarmee te helpen, want ik ben ook een ramp met dat soort dingen.

Anoniem zei

oh, dat is zoooooooooooo frusterend! Ik weet precies wat je bedoelt ;-)

Wat sportief van Ron, jullie zijn lekker bezig zo!!

Mariet

Anoniem zei

Verschrikkelijk dat dat niet eenvoudiger kan gewoon. Zou er denk ik op zijn gaan staan ofzo ;-)
Vind het nog knap van je dat het (on)ding nog heel is na zoveel uren. Hans heeft er 1 en veel meer geduld dan ik ;-)

Anja zei

Zune....zen....ik weet niet eens waar jullie het over hebben.
Ik loop richting de 49 jaar, dat zal er wel mee te maken hebben ;-))
Ik heb wel een Ipod en Marcel zet de muziek voor mij erop.

Kristel Holsbeek zei

amai je hebt redelijk wat geduld vind ik toch;-). Ik begin daar zelfs niet eens aan;-)
Wel tof dat je het volhoud en leuk dat Ron gaat mountainbiken...

Anna zei

Een ipod gewoon een mp3 met een boel gigabite!! lekker makkelijk. Wat je zeg geoon erop zetten alles.
Wat sportief op de fiets wat voor Gerard. Het was hier erg koud dus maar op de computer en home trainer die hebben ook bergen en vervelende tegen standers!!
Groetjes Toops ik mag 26-02 09 afrijden op de MOTOR.

Ineke zei

Knap van je dat je die verschrikkelijke Ipod/Zune niet naar buiten gegooid hebt.

Ik had het vast en zeker wél gedaan :-)

gr, Ineke

ann en ron zei

Hee Peet,
Wat een geduld!!! Daar heb ik ook mij Ronnie en pubers voor. Ik heb geen Ipod, gewoon de meest simpele MP3 die ik kan bedienen. Ben niet van die hi tech, heb al moeite met de 4 afstandsbedieningen op tafel hahahah.

En Kasaka is wel errruuug lang uit Nederland weg hoor... Het is hier errug vlak, lekker en niet voor niets dus fietsland bij uitstek. Dan is zelfs een verkeersdrempel al een colletje van de hoogste categorie!! Maar je moet ergens beginnen natuurlijk. En dat langs de weg fietsen is ook andere koek natuurlijk dan al die vrije fietspaadjes hier. Maar het is wel lekker gezonde bezigheid.

groetjes vanaf de Soestermountain (colletje uit de supercategorie die mijn beentjes niet meer willen trekken op de fiets)

Petra zei

@ Bianca
Ja ik had hem natuurlijk ook een nog platter uiterlijk kunnen geven. Geloof me ik was er toe in staat ;-)

@ Toos
Goed!!! 26 februari is al lekker snel. Je kan het meid!!

@ Anneke
Ja precies, ik vond vroeger de hol naar boven naar de dijk al een beklimming, hi hi hi. Wat was ik blij dat ik een fiets met versnellinen kreeg. Wat een uitvinding ;-)
Hoe is het met je studente? Wil het een beetje bevalling in het Noorden?

Bibi zei

Ik vind het al knap dat je er uberhaupt aan begint met dat itunes gedoe. Ik laat het altijd maar aan Scott over want ik ben ook niet itunes/ipod compatible. Ik ben toch meer van de platenspeler en ik ben pas 35.