zondag 27 november 2005

Santa gezien

Vanmorgen zijn we eerst naar de Crabtree mall geweest. Even lekker tussen alle kerstspullen snuffelen en zowaar, hij was er ook. Ik bedoel daar mee Tim Santa Claus. Nou weet ik eigenlijk niet heel zeker dat het "mijn" Tim de Santa was, die ik eerder in een andere winkel was tegen gekomen. Maar had er wel binnen pretjes om. Toch wel apart om te zien hoe de kinders bij hem op schoot zitten in keurige jurkjes en hun foto met hem laten nemen.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Crabtree mall was dus echt van top tot teen versierd met kerstballen, slieren en lichtjes. Daar kom je lekker in de stemming van. En 's middags zijn wij aan onze klus begonnen.
Had van de week al de drie mini boompjes opgetuigd die al een gezellig december sfeertje gaven.

Image hosted by Photobucket.com

En daarna de twee schouwen en natuurlijk de boom. Toch wel leuk om al die dozen uit Nederland uit te pakken. Toen we vorig jaar deze dozen inpakten hadden we onze visa nog niet en wisten we niet waar we zouden zijn de volgende kerst. Er is zoveel gebeurd in een jaar tijd. Nu zitten we al weer ruim 8 maanden hier en op ons eigen stekkie in Amerika. Vorig jaar hadden we dat echt niet kunnen denken. In de week van Kerst kregen we toen de brief van de ambassade en begin januari hadden we onze afspraak en daarna is alles in een stroomversnelling gegaan. Zo raar als je daar nu aan terug denkt. Het uitpakken van de dozen met kerstspullen, bracht best veel herinneringen terug en ook aan ons huis in Zierikzee. Bepaalde spulletjes hadden daar een vast plekje en moesten nu "herplaatst" worden. Zo raar. Maar alles heeft weer een stekkie gevonden, net als wij. Het is alleen een kwestie van wennen ;-)

Image hosted by Photobucket.com


Tadaaaa, daar is "ie" dan. Vers geimporteerd uit NL. Nouja vers? Moet zeggen dat ik het toch wel erg leuk vond om onze eigenste kerstverseiringen in dit huis te gebruiken. Al heb ik natuurlijk ook wat nieuwe dingetjes gekocht, maar het voelt nu gelijk vertrouwd.

Image hosted by Photobucket.com

Connor poserend voor de boom. Van "Kijk mij es mooi zitten te zijn vrouw, ben ik niet foto waardig nu"?

Image hosted by Photobucket.com

Stace kon het allemaal niet veel boeien en plofte neer naast Connor, die zich ook gewoon die kerstpet op liet zetten ;-) Kortom we zijn in kerstsfeer !!!

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is inderdaad alweer bijna een jaar geleden dat ik met Roon bij jullie op bezoek ben geweest, weet je nog? Toen was er inderdaad nog niets helemaal zeker en nu, kijk eens hoe mooi jullie erbij zitten, fijn hoor!Misschien zien we elkaar wel in mei, er zijn plannen om broertje weer eens op te zoeken :-))

Groetjes Mariet

ps Binnen is ook prachtig versierd!

Nel zei

Oh Petra wat ziet dat er super uit !! Ook de foto's van buitenshuis zijn heel sfeervol. Je hebt gelukkig nog de Hollandse hand om het niet te kitscherig te laten worden.
Maar buiten veel kitsch vind ik de plaatjes van kerst in Amerika altijd weer gezellig.

Anoniem zei

Wat een prachtige boom.

Je bent er vroeg bij, het duurt nog een hele maand.
En dan heb jullie ook nog maar 1 kerstdag.Wanneer gaat alle versiering weer weg bij die Amerikanen , de dag na kerst hihihi.

Erna

Anoniem zei

Ziet er gezellig uit Peet!!
Je bent zeker ook al de hele dag kerstliedjes aan het zingen ;-)))
Ben ik ook al aan het doen, voor je het weet komt er een leuke naam uit:-)))

Petra zei

@ Mariet
Zou leuk wezen om elkaar weer even te zien! Het is alweer zo'n poos geleden. Als het goed is in mei Ronalds zijn huis ook helemaal klaar en kun je zijn nieuwe stekkie dan ook komen bewonderen!

@ Erna

Ik geloof dat ze wel snel met opruimen zijn, maar wij zullen het wel laten staan tot begin januari

@ Yvonne
Zing jij er maar lekker op los, meid. Zal ik mee helpen zingen voor een mooie naam?

Anoniem zei

Wauw wat een mooie boom zeg! Vooral die foto met Stace en Connor met kerstmuts op is super (kerstkaartwaardig...)
Kan me voorstellen dat je het lekker vind dat je eigen kerstspulletjes nu in je huis staan. Idd vorig jaar deze tijd was nog niets zeker en nu zit je helemaal gewend aan de andere kant van de oceaan!

Anoniem zei

Heel mooi Petra, ja raar is dat he om dan de kerstspullen doos uit NL ui te pakken. Dat gevoel heb ik volgend jaar weer, maar dan in NL.Nog helemaal geen zin in om terug te gaan. Wat een schatjes die Stacey en Connor.