zondag 6 november 2005

Twee wensen

Twee wensen... Gister in het bubbelbad zag ik een "Shooting star". Een vallende ster. Ik was zo verbaasd, dat ik het eerst nog niet door had. Ron had van de week toen hij met de honden ging wandelen er ook al 1 gezien en ik vond het toen zo jammer dat ik het niet gezien had. En nu zomaar ineens nog 1. Er was een streep in de lucht en daarna ster. Wat mooi....... Was er daarna gewoon stil van. En natuurlijk een wens gedaan. Daarna hebben we de hele tijd naar de sterren gekeken en even later viel er zowaar weer 1!!! Nu zagen we hem allebei en ik vond het zo mooi. Dit zie je echt niet dagelijks, echt heel apart. Weer een wens dus !! Wat een mazzel vanavond ;-)
Vanmorgen zijn we naar de State fairgrounds geweest. Daar was een internationaal festival en ook de Nederlandse vereniging "De wieken" had er een stand. Op het terrein van de fairground is wekelijks ook een vlooienmarkt. Dus na eerst even over de vlooienmarkt gelopen te hebben zijn we naar de hal van het internationale festival gegaan. Terwijl we naar binnen liepen was er een groep uit Griekenland aan het dansen. Ik miste weliswaar de borden die vielen, maar het was een heel leuk gezicht. Daarna liepen we door naar de volgende hal en direct zagen we een molen..... Dat kon niet missen... Er voor stonden de klompen. We waren bij de Nederlandse stand.

Image hosted by Photobucket.com

Na een foto gemaakt te hebben van de molen, zijn we verder gelopen en zagen dat aan de buiten kant allemaal kraampjes waren van de verschillende landen waar ze de lekkernijen van dat betreffende land verkochten. Zo was er van Griekenland de gyros broodjes, Vietnam de vietnamese loempia's

Image hosted by Photobucket.com

Ik had ook wel een binnen pretje want de Loempia waren hier ook $ 1,- zoals in NL € 1,- in de bekende kraampjes. Eerst Hfl 1,- maar na de invoering van de Euro € 1,-... Tsja....

Bij de Turkse kraam de bekende kebap en baklava.

Image hosted by Photobucket.com

Bij de Italiaanse kraam was er wat consternatie. Althans zo leek het. De stemmen werden door de mensen achter de kraam verheven en in het Italiaans werd er verder gediscuseerd. Toch wel een typisch Italiaans tafereeltje, hi hi hi

Image hosted by Photobucket.com

Verder was er een kraam van Schotland waar je de diverse Clannamen kon opzoeken.

Image hosted by Photobucket.com

En zo langzamerhand kwamen we bij de Nederlandse kraam met de Hollandse lekkernijen. Oliebollen en lekkerbekjes!! Ook stroop wafels en beschuitjes met hagelslag en Droste Flikken. Mmmmmmm, daar wilden wij wel wat van. Ik bestelde dus gewoon in het Nederlands twee zakjes oliebollen. Waarna een vragende blik mij aankeek. What did you say, zei de vrouw. De vraagtekens stegen boven mijn hoofd omhoog, hi hi hi. Ze sprak geen Nederlands? Heb ik weer hoor. Sta ik bij een Nederlandse kraam, waar een Amerikaanse me helpt. Ron moest er natuurlijk om lachen. De vrouw achter de kraam was heel behulpzaam en verontschuldigde zichzelf direct, wat wel aardig was. Want ook zij zag mijn gezicht en de opstijgende vraagtekens waarschijnlijk. Ze was getrouwd met een Nederlandse man, dus ze verstond wel oliebollen, maar de verdere woorden in mijn zin eigenlijk niet.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Ik schakelde dus weer over naar het Engels. En Ron maar lachen natuurlijk. Afijn, na mijn bestelling, oliebollen, stroopwafels en twee lekkerbekjes, vroeg ze me hoelang we hier al waren en of we "de wieken" kenden. Ja, we hadden inderdaad al van de Nederlandse vereniging gehoord en ze "stuurde" van achter de kraam twee mensen naar ons toe om kennis te maken. We hadden een leuk gesprek met Georgina, die hier al een hele poos woonde, en Gerrit. We hebben even gezellig staan kletsen, in het Nederlands, en daarna lieten ze ons over aan de lekkerbekjes ;-) Die hebben we lekker opgepeuzeld, met als toetje een oliebol. (OK geen combinatie, maar we hadden beiden behoorlijke zin in deze bol) Inmiddels was er op het pleintje in het midden van de hal een demonstratie van 1 van de Oosterse landen, met mooie pakken en muziek.
Hierna zijn we weer op huis aangegaan, want het was heerlijk weer en hebben de middag in de tuin met de hondjes doorgebracht. Ideaal voor een zondag!
Groetjes Petra

11 opmerkingen:

kastelke zei

Dat ziet er leuk uit, zo'n 'internationale beurs'. Wel alleen maar mogelijk als je in een gebied zit met veel buitenlanders.
En dan al die lekkernijen... hmmmm.
:-)

Anoniem zei

Leuk zo zo'n beurs. Maar ik hoop voor jou dat je wensen uitkomen.
Niets zeggen hoor want dan kan je het wel vergeten.

Wat een heerlijk gebubbel bij
jullie wij hadden er ook aan gedacht voor op het dakterras in de kluutstraat.
Maar goed dat we het niet hebben gedaan, wat een gevaarte om naar twee hoog te takelen.
Nou nog veel plezier en bubbelse,

Groetjes uit Burgh-Haamstede

Anoniem zei

hoi,
wat leuk zeg al die verschillende kraampjes.
Heb je gezegd dat wij in Zierikzee ook de wieken hebben,maar dan effe iets anders hihi
Gr Margret

Anoniem zei

Lekker allerlei nederlandse dingen, wel ff een tegenvaller dat die vrouw niet in het nederlands terug praatte.
Zou je je zo even terug wanen.

Erna

Annemiek zei

Dat ziet er allemaal gezellig uit!

Anoniem zei

wat een combinatie lekkerbekken met oliebollen. hahahaha
de olie bollen zijn lekkker maar lekkerbekken vind ik niet lekker.

gelukkig maar dat smaken verschillen.
GEEF MIJ MAAR KAAS.

Lekker dat gebubbel.

Gr.Nop

Anoniem zei

Zo ik ben weer bijgeklezen, wat leuk en vooral lekker dan ineens dat NL eten. Kreeg van mijn zus vandaag pepernoten, taai taai en stroopwafels van de markt. Mjammie. Groetjes en bubbelse van ons uit Lejeune.

Petra zei

Wat leuk, zeg, zo'n internationale beurs! Dat zouden we hier ook moeten organiseren, met alle ambassades hier moet dat toch een heel evenement worden! Op de school van de kinderen is het al zo groot.
Wij maken met oud en nieuw toch altijd weer oliebollen en tot vorig jaar gooide ik die vol met vruchtjes (traditie van generaties overlevering). Ze bleven altijd over. Vorig jaar eens zonder spul erin gemaakt, weg waren ze! En het is zoveel makkelijker!!! Ok, zij gedachtes. Ik vind het heel leuk te lezen hoe jullie alles in jullie omgeving ontdekken!
Hoe is het met de hondjes? Hebben die al gebubbeld? ;)

Nel zei

Bubbelbad............. wat zou ik dat ook graag hebben in m'n tuin.
Was weer een leuke dag met al die proeverijtjes. MMM..

Anoniem zei

Goh wat leuk zo'n beurs!! Altijd leuk om nederlandse etenswaren te zien en te eten lijkt me!! Zou het echt niet kunnen missen hoor!

Ben wel erg jaloers op je lekkere bubbelbad!!! Kan er ook wel 1 gebruiken vandaag!!

Petra zei

Kom dan even lekker langs Marieke ? ;-)

Groetjes Petra