woensdag 16 november 2005

44 down, 16 to go...

Vergeet ik gisteren toch helemaal te vertellen dat ik een heerlijk zuurkool prak had zeg!
Had het recept van de andere Petra uit Vienna (Kasaka) van haar blog. 's Morgens de aardappels er in, zuurkool, ananas en het vlees en 's avonds een heerlijk prak. En dat alles uit 1 pan !!

Image hosted by Photobucket.com

Het was dus geslaagd hoor Petra !Eigenlijk doe ik alleen beef stew in deze pan maken. (draadjes vlees) Is ook altijd heerlijk. Maar nu dus ook een lekker "prakkie". En dit is zo simpel dat het mij zelfs lukt. Las even terug, ook al op een ander blog, deze keer van Nel, dat ze de Crockpot nu ook in Nederland verkopen. Ik vind het een ideaal ding en zal even de link er bij plaatsen, voor de liefhebbers ;-)
Nou vanmiddag dus een Auger gehuurd bij de Home depot. Dat is een soort van mechanische grondboor. We hadden hem voor een halve dag gehuurd. Om 1 uur opgepikt en we moesten hem om kwart over 5 terug brengen. Tijd zat dachten we, maar dat viel vies tegen. Ok we kwamen wel de grond in, maar om nou te zeggen het ging fluitend, niet echt nee......

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Ron zelf moest veel kracht zetten om het apparaat recht te houden. Bovendien was de grond als een bikkel en werkte voor geen cent mee. Was dus duidelijk niet onder de indruk van ons grof geschut. Terwijl we dat toch wel hadden gehoopt.....
Mondjes maat kwam er wat aarde uit de gaten. En we hadden dus echt de hele middag nodig om de gaten er allemaal in te krijgen. Ik ging er achteraan om e coniferen te planten en er staan er nu 44 te pronken in onze tuin. Des alniet te min moeten er nog 16 in. Oef.... De gaten zitten er al wel, dus morgen verder!

Image hosted by Photobucket.com


Groetjes Petra

5 opmerkingen:

Petra zei

Hee! Ik ben nu even heel trots, want ik ben dus *helemaal* geen kokkin. LOL! Maar dat zuurkool recept gaat er hier ook goed in! Succes met het planten, wij hebben ook zulke boren nodig met de kleigrond hier!

Anoniem zei

hoi

jullie kunnen wel een tuinprogramma beginnen. wat een tobben zeg om het allemaal in de grond te krijgen. maar jullie inspanning zal zeker beloond worden met schitterende bomen.

groetjes ingrid

Annemiek zei

Lekker zo'n zuurkool schotel.
Die coniferen kosten je nogal wat zweet zeg.

Anoniem zei

Mjammmmmmmmmmmie zuurkool.
Zet dat maar op het menu in april.

Beste boor, ik hoop wel dat je coniferen blijven leven ondanks de droogte.

Erna

Anoniem zei

En inmiddels is de crockpot ook te koop bij winkelketen Hoying (o.a. in Zoetermeer) incl. een crockpot kookboek. Wordt gepresenteerd als "de nieuwe trend", dus wie weet slaat Nederland massaal aan het slow koken.