vrijdag 18 november 2005

"The Canes"

Gisteren stonden er dus nog 16 coniferen op me te wachten die de grond nog in moesten. Was ook wel nodig, want vannacht zou het - 4 graden worden. Dus prettig als ze voor vannacht in de grond zouden staan. Van woensdag op donderdagavond voelde je de koude lucht aan komen waaien. Dat weet ik zo goed, omdat "Na gedane arbeid, komt rust !!" Dus hebben wij ons na het boren in de grond en het planten van 44 bomen in de hot tub begeven. En dat was heerlijk. Mijn spiertjes en verder aanwezige organen in mijn lichaam werden er helemaal blij van. Maar je voelde dus echt het weer veranderen en ging ik steeds een stukje dieper onder ;-) Van de plus twintig de voorgaande dagen zitten we nu op de 13 graden of zo. Met erg koude nachten voor mijn Hollands gevoel..... Het zonnetje straalt nog flink en in die zon is het lekker, maar daarbuiten is het echt jassen weer hoor. Afijn om terug te komen op de bomen. Ik had dus 's morgens gelijk het plan gevat om maar meteen aan het planten te gaan, dan waren we daar maar klaar, niet waar? Maar het was koud... echt.... Die wind, ijzig. Wat een watje he? Bijna 8 maanden in betere temperaturen en Petra-tje is mooi verwend geraakt. Dus heb ik ter plekke het plan gemaakt om de zelfde routine later op de dag te herhalen en gelukkig was het toen een heel stuk aangenamer, want het zonnetje had toen veel meer kracht. Bovendien werd ik geholpen door mijn twee harige vier voeten tellende vriendjes...... En dat helpt altijd.

Image hosted by Photobucket.com

Alle coniferen hebben nu een plekje gevonden in onze tuin. En daarmee hebben we een berg geld uitgespaard. Want het aanplanten van bomen/tuin kost hier echt bakken met geld. Ik weet nu dus ook wel waarom, want het gaat allemaal niet zo heel erg makkelijk. Maar het geeft wel een lekker gevoel als de klus geklaard is. En anders ga je maar zo voor de tv zitten en ontspannen toch? ha haha. Na het planten met Ron een beetje gekeken waar we de borders willen en waar mulch (houtsnippers) Daarna een snelle hap. Broodjes shoarma, ala Petra ;-) En op naar het RBC-Center. Want voor gisteravond hadden we kaartjes voor de ijshockey wedstrijd.

Image hosted by Photobucket.com

The Carolina Hurricanes moesten tegen de New York Rangers. En van de week hadden we via internet kaartjes besteld. Ze liggen dan bij een aparte kassa voor je klaar. De rijen voor deze kassa zijn altijd kort en gaan heel snel dus je hebt zo je kaartjes. Plus dat je op je gemak thuis een stoel kan kiezen met mooi zicht. De techniek staat voor niks !!

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Op de foto hierboven het RBC center met de ijsbaan. Het schijnt dat ze dus de vloer van de ijsbaan zo kunnen veranderen in een basketball veld?
Ook bij deze wedstrijd weer een hele show en het grootste kippenvel moment van de avond. Het volkslied. Dat vindt ik elke keer weer zo'n indruk maken. Voor het eerst hebben we nu ook echt naar de wedstrijd zitten kijken. Dit is meer de sport waar Ron en ik van houden. Lekker snel, niet te veel wisselen. Althans niet te veel tijd tussen het wisselen. Lekker actief, spannend en andere fratsen. Zo klinken de body-checks tegen de wanden van de ijsbaan loeiend hard, zijn er drie hockeysticks gebroken. En op een gegeven moment was zelfs de puck kwijt in de wedstrijd. Waarna hij uit een broek van 1 van de spelers kwam. De reactie van het publiek is echt super bij dat soort dingen. Ook vindt ik het leuk dat als er een overtreding gemaakt wordt door een speler, hij 2 minuten op een speciaal bankje moeten zitten en dat de andere partij dus het voordeel heeft van 1 speler meer. Het houdt het op die manier lekker spannend zeg maar! Ze spelen dus 3 x 20 minuten. En daartussen 15 minuten pauze
In die pauze kwam er een groep kinderijshockeyers de ijsbaan op. Prachtig om die kleine ventjes te zien schaatsen. Bij sommige was het t-sirt meer een jurk dan een t-shirt. Maar schaatsen dat ze kunnen !!! Daarna werd de vloer gedweild door twee reuze John Deere machines.

Image hosted by Photobucket.com

Vanaf het begin af aan was het heel leuk om te zien en het werkte natuurlijk helemaal mee dat "The Canes" flink aan het winnen waren. Uiteindelijk hebben ze met 5-1 gewonnen. Waarvan 3 goals door 1 speler gemaakt werden. Bij de derde goal gooide veel mensen hun pet op het ijs. En was het ijs bezaaid met petjes. Gaaf gezicht, maar snapte niet precies waar dat voor was, maar het blijkt, dat drie goals in 1 wedstrijd een "Hatrick" is en vandaar dit gebaar. De mensen gingen compleet uit hun dak. Fantastisch om mee te maken.

Image hosted by Photobucket.com

Er was een speler genaamd Eric Staal en zijn naam deed me heel erg aan een Nederlandse naam denken. Het was nog een jonge speler, maar veel supporters liepen dus in een Canes shirt met zijn naam er op. Vanochtend heb ik dus op het internet even gekeken of hij uit NL kwam, maar hij kwam uit Ontario. Verder een mooi verhaal over hem. Zijn vader had in hun achtertuin, die vast groot geweest zal zijn, een ijsbaan gemaakt voor in de koude winters. En samen met zijn drie broers schaatste ze daar en werden er vele wedstrijden gespeeld. Resultaat? Eric Staal is nu een prof ijshockey speler en twee van zijn andere broers ook. Zijn jongste broer van nu nog 15 zit er ook al aan te komen. Zijn neef met de achternaam Heerema (klinkt ook errug Nederlands) is ook een bekende hockeyspeler. Leuk verhaal vond ik zelf. Maar ik ben nou eenmaal een softie voor dit soort verhalen en zie er gelijk een hele film bij, ha ha ha.

Na afloop van deze wedstrijd, liep iedereen in een triomfantelijke stemming naar buiten. Het "oh-oeh" wat ze riepen na een goal, galmde over de parkeerplaats. Vind dat allemaal hartstikke leuk.Een heerlijk feestje zeg! Op de parkeerplaats stond ook deze Hummer Limosine. Wat een bak.....

Image hosted by Photobucket.com

Al met al vond ik dit de leukste sportwedstrijd die we tot nog toe gezien hebben. Lekker snel en actief. En misschien komt het omdat ik vroeger als kind altijd op zondagmiddag naar de ijsbaan aan het Weena in Rotterdam ging. Rook ook meteen het speciale geurtje toen ik de hal binnen kwam. Moeilijk te omschrijven, maar iemand die naar een ijsbaan is geweest kent dat vast ook wel. Daarbij de hele entourage en de wedstrijd zelf vond ik echt hartstikke leuk! Weer een ervaring rijker ;-)

Voor de liefhebbers, hier het filmpje!!!!

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig en wat een spektakel maken die Amerikanen ervan.

En 3x goal is in nederland ook een hatrick hoor!!!!!!

Zat er ook z'on man op z'on orgeltje te spelen?
Vind ik altijd vreselijk irritant.

Erna

Petra zei

Oh is dat bij voetbal ook zo? Heb ook zo lekker verstand van voetbal, ha ha ha. Weet nog steeds niet hoe dat nou zit met buitenspel staan. (Behalve als ze buiten de lijnen staan dan, hi hi hi)

Nee geen orgeltje gehoord, ha haha Wel Snap,2 unlimited, U2 en andere ski-hut achtige meezing muziek. Helemaal toppie!!!

Anoniem zei

Oh ja, ijshockey is erg leuk om te zien in de States! Ik heb ooit een wedstrijd van de Baton Rouge Kingfish bijgewoond, weliswaar niet van NHL-niveau, maar toch ontzettend leuk. Wanneer we eenmaal in de buurt wonen (nog even duimen; de verkoop van ons huis lijkt bijna rond), zullen we zeker eens gaan kijken. Wellicht een leuk idee om een cursus Hockey 101 aan de Hurricanes U(niversity) te volgen. Wie weet word je dan een echte fan. Kijk maar op hun website.

Jammer dat Charlotte zo ver weg is, want NBA basketball is ook erg leuk. Een paar jaar geleden heb ik daar een wedstrijd van de Charlotte Hornets gezien; heel gaaf. Het nieuwe team is de Charlotte Bobcats. Bij jou in de buurt is er ongetwijfeld college basketball en ook dat moet erg leuk zijn (soms nog wel leuker dan NBA).

En yep, een 'hat trick' is volgens mij een universele kreet in de sport. Ook in mijn vroegere sport (waterpolo) in ieder geval.

Anoniem zei

Echt helemaal gaaf zeg die sfeer!!!!! Daar zou ik nou ook best wel eens naartoe willen!!
Jullie conifeertjes ook allemaal geplant, lekker hoor.
Kunnen jullie van het weekend weer een beetje uitrusten ;-)
Fijn weekend !

Petra zei

@ Marcel
Ha dat is ook toevallig dat je over baskettball begint. Morgen avond gaan we namelijk ook naar een basketball wedstrijd van NC State Wolfpack. Ron verrasde me met kaartjes.Ben benieuwd hoor.
Enne... goed nieuws van jullie huis!! We duimen nog even door voor jullie, totdat alles echt rond is ;-)

@ Yvonne
Uh nou nee geen rust. Morgen om half negen komt er een truck vol mulch, die tussen de bomen moet komen :-(
Maar goed nieuws, tegen de tijd dat jullie komen staat alles er heel netjes bij!

Anoniem zei

Hahaha, je bent helemaal omgeturnd tot ijshockey fan! Heel wat anders als het voetbal hier he!

Die Hummer is echt superlelijk, en dan nog een extra lange ook, limo, die zal wel wat gekost hebben!!

Annemiek zei

Leuk hoor! Hier ben ik nog nooit naar een ijshockey wedstrijd geweest, maar het is zo razend populair.

Anoniem zei

Hallo Petra,
Ik volg nu al enige tijd je blog, en ik moet zeggen, het wordt steeds leuker. Zeker die van vandaag met het schitterende filmpje van het ijshockey: geweldig.
Ga zo door, zodat wij kunnen meegenieten.
vanuit een koud Holland:
Eric
http//engers.web-log.nl