maandag 9 januari 2006

Aangemeld

Nou vanmorgen dus vroeg op pad en naar de sportschool, zoals van de week bedacht. Had op het internet al es gelezen dat het aqua fitness om half tien begint dus ik had voor de zekerheid mijn badpak al meegenomen. Stel je voor dat ik gelijk mee mag doen, dan ben ik voor bereid niet waar?
Op weg er naar toe vormde voor en achter mij een hele sliert van auto's met allemaal vrouwen achter het stuur. Bij de kruising van de sportschool ging de hele sliert rechtsaf en de parkeerplaats stond al helemaal vol.... Jeetje, het is wel erg druk zeg. Ik kan nog terug dacht ik nog. Maar, auto geparkeerd en dapper naar binnen gelopen. Bij binnenkomst waren de dames achter de balie al bezig. Dus hield wat afstand en bleef wachten en achter mij vormde een enorme rij. Het was echt druk. Veel kinderen ook, die huppelend langs de balie sprongen. En dacht nog, wat is er hier aan de hand. Wat een drukte en zou dat elke keer zo gaan? Tot dat er 1 dame uit de rij naar voren kwam en haar kaartje met blieper langs een apparaat haalde en daarna doorstoof naar achteren. Zij was dus al lid en wist hoe het werkte. Hierna volgden er velen en ook de kinderen gingen naar "daycare" en alleen ik bleef staan... Oeps.... Het duurde daarna nog even, maar toen kon ik vertellen aan een mevrouw achter de balie dat ik me graag aan wilde melden. Ojee, zei de mevrouw. Geloof niet dat onze sales dame er al is. "Wilde je al ergens aan mee doen, Sweetie"? Nou, zei ik, ik wilde eigenlijk kijken naar Aqua fitness. Nou, even je naam invullen en loop dan maar snel door hoor. Oh, okay? En voordat ik het wist had ze me naar de kleedkamers gebracht en kon ik me om kleden en niet lang daarna begon mijn zoektocht naar het zwembad. Op zich niet zo moeilijk. Gewoon achter de dames in badpak aanlopen en gij zult bij het zwembad komen. Bij het zwembad aangekomen zag ik al een aantal vrouwen rond dobberen en ik zocht een plekje in het water. Het waren zo'n 20 dames, waarvan er 15 toch wel van het type "krulspeld" waren en 5 van mijn leeftijd. Vreemd genoeg bleven ze allemaal aan de buiten kanten staan. Naderhand zag ik pas dat het bad in het midden het diepst was, maar ik stond nog met mijn schouders boven water. Dus had het middenste gedeelte helemaal tot mijn beschikking, want de Amerikaanse vrouwen waren niet zo groot, hi hi hi. En ik maar denken waarom blijven ze allemaal zo bij elkaar en op afstand van mij, ha ha ha. Gezien de "krulspeld"-populatie in het zwembad was ik bang dat het een kalm lesje zou worden. Maar dat had ik verkeerd. De les was erg leuk, pittig maar leuk. Anders dan in Nederland, want het ging niet op muziek, maar het was een uur hard joggen door het water. De "krulspelden" pasten al snel hun tempo aan, maar de lerares niet. Die schreeuwde loeihard vanaf de kant. Had eerst zo iets van moet het zo hard, maar het resultaat was wel dat ik harder ging lopen, ha ha ha. Al ploeterend ging ik door het water en op wel heel verschillende manieren dat ook...., maar hartstikke goed voor mijn conditie. Bovendien hoorde ik mijn rug genieten van het in het water zijn. Heerlijk. Krijg altijd een soort van ontspannend gevoel in een zwembad. Gek is dat toch. Na een uur ploeteren kwamen de ontspannings oefeningen en was de les klaar. Nou dat vond ik wel leuk. En op mijn weg naar het kleedhokje ontdekte ik ook een sauna. Hmmmm zou je die ook mogen gebruiken? Dalijk maar even vragen. Dus ik liep daarna weer naar de balie. Het sales hokje was nog steeds leeg zag ik al. De dame achter de balie brabbelde wat door de intercom en niet lang daarna kwam er een mevrouw op me af gelopen. "Hi, I'm paged", zei ze, althans dat begreep ik zo. Dus ik verontschuldigde me dat ik haar stoorde met waar ze bezig was en dat ze haar omgeroepen hadden, maar dat ik wilde me aanmelden voor een proefperiode. Toen begon ze te lachen en ze zei,"Nee ik was niet "paged" mijn naam is Paige......" Ahum natuurlijk, dat kan ook, ha ha ha. Scheelt maar twee letters niet waar? Nou ja, Paige vertelde me hoe het een beetje werkte en ja je kon ook gebruik maken van de sauna, tennis baan, basketball veld, binnen bad, buiten bad, "the Gym" en de verschillende "classes". Nou dat klonk leuk, dacht ik. En ik kreeg van Paige een kaartje waarop ik 5 keer naar binnen mag binnen nu en twee weken om van alles en nog wat te proberen en daarna kan ik besluiten of ik lid wil worden. Bovendien hadden ze nu een aanbieding dat het inschrijfgeld geen $ 150,- is, maar $20,06. (als in het jaar 2006) Dat scheelde behoorlijk, aldus Paige. Ze gaf me de schema's mee van de verschillende lessen en openingstijden. Leuk !!! Ik was allang blij dat ik niet meteen een trainer aan mijn broek kreeg, maar gewoon even lekker op mijn eigen gemakkie kan proeven aan van alles en nog wat. Het zag er allemaal vrij modern uit en volgens mij is de sportschool nog niet zo heel erg lang open. In ieder geval kun je tot 9 uur 's morgens vrij zwemmen en 's middags ook. En elke ochtend is er een aqua les, behalve op zondag. En ook nog door de weeks om zeven uur 's avonds. Dus ik kan mijn badpak wel aanhouden voorlopig, ha ha ha. Maar het is toch wel handig als je nog es wil switchen van ochtend. Nou heb er zin in hoor.....


Groetjes Petra

8 opmerkingen:

kastelke zei

Jouw goede voornemens voor 2006 hebben dus al een start gekregen! Klinkt in ieder geva leuk.
Die 20 dollar, voor hoe lang ben je dan lid?

Nel zei

Ziet er leuk uit Petra, ik denk dat ik maar met je mee ga :)
Het is lekker als je eerst even op 't gemak kan rondneuzen dan meteen inschrijven. Kan je tenminste beslissen als je goed hebt rondgekeken.

Anoniem zei

haha, ik had ook zo`n voornemen! as vrijdag ga ik ook zwemmen met een aantal meiden, gewoon lekker baantjes trekken in het zwembad van Zierikzee! ik heb ook zo`n 2 jaar "geaakwaajokt" en vond het ook erg prettig om te doen. dus begin ik maar weer met volle moed!
Succes
groetjes!

Anoniem zei

Zoooo sportief hoor Peet.
Hartstikke goed van je.

Ik stel het me voor als een super de luxe sportcentrum.Met alles erop en eraan.

Je kan zeker niet stiekem je fototoestel onder je badpak mee smokkelen hihihi

Erna

Anoniem zei

hoi
zo dat klinkt allemaal leuk in dat bad. Gisteren ben ik ook maar weer eens gegaan en met mij veeeele anderen met goede voornemens. Gelukkig zakt dat bij de meeste ouwe taarten na een week weer weg, dus volgende week heb ik weer een eigen baan. Bedankt voor Jesses kaart. Een hele leuke. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Haha krulspelden populatie, die hou ik erin...
Goed van je hoor om daadwerkelijk ergens aan mee te doen. En dat is zeker niet duur.
Succes en ik hoop dat er wat meer leeftijdsgenoten bijkomen.

Anoniem zei

Hahaha Ik heb erg moeten lachen om je verhaal, heel herkenbaar. En Amerikanen hebben ook wel humor. En geen geld toch ? En het is nog goed voor je ook ! Succes, ook met de krulspelden, haha

Petra zei

Wat een leuke reacties allemaal zeg !! Thanks!!!

@ Kastelke
Voor $ 20,06 ben je alleen ingeschreven, hi hi hi. Een maandabonnement kost $ 49,00.
Maar dan mag je 7 dagen per week je eigen uitleven ;-)

@ Nel
Leuk dat je mee gaat ;-) Nog even en we zijn met meer dan de krulspelden, hi hi hi

@ Mariet
Hey je gaat naar het "Onderdak" Daar heb ik hier voor "geaakwaajokt" (leuk woord, trouwens) Zet em op met baantjes trekken hoor !!!

@ Erna
Ha ha ha, je komt in April maar een keertje live kijken ;-)

@ Ingrid
Gefeliciteerd met Jesse!!
Enne...~jij ook zwemse he! We moeten allebei nog even doorzwemmen en volgende keer gaan we Tommy kleren uitzoeken op de begaande grond, ha ha ha....

@ Patrica en Mary-ann
Alleen het inschrijf geld was $ 20,-. Daar komt het maand-abonnement nog bij. Maarja.... het is voor een goed doel, laten we maar denken ;-)

Groetjes Petra