zaterdag 7 februari 2009

Zeg maar nee .....

dan heb je er twee. Zo ging vroeger de reclame van LU, met Bart de Graaff. En zo ging het gisteren hier ook. Zo heb je geen part-time baantje en zo heb je er ineens twee! Was in de morgen net van plan om een mailtje aan de mevrouw van het Londense bedrijf te sturen, om te bedanken voor het gesprek en dat ik hoopte wat van hen te horen. (Dat is hier in Amerika gebruikelijk) Maar toen ik mijn mailbox opende, kwam er een mail van die mevrouw binnen. Met daarin het hele leuke nieuws, dat ze me heel graag als consultant wilde voor hun bedrijf. Yippie! Dat is nog eens snel zeg! Was er zo blij van!
Het is dus een heel internationaal bedrijf en werkt veel samen met expats en biedt begeleiding in hun verhuis naar andere landen. Maar ook Amerikanen die binnen Amerika verhuizen. Het merendeel zal ik van huis uit werken, maar ontmoet ook de mensen die gaan verhuizen. Het is dus duidelijk op een part-time basis. Want het is niet zo dat er vijf mensen in 1 week verhuizen. Zeker niet in de huidige economische situatie. Maar dus alleen als er vraag is. Maar dat geeft mij ook de kans op me te verdiepen in het bedrijf en hun manier van werken. Bovendien vindt ik het prettig niet op bepaalde vaste tijden te moeten werken. Dat houdt het afwisselend en interessant. Een hele uitdaging en super leuk!

Hoe het verder in te passen is met de bloemenschuur gaan we nog wel even bekijken. Voorlopig is dat nog maar voor een paar daagjes en alleen voor deze week. Dus we kijken gewoon even aan hoe dat gaat lopen ;-)

Ben na dit leuke nieuws lekker met de hondjes bij Lake Pine gaan lopen en heb genoten van het heerlijke zonnetje en de meer aangenamere temperaturen! Zalig was het. Voor het weekend wordt het volgens de weermannen meer dan 20 graden. En dat na donderdag nog min6 graden. Wat een verschil! Maar mij hoor je niet klagen!

Gisteravond verder met Ron de belasting ingevuld met behulp van Turbo Tax. Moet zeggen dat het wat stroever ging dan vorig jaar. Maar het is ons weer gelukt en we hebben dit keer ook ge "e-filed". Dus elektronisch alles opgestuurd. En omdat we geld terug kregen, wordt dat binnen 10 dagen op onze rekening gestort, volgens Turbo Tax. We geloven ze maar he, want dat zou wel leuk zijn ;-)

Groetjes en een fijn weekend,
Petra

11 opmerkingen:

Dizzymisslizzy zei

Dubbel gefeliciteerd dus! Het lijkt me een leuke baan en zeker omdat het van huis uit kan en je waarschijnlijk ook zelf een beetje je tijd in kunt delen. moet toch in te passen zijn met je baan in de bloemenwinkel? En ja, het is hier in Houston 11 uur en al 22C, dus het wordt vast een mooi weekend!

Anoniem zei

Hey, super!! Gefeliciteerd met je nieuwe job! Het ziet er inderdaad afwisselend en leuk uit en je kunt de mensen helpen door je eigen ervaring, toch? En dan je bloemenncarriere, helemaal leuk!

Toppie ;-)

Gr Mariet

Bibi zei

Van harte gefeliciteerd, wat een positieve ontwikkeling! Ook prettig dat je min of meer je eigen tijd kan indelen, veel plezier!

Anoniem zei

He wat gaaf zeg! Leuke ontwikkelingen!
Nou hopelijk is het wat blijvends..
Fijn weekend.
groetjes, Bianca

Ineke zei

Wat goed zeg! Gefeliciteerd, lijkt me een leuke job.
Hoe groot is et gebied, waar je mensen moet gaan bezoeken?

gr, Ineke

Anoniem zei

Ik denk dat de 10 dagen waar TurboTax het over heeft, wel 3 weken of not langer zal worden. Ik heb vorige week al ge-e-filed, and zie net dat volgens Where's My Refund op het IRS site, dat ik het geld pas 18 februari zie.

Petra zei

@Ine
Alleen hier in Raleigh en omgeving

@ Jannie
Nou we kregen vanmiddag al een melding dat er iets niet goed gegaan was. En dat de IRS onze aangifte niet accepteerde. Bleek dat Turbotax spontaan bedragen over genomen had van vorig jaar. En die bij mij had gezet. Dus het klopte allemaal niet zo. Maar... het is nu op nieuw weg.

Kristel Holsbeek zei

Alvast veel succes met je beide jobs!!! Goed gedaan hoor;-)

Anoniem zei

Ieder krijgt wat ie toekomt,maar zo snel,woaw! Proficiat,succes met je nieuwe job,gr.Lidy

Miranda zei

Wat een geweldig nieuws meid. Stik leuk voor je! Ben inderdaad benieuwd of je nu met de Valentijn allen gevraagd wordt....zo werkt het in Nederland ook al jaren. Het zalons niet echt verbazen niet. Knuffel voor de doggies.

Anoniem zei

Gefeliciteerd !! lekker dat je van huis uit kunt werken.