zondag 22 februari 2009

Goed

Nou de operatie van mijn moeder is goed verlopen. Op vrijdag belde ze me zelf al op mijn mobieltje dat ze terug op zaal was! Mijn zus hield me via de mail (ook met fotootjes) op de hoogte. Dus ik was helemaal up-to date. Wat heerlijk die techniek van tegenwoordig. Nouja tegenwoordig? Telefonie bestaat al een tijdje natuurlijk. Maar zo vanuit het ziekenhuis naar Amerika bellen? Toch wel prettig niet waar?
Ze heeft gisteren al een stukje gelopen op de gang en met een therapeut oefeningen gedaan. Alles was nog wel pijnlijk natuurlijk, maar dat kan niet anders 1 dag na zo'n operatie. Ze hoopt zelf woensdag al weer thuis te zijn. Duidelijk een doel, ha ha ha. Thuis zijn is en daar een beetje opknappen is ook nou eenmaal het lekkerste.

Vrijdag ben ik met de hondjes weer naar Lake Pine geweest. Er was een zonnetje en strak blauwe lucht. Maar een zeer gure wind. Op de parkeerplaats waaide je bijna uit je jas. Er waren dan ook bijna geen wagens te zien daar. Eenmaal tussen de bomen lopend viel het reuze mee. En omdat het zo rustig was, heb ik lekker de hondjes even los kunnen laten rennen in het "nature trail" daar. Heerlijk vonden ze het.

Photobucket

Photobucket

Even lekker overal te pas en te onpas snuffelen en geurtjes achter laten natuurlijk ;-)

Photobucket

Photobucket

Daarna ben ik door gereden naar Traders Joe. Dat is een supermarkt waar ze veel internationale etenswaar verkopen. Vindt het er altijd heerlijk om te lopen en alles te bekijken. Had er pita broodjes mee genomen. En je kon proefen van Korean Beef. Heerlijk was het. Leek kwa smaak heel veel op de Mongolian Beef van PF Changs. En toen zag ik ook deze....

Photobucket

Zo dacht ik, dat is makkelijk. Zo uit de diepvriezer ;-) Dus mee genomen en we hebben die gisteren gegeten. Nou het leek niet echt op nasi goreng. Tenminste niet die wij kennen. Er zat heel veel, ik zeg heeeeeel veel wortel in en soort van bonen. En een verdwaalde champignon. Volgende keer toch weer zelf maken die nasi goreng!

Zaterdag zijn we ook voor het eerst gaan fietsen. We wilden naar Harris Lake, naar de mountain bike trail die Ron ook al eerder gefietst had. Maar het had woensdag hier geregend en als het parcours nat is, sluiten ze hem. Is dat wat? Zou wat voor Nederland zijn, zou de trail het hele jaar dicht zijn, hi hi hi.

Photobucket

Photobucket

En toen? Nou wist Ron van een trail bij lake Crabtree en heeft toen een collega gebeld en gevraagd hoe, wat en waar. En zijn we daar naar toe gereden. Gelukkig was deze wel open en kon ik dan nu echt gaan proberen op mijn nieuwe fiets. Geheel in outfit natuurlijk. Met "hellumpie" ;-) Wel zo verstandig want waar wij geparkeerd stonden was de "more difficult" trail. Heb ik weer natuurlijk. De eerste minuten gingen nog, maar daarna ging het behoorlijk naar beneden en super scherpe bochten. En wat naar beneden gaat moet ook weer omhoog, ha ha ha. Maar ik ben er gekomen. Niet snel, maar ik heb het gered!

Photobucket

We hebben daarna een aantal trails daar gedaan en het was hartstikke leuk. Toch weer eens heel wat anders. Vindt dit persoonlijk leuker dan op de weg fietsen. Beetje afwisselender zo over die paadjes heen. Ze hebben er ook andere parcoursjes. Met speciale stunt dingen.

Photobucket

Photobucket

Daar ben ik veilig om heen gefietst hoor ;-) Beetje te veel van het goede, voor zo'n eerste keer op mijn fietsie. Laten we dat nou maar niet doen. Maar er waren wel andere mensen aan de gang en dat was best leuk om te zien!

Photobucket

Het zal nog wel een hele poos duren eer ik zo door de lucht vlieg. Sterker nog, zie het me echt nooit niet doen, ha ha ha. Ben al blij als ik een beetje de wortels van bomen kan doorstaan ;-) Daarna zijn we weer op huis aan gegaan en kwamen we deze auto nog tegen. Onder het motto, als het niet past, past het toch. Moest er wel om lachen om dat zo voorbij te zien komen....

Photobucket

Groetjes,

Petra

12 opmerkingen:

Miranda zei

En weer lig ik in een deuk, nu om die laatse foto. Ik ben blij dat we toch in deze tijd leven met al die technische hoogstandjes niet. Ik mag er niet aan denken hoe onze voorgangers enkele eeuwen geleden hier noodgedwongen hebben moeten zien te leven zonder amper enig contact meer met het thuisfront en dat in barre weersomstandigheden..
Groetjes

Anoniem zei

Het is echt niet eeuwen geleden dat alles anders was. Ik kan me herinneren dat je dagen van te voren een gesprek naar/van Europa moest aanvragen en dan was zo'n gesprek heel bijzonder. Ik geloof dat ik dat de laatste keer rond 1970 heb gedaan, vanuit het postkantoor in Amsterdam. Mijn moeder schrok zich dood, want ze hadden al 3 jaar niets van me gehoord. Erg he????

Ik ben blij dat het goed gaat met je moeder en dat ze binnenkort weer alles kan doen.

M@riet zei

Fijn om te horen dat het goed gaat met moeders!

Leuk joh, je actie foto`s, heerlijk om te zien!

xx

Anja zei

Fijn dat het zo gaat met je moeder. Waar zouden we zijn zonder al die technische hoogstandjes. Neem nou het skypen, je kan elkaar zien en het kost helemaal niets ;-))

Annemiek zei

Super, die laatste foto! Alleen voor zoiets moet je eigenlijk altijd je camera bij je hebben, je weet maar nooit wat er langskomt :)
Leuk, dat fietsen!

Annemiek zei

Super, die laatste foto! Alleen voor zoiets moet je eigenlijk altijd je camera bij je hebben, je weet maar nooit wat er langskomt :)
Leuk, dat fietsen!

Annemiek zei

Super, die laatste foto! Alleen voor zoiets moet je eigenlijk altijd je camera bij je hebben, je weet maar nooit wat er langskomt :)
Leuk, dat fietsen!

Anoniem zei

Gisteren had ma de fysio een aantekening laten maken dat eigenlijk wel een dinsdag naar huis wilt!!!
We zullen zien..............

Het gaat je goed af op je nieuwe fiets, en die laatste foto helemaal super.

Groetjes, Kaar

Anoniem zei

He Peet eerst Evy nu fietsen dat wordt nog wat met die van Berkels zo rond de veertig. hihi. Annie kreeg ook allemaal van die rare ideeen en nu zit ze steeds onderwater haha. Leuk hoor. Volhouden hoor met Evy dan kunnen we echt samen lopen als we er weer eens zijn. Ik ben ook rustig aan het uitbouwen.
Blij dat het goed gaat me je moeder. We hoorden het pas zaterdag van onze Carin op Jor zijn verjaardag dus gister lukte het niet naar R'dam te rijden. Maar we gaan proberen of we een dezer dagen ff die kant op kunnen. Maar lees net dat ze misschien dinsdag al weer naar huis gaat?

Wachten nog wel ff af. Maar doorzetten hoor want dat mountainbiken is ook erg leuk, alleen als ik dat met Jordy doe eindig ik vaak op een boomstronk of zo.

XXX en groeten uit Soesterberg

Ron

Marchiena zei

Wat een gerustelling voor je die positieve berichten van je moeder.

Jammer dat de jongens niet vaker los kunnen lopen. Je zou toch zeggen dat er ruimte zat is bij jullie.

Je nieuwe fiets heb je al aardig ingereden, jeetje wat een activiteiten zeg. Je kunt straks meedoen met de triathlon. Je gaat lekker :))

Petra zei

@ karin
Sprak haar net en het is der gelukt he? Morgen naar huis ;-)

@ Roon
Ja joh hoe ouder hoe gekker, hi hi hi. Ben nu toe aan les 20, nog 7 te gaan en dan moet het lukken volgens Evy.
Ja moeders komt volgens de laatste berichten dus morgen naar huis.

Groetjes petra

Kristel Holsbeek zei

Goed dat mama weer in orde is...niet zo leuk van op afstand idd maar je hebt gelukkig je zus die je goed op de hoogte houdt.
Amai zeg wat leuk die fiets, jij gaat wel een geitje hé!!!
Goh zeg wat moest ik lachen met die laatste foto, geweldig toch;-))))...