woensdag 23 november 2005

Even naar de Target....

Gisteren had ik het plan gevat om "even" naar de Target in Apex te gaan. Mijn favo winkel hier en er naast zit de Petsmart en Linen and Things . Deed de garage deur open en voor mijn ogen was het vooral oranje wat ik zag. Er stond dus een super grote verhuis truck voor onze oprit. De nieuwe buren van de overkant waren nu dus aan het verhuizen. Maar ik als "geweldige" chauffeuse (ahum) wist mij al snel een weg te vinden in het kiertje wat ze open gelaten hadden, hahaha. Op naar de (highway) 55....... Vind dit altijd een lekker weg om te rijden. Twee baans en heuveltje op heuveltje af.... En opeens zag ik in de middenberm een oude wagen staan met allemaal Mexicanen er om heen en veel banden sporen op de weg en in de modder. Jeetje, er zal toch niks gebeurd zijn, vroeg ik me af. En ik kijk weer op de weg. En zie daar midden op de weg en houten krat van 1,50 m x 1.50 m liggen. Goeie genade schrik me drie keer in de rondte en met een snelle "elandproefmanouvre" kon ik hem nog net ontwijken. Maar het was echt een kwestie van een "secondje" hoor. Daar zaten die Mexicanen dus naar te kijken. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik de grote truck die achter me zat slingerend over de weg gaan. En dacht nog bij mezelf als hij maar recht op blijft. Poeh hey schrikken zeg.... Maar vervolg mijn weg en kom in een file terecht? Hier op de 55 zie je dus nooit files. In ieder geval niet om deze tijd. En sluit netjes aan. Maar het duurde een behoorlijk eind. Langzaam schoven we op en ik zie waarom we in de file staan. Midden op de weg staat een auto in de brand..... Jeetje... wat een gevaren zo op een dinsdag morgen. Maar uiteindelijk zowat drie kwartier later weet ik veilig de Target te vinden.
Alle winkels zijn hier dus nu in vol ornaat in Kerst gehuld. Heerlijk !!! De kerstliederen galmen door de winkels en de kerst spulletjes glinsteren je tegemoet. Heb wat kerstkadootjes gekocht en ook nog even boodschappen gedaan. Want donderdag is het hier "Thanksgiving". De dag van de bekende kalkoenen op tafel. Wilde me zelf maar niet wagen aan zo'n big turkey, dus heb een kalkoen filet gekocht. Deze filet moet vast van een super big Turkey geweest zijn, want het was een mega filet, bedacht ik me later. Afijn met een wagen vol geladen verliet ik de Target weer en ging richting Linen and Things. Wilde kijken voor een broodmachine. Had namelijk van de week bij de World Market een krentenbrood met spijs meegenomen. Hij zag er super lekker uit. Er stond op met spijs en er lag een laag poedersuiker overheen. En al verlekkerend was ik er mee naar huis gegaan. Had snel een plak afgesneden en meteen was mijn illusie in stukken geslagen. Wat een vreselijk vies brood. Stik droog en een vreselijk nasmaak. Ook Ron moest twee keer slikken om het weg te krijgen. Was vast van de Pasen of zo. Ron opperde al dat het vast met de boot verzonden was. Jakkes. Dus vandaar mijn broodmachine plan. Maar bij de Linen and Things stond er dus maar 1. En niet helemaal wat ik wilde. Dus dat plan ging niet door. Maar liep nu dus op de keukenmachine afdeling en mijn oog viel op de "Lean mean Fat grilling machine" Ook bekend in NL van de Amaaaaaaazing Discoveries. Nou had ik al es vaker gekeken naar dat apparaat, wat het leek met toch wel makkelijk om het vlees hier te grillen, vooral om dat ze hier niet echt lekkere boter hebben. Maar vond het toch steeds wat te duur. En nu zag ik dat de witte versie van dit apparaat met 50 % korting te koop stond. Er is nu een metallic grijze als nieuwste versie. Dus de witte moet er waarschijnlijk uit. En in plaats van de $ 59.- die hij normaal kostte was hij nu $ 29,-. En ik als echte Nederlander had ook nog de 20 % kortings bon meegenomen dus kwam hij op $ 23,- . Pik in, 't is winter per slot van rekening, dacht ik. En daarmee kunnen nu ook de Glories "Lean Mean fat grillen met onze machine", ha ha ha.
Daarna naar de Petsmart. En als je daar de deur binnen gaat staan er gelijk drie rekken met allemaal katten en honden speelgoed voor de kerst. En ik kan je vertellen het was moeilijk en de verleiding was groot, maar ben er langs gelopen zonder wat in mijn karretje te gooien. Heb wel even nog wat aangeraakt, en twee of drie keer een speeltje laten piepen. Maar niks gekocht....
Op naar het honden voer. Snel een zak gepakt en wilde snel de winkel verlaten. En toen opeens bedacht ik me dat ik voor de Bearded Collie bijeenkomst die in december is, een honden kerst sok moest mee brengen. Dus kon ik toch nog even naar het kerst rek, ha haha. Heb een leuke kerstsok gekocht waar je een foto van je hond in kan doen. Vind het wel een leuk idee van de organisatoren van deze bijeenkomst. Alle kerstsokken gaan op 1 hoop en dan ga je met een kerst sok van iemand anders mee naar huis. Grappig niet waar.
Over kerstsokken gesproken, had van de week op Ebay nog een leuke Beardie kerstsok gekocht. Vond hem zo leuk. Net onze Connor. En daar gaan natuurlijk zijn kadootjes in.....



Daarna ben ik weer veilig thuis gekomen, zonder enge dingen onderweg.....

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

hier moet je geen gewoonte van maken:-)

Piep speelgoed koop ik niet, is binnen 5 minuten aan diggelen

Groetjes Nop

Annemiek zei

Wat een spannend ritje zeg, dat kun je ook missen als kiespijn. Wat leuk dat je allemaal van dat Bearded Collie spul kan vinden. En wie weet zit er straks wel een broodmachine in jouw sok.
Happy Thanksgiving!

Anoniem zei

Wat een verhaal Peet, maar gelukkig ben je hier goed vanaf gekomen en voortaan goed opletten of er nergens een krat of zo op de weg ligt. Het lijkt me een geweldige periode om nu in Amerika te zijn met het oog op kerstmis, gezellig om de winkels af te struinen en het is natuurlijk moeilijk om niets te kopen. Wij houden het in Nederland nog even bij de Sint maar zodra deze weer naar Spanje is komt toch echt de kerstboom te voorschijn!!!!!!!!!!
Fijne thanksgiving en leef je uit in de keuken. hihihi
Karin

Nel zei

Linen and things daar zag ik afgelopen week een item bij Oprah van. Die vaste huisarchitect (leuk ding) had die keten opgericht. Allemaal leuke dingen voor niet te veel geld, want wat je soms ziet in een home-makeover wat b.v. beddengoed kost dan val je steil achterover.

Petra zei

@ Nop
Hier blijft alles wonder boven wonder heel. Ook de piepertjes.....(soms tot mijn spijt,hi hi hi)

@ Annemiek
Denk je dat de kerstman ook mijn blog leest ;-)

@ Karin
Zal me inderdaad uitleven in de keuken. U kent mij, ha ha ha
Had gisteren trouwens wel al mijn lean,mean,grilling machine uitgeprobeerd bij een steak en dat werkte perfect en het was heel erg lekker!

@ Nel
Het beddengoed kan hier inderdaad heel veel geld kosten. Schrok me de eerste keer ook drie keer in de rondte. Maar heb die van mij bij de Target vandaan en daar hebben ze leuke spullen voor aangenamere prijzen.Walmart heeft ook hele leuke complete sets. En Linen and Things ook. Linen and things lijkt een beetje op Bed, Bad and Beyond en vind beide winkels erg leuk!

Groetjes Petra

Anoniem zei

Jeetje jij maakt nog is wat mee zo onderweg en volgens mij heb je ook een neus voor koopjes hihihi.

Die beardie sok is ook errug leuk.

Erna

Anoniem zei

He Petra, sorry een dag te laat, maar vanuit Camp Lejeune ook een happy Thanksgiving met z'n viertjes. Target...ideaal, ik kom altijd met meer dan nodig naar buiten. Hij zit hier ook naast de Petsmart, waar wij een stuk minder betalen voor IAMS kattenvoer dan in NL. OOk de dierenarts is leuker geprijst, het is hahaha tenslotte winter, en we blijven Nederlander. Groetjes !

Anoniem zei

Nou das schrikken zeg!! Zo zie je maar dat je altijd alert moet zijn op een meestal rustige weg!

Wel leuk die petmart volgens mij!! Zou echt de schappen leegkopen (hoewel ze hier manden vol met onaangeraakt speelgoed hebben, hahaha!!). Echt leuk!!
Die kerstsok met de beardie erop is echt geweldig mooi zeg!!