maandag 9 februari 2009

Ongelooflijk...

Vanmiddag kwam deze brief van een verzekerings maatschappij in de mail: "We have received your resume and you qualified for the position we have available at our company. We would like to discuss an employment opportunity in the Raleigh/Chapel Hill area. I do have an 10:00am Wednesday morning opening, available for you to interview with ......, to go over the job details and compensation. You can confirm this interview time by replying back to this email.... etc."

Ongelooflijk! Zo hoor je maanden niks en ineens lijkt het of men wakker is geworden en gaat reageren op mijn sollicitaties. Nou hoop ik niet dat elk bedrijf waar ik bij gesolliciteerd heb, nu gaat reageren. Zou het heel druk krijgen ;-) Ik ga ook niet naar dit interview trouwens, want dan moet ik in de bloemenschuur aanwezig zijn. Heb vandaag ook nog contact gehad met het bedrijf uit Londen en dat is echt waar ik voor ga. Het contact verloopt heel soepeltjes en snel. Zeker zo prettig. Het lijkt me echt een enorm leuke baan!

Vanmorgen eerst een eind met de hondjes wezen lopen. Het was echt super lekker weer vandaag. Zonnetje en zalige temperaturen. Daarna naar het zwembad gereden. Daar was het een heel stuk drukker dan normaal. Misschien ook door de wat warmere temperaturen, dat meerdere mensen het plan hadden gevat om te gaan zwemmen?

Toen ik terug kwam heb ik weer met de hondjes gelopen en heb ik even lekker van het zonnetje genoten. Maar Ron en ik hadden in de planning om vanavond naar de nieuwe Pink Panther film te gaan. En aangezien het ook vandaag mijn loopdaagje weer was, moest ik nu dan toch weer echt in het daglicht gaan lopen. Want vanavond was ik er niet. Moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje tegen aan zat te hikken. Maar na op de Skype met Erna gesproken te hebben, (zij doet in Nederland vrolijk met me mee met de lessen van Evy en heeft me dan ook aangespoord om vooral toch te gaan lopen) ben ik me om gaan kleden en gaan lopen. Nog geen drie mintuen op pad en de eerste buuf kwam me al tegemoet. "Waar zijn de hondjes?", riep ze me toe. Ja moeilijk uitleggen, dus maar even stoppen en na een korte babbel weer door. Daarna liep ik in het nieuwbouw gedeelte en daar is het redelijk "veilig" (lees stil). Er zijn wel huizen, maar er zijn er nog maar een paar bewoond en die mensen zag ik in de verste verte niet. Gelukkig, want nu kon ik even lekker doorlopen. Dit keer was de les 1x2, 1x3 en 3x5 minuten. En het ging best aardig weer. Bij de laatste vijf minuten kwam ik een buurvrouw tegen die zelf ook altijd hard loopt en net van plan was om te gaan lopen. Ze vroeg me of ik al klaar was? Anders was ze met me mee gelopen. Wel aardig van haar, maar ik ga nog niet zo snel hoor. Maakt niks uit zei ze! Zo had zij het ook geleerd. Zij is altijd zo aardig en wie weet ooit... maar nu nog even niet ;-) Ik vertelde haar dat ik in de laatste vijf minuten was en ben daarna weer door gelopen. Toen kwam ik de over buurman tegen. Die buurman is een personal trainer van DE sportschool hier in de buurt. Ik moest ongeveer nog 1 minuutje lopen en mijn gelaats kleur was op zijn roodst waarschijnlijk. Wat een timing toch weer! Waar komen die mensen toch vandaan? Als ik met de hondjes op pad ga zie ik bijna nooit iemand hier in de wijk. En als ik in sportoutfit me door de lessen van Evy worstel, komt er van alles op me af. Natuurlijk kon ook hij het niet nalaten om mij luid en duidelijk aan te moedigen Dat is zijn werk, dus is vast het aard van het beestje, ha ha ha. Het was weer fraai. Waar zou ik toch zijn met al die persoonlijke aanmoedigers ;-) Afijn ik heb het weer gered en snel douchen aankleden en aan het eten beginnen. Maar toen Ron thuis kwam, bleek hij snip verkouden te zijn en dus geen puf te hebben om naar de film te gaan. Heel begrijpelijk en natuurlijk kan hij daar ook niks aan doen. Maar bedacht me toch wel even, dat ik dan eigenlijk gewoon veilig 's avonds had kunnen lopen, met mijn schutkleren aan, ha ha ha. Maarja nu had ik het alvast maar gedaan en kon ik vanavond lekker relaxen ;-) Want na het zwemmen en ook nog rennen, was ik er wel aan toe. Even lekker zappen en zitten op de bank!

Groetjes Petra

16 opmerkingen:

Annemiek zei

Volgens mij heeft je buurt een of ander waarschuwingssyteem; "ze komt eraan, allemaal naar buiten".
Fijn dat je van andere bedrijven nu ook hoort. Het heeft even geduurd!

Anoniem zei

Het is inderdaad niet te filmen dar ze ineens allemaal reageren. Maar beter toch. liever wat te kiezen dan niks.. Veel succes met je keuze..

Gr petra

Anoniem zei

Denk dat het toch wel prettiger is om een echte baan te hebben met sociale contacten en alles wat daar bij hoort.
Zo'n freelance baan om een verhuizing/relocation te begeleiden kan iedereen krijgen. In elke grote stad in Amerika zit zo'n bedrijf.

Irene.

Anoniem zei

Peet niets van aantrekken van al die buren die je aanmoedigen. Je doet dit niet voor hen maar lekker voor jezelf. Daar moet je altijd aan denken.

Gewoon lekker blijven lopen en op een gegeven moment loop je ergens waar duizenden mensen je toeroepen en dat is nog veel mooier.

Echt ik herken precies wat jij bedoelt. Maar gewoon lekker doorlopen en ook niet stoppen om ff bij te kletsen gewoon lekker je programma afdraaien daarna heb je tijd zat.

Ik ben ook weer begonnen pff viel wel weer tegen zit iets meer gewicht aan dus dat moet er eerst ff af.

Wel lachen met al die sollicitaties joh zo hoor je tijden niets en nu in een week drie aanbiedingen. Kan je straks helemaal niet meer met je hondjes of onder begeleiding van Evy lopen.

Succes en keep on walking.

Gr Roontje

Anoniem zei

Moet niet gekker worden met de baantjes. Het is wel fijn dat jij nu zelf kan kiezen waar je voor wilt gaan. Mij lijkt die baan uit London ook erg leuk om te gaan doen, veel succes ermee!! Hoe bevalt het in de bloemenschuur??
Groetjes, Kaar

Ineke zei

Ben benieuwd of je nu nog meer banen aangeboden gaat krijgen.

Succes morgen in de bloemenschuur.

gr, Ineke

Petra zei

@ Annemiek
Het lijkt er wel op he ;-) Misschien valt het me nu gewoon op, omdat ik er juist op let. En moet ik er maling aan hebben, maar het is duidelijk dat ik dat nog niet heb, hi hi hi.

@ Irene (of Ilse, of Els, of Lisa of wat voor naam je dit keer gebruikt)
Begrijp dat ze in Portland liever echte banen prefereren, maar moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn nieuwe part-time baan bij een internationaal bedrijf. En dat ik het interessanter vind om internationale mensen te ontmoeten, dan op een verzekerings kantoor te werken. En om nou te stellen dat iedereen zo'n baan kan krijgen, nee dat geloof ik niet echt. Maar ieder zijn keus en ideeen in het leven niet? Maar gebruik voortaan je eigen naam, want via je ip-adres kan ik precies zien waar het berichtje vandaan komt. En zal in het vervolg je berichten ook gewoon verwijderen als dit aanhoudt.

@ Roontje
Bedankt voor je peptalk! Jij weet als geen ander hoe het moet het lopen :-) Wie weet komt er toch ooit een dag dat we samen op pad kunnen met lopen Roon!

@ Kaar
Morgen begin ik bij de bloemenschuur! Ben benieuwd!

Groetjes Petra

Miranda zei

Vertel, vertel....ben zo benieuwd naar je volgende heerlijke verhaal. zal het nu eindelijk een verslag uit de bloemenwinkel gaan worden?????Hihihi, stiekem al lol om het in mijn hoofd bedachte versie, met een bazin met uitpuilende ogen en zo....en veel sneller klaar dan zij gedacht had!Groetjes,

ps: volgens mij kijken ze allemaal mee via je webcam uit je blog!

Anna zei

wat een belangstelling van alle kanten.
De buurt is ook alert!!
Veel succes in de bollenschuur en natuurlijk in je andere baan??

Anoniem zei

Waw,leuk zeg, al die aanbiedingen!!! Geeft je ook een boost in je zelfvertrouwen, niet?

En volhouden, het joggen!!! Zelf zou ik er ook eens moeten aan beginnen, maar voorlopig zitten wij met de ski-microbe (en da's toch ook al sporten!!)

Groetjes,

Anoniem zei

Echt onwijs goed van je zeg!! Wat ben je actief!!! Zou ik een voorbeeld aan kunnen nemen!!
Trouwens, wat onwijs goed zeg al die werkaanbiedingen, en dat terwijl er zo'n economische crisis is!!
Nou veel succes met bloemschikken van de week!!! Doei doei!!

XXX

Anja zei

Wat leuk al die reactie's op je sollicitaties.
Volgens mij zit de hele buurt achter het raam te wachten tot jij gaat hard lopen ;-))

Bianca zei

Wat geweldig dat je nu ineens zoveel respons krijgt! Zo zie je maar, is al die moeite toch niet voor niets geweest.

Ik ben benieuwd hoe het vandaag bevalt in de bloemenschuur. Als jij daar van die prachtige Nederlandse boeketten in elkaar gaat knutselen, zal dat de omzet van de winkel zeker ten goede komen denk ik ;)

Anoniem zei

Wat goed dat je nu bericht krijgt van die andere bedrijven ook !
Veel plezier in de bloemen !

Anoniem zei

sorry, maar ik had even een paar dagen niet bij je gekeken, maar wat leuk en goed nieuws over de banen, gefeliciteerd hoor en die temperatuur daar bij jullie.....tja daar ben ik jaloers op, want hier stormde en regende het gisteren weer behoorlijk en niks gezellig buiten zitten, hahaha ja, met een plu misschien.

Marchiena zei

Super dat je nu uit banen kunt kiezen, wat een luxe.
Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag in de bloemenschuur was.

Lekker blijven trainen hoor, je bent hartstikke goed bezig.

Groetjes,
Marchiena