zaterdag 11 juli 2009

Op zoek

Nou gisteravond zijn we op zoek gegaan naar hertjes. Bewapend met mijn fototoestel en op de fiets, zo dat we het veld in konden.

Photobucket

Toen we bij het eerste veld aankwamen geen hertjes.... Daarna doorgereden over een zandpad door het weiland, maar natuurlijk mooi geen hertjes.

Photobucket

Volgens mij wisten ze dat we speciaal naar ze op zoek waren en bleven ze daarom weg.

Photobucket

Ze waren er wel geweest, want in het zandpad zagen we de voetsporen.

Photobucket

Maar geen levende exemplaren kunnen constateren. We gaan het zeker nog een keer proberen, want het was eigenlijk wel een leuk weggetje om te fietsen. Net achter onze wijk.

Photobucket

Waarschijnlijk niet aan te raden in het jachtseizoen, maar nu zo hoog zomer wel even leuk. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom we nu ineens zoveel herten gezien hebben. 1 september begint het jachtseizoen weer en zullen we ze niet meer zo snel in het veld zien. De boeren zijn namelijk denk ik niet zo heel blij met ze, want de eten echt hun oogst op. Maar ach...., ik vind ze wel leuk die Bambi's ;-)

Van de week trouwens nog meer leuks geregeld. Want ik heb kaartjes gescoord voor twee concerten. Voor Coldplay en voor Nickelback. Als eerste Coldplay. Kreeg daar in de mail een aanbieding voor van Livenation. We hebben de kaartjes van U2 ook via hen gekocht en nu krijg ik steeds mailtjes van concerten. Dertig dollar per kaartje en zonder verdere kosten te bestellen. Ze treden 6 augustus hier in Raleigh op. Helemaal leuk!!


Filmpje van Youtube van Coldplay in 2008, in Paradiso, Amsterdam.

En het tweede concert is van Nickelback. Ik was van de week bij Subway om zo'n heerlijk $5,- broodje te kopen. Nouja broodje? Brood meer. Hier hebben ze al een poosje een heel stel footlang broodjes in verschillende smaken in de aanbieding voor $ 5,-. En in de winkel zag ik borden staan met "Ga met Subway naar een concert van Nickelback voor $5,-". Klonk wel aantrekkelijk. Ik nog kijken op mijn bonnetje maar zag er niks op staan eigenlijk. Dus hierna weer vergeten. Tot ik er vanmiddag ineens weer aan dacht. Toch maar eens Googlen, want ik vind de muziek van Nickelback wel leuk. "Photograph" is 1 van mijn favo nummers toch wel. Maar ook hun nieuwere nummers vind ik erg leuk. Beetje mee blehren in de auto zeg maar ;-)

En zo kwam ik dus op deze website. De website van Subway. Je moet dan je gegevens invullen en je krijgt dan een email met een code in je mailbox en een link naar Livenation.com. En zo kan je dus echt de kaartjes bestellen! Je krijgt helemaal niks van Subway, maar van Livenation. Niet helemaal voor $ 5,- per stuk, want er kwamen wel wat kosten bij. Maar toch nog hartstikke goedkoop.





En in het voorprogramma staat Hinder...


Al met al niet verkeerd!!! En zo....., gaan we dus 1 augustus en 6 augustus naar een concert toe! Jippie!!

Groetjes Petra

15 opmerkingen:

elmarstel zei

dat klinkt allemaal erg leuk en de bands die je gaat zien vinden wij ook erg leuk, dus lekker mazzelen met de kaartjes zeg....

alvast veel plezier en we lezen het wel.

oja, die herten die zaten bij ons op de slikken van flakkee (moet er nog een logje over maken), maar daarom hebben jullie ze niet gezien, ze waren op vakantie.....

Anoniem zei

Sounds good! Altijd lekker, hard mee bleren in de auto, klinkt wel heel bekend ;-)
Hier zijn er ook zoveel herten, ik vind het prachtig maar volgens de kenners zijn er echt veel te veel en word het gevaarlijk, je stuit soms `s avonds op een hele kudde herten..en zelfs hier in Noordwelle lopen ze door het dorp en grazen mensen hun tuintje leeg!
Waar zal je het hebben in je eigen tuin, ik vind het wel leuk (maar ik heb dan ook maar een ienieminie tuin en nog eens betegeld ook ;-))

groetjes Mariet

Marchiena zei

Dat zijn leuke vooruitzichten, vet cool hoor dat je kaartjes hebt.
Nu nog alle nummers uit je hoofd leren, zodat je lekker mee kunt blerren!

Groetjes,
Marchiena

Annemiek zei

Jammer dat die hertjes zich verstopten. Kan best dat ze vanuit de bosrand naar jullie stonden te kijken :) Ik vindt het altijd zo vreemd dat je ze zo snel niet meer ziet als ze wegspringen.

Leuk, naar een concert.

Ineke zei

Leuk, dat je 2x voordelig aan kaartjes kon komen.

Jammer, dat je de hertjes niet te zien kreeg.

gr, Ineke

Monique zei

Ha, ik las net je reactie op mijn Kentucky-plan;-)

Lijkt me wel leuk hoor, om bij je langs te komen! Volgens mij past dat aardig in het plan. Niet in Emporia overnachten, maar in de buurt van Raleigh, waarom niet ...

Ik hou het zeker in de gaten!

Dizzymisslizzy zei

Leuk al die concerten! Ik heb eens op livenation gekeken, maar als ik kaartjes wil bestellen word ik weer doorgeleid naar ticketmaster en ik baal van hen, want voor een kaartje van $35, betaal je ook nog eens ruim $10 aan servicekosten aan hun. De meeste bands waar jij naartoe gaat komen trouwens ook hier naar Houston, TX. Ik wil eigenlijk het liefst naar Depeche Mode, maar ik vind Coldplay ook gaaf. Ik ben benieuwd hoe je hun concert vindt.

Bianca (Hollandranch) zei

Hier hetzelfde met die herten, als ik geen fototoestel bij me heb loop je bijna tegen ze aan.
Ik hou mijn hart vast voor het jachtseizoen want eigenlijk is het heel snel alweer zover pfff

Dat is nog eens een leuke manier om aan concertkaarten te komen.

Anoniem zei

Coldplay..... one of my favorites.
Het blijft er goed uitzien hoor, jullie op de bikes hahaha

Edwin zei

Coldplay..... one of my favorites.
Het blijft er goed uitzien hoor, jullie op de bikes hahaha

Petra zei

@ Dizzymisslizzy
Voor de Nickelback tickets moet je ze via de Subway website eerst aanmelden en krijg je een mailtje met de code.
De Coldplay tickets was afgelopen woensdag een actie dat je zonder verder kosten kon kopen en dat je een hotdog en soda gratis krijgt op de dag zelf. Als je je aanmeldt op de maillist van Livenation krijg je die mailtjes ook. Ik heb ze al eerder voorbij zien komen in ieder geval. Normaliter kosten ze inderdaad $35,00 zonder hotdog en drinken. Dus het was echt een goede deal.

Anoniem zei

Cool Nickelback en Coldplay.
Super muziek.

Erna

Bibi zei

Hey mijn reactie is weg?
Top hoor dat je die tickets hebt geregeld, goede tip die website. Scott gaat wel eens naar de Subway, dus wie weet.
Ik vind Coldplay ook erg goed!
Jammer dat je geen herten hebt gezien..

Anja zei

Dat zijn nog eens leuke vooruitzichten!
Jammer dat de hertjes zich niet lieten zien.

Guus zei

Wij hebben Nickelback in het voorprogramma van Bon Jovi, 2 of 3 jaar geleden gezien, goed zijn die he?!

En de hertjes... tegenwoordig gaan broer ik in op zondagmiddag als we bij onze ouders zijn naar "het veen" een groot kaal gebied met veengrond. Even reeen tellen, nou.. we kijken ons suf, maar geen ree te bekennen.. Het gras is te hoog..