woensdag 11 januari 2006

Min 1

Het begin is er ! Vanmorgen op de weegschaal, min 1 kilo. Het bewijs dat ik echt aan het sporten ben gegaan is geleverd, ha ha ha. Geeft de burger weer moed niet waar en weet ik ook weer waarvoor ik het allemaal doe als ik door het water heen ploeter. Ben niet begonnen aan een drastisch dieet of zo hoor. Ben geen type voor South Beach of Atkins. Al had ik de laatste wel geprobeerd, maar ben een ontzettende broodliefhebber en dat mag je dan dus niet. Dus was afgevallen, maar zodra ik naar het brood keek, zat het er alweer aan. Ben nu weer verder gegaan met waar ik een jaar geleden mee begonnen ben en dat ging goed. Niet snel, maar het ging.... Gewoon op schrijven wat je eet en binnen een aantal punten blijven. En ontzettend veel drinken. En zie daar na twee dagen en met wat water gespetter, min 1. Eigenlijk zou ik het in het vet en onderstreept hier neer moeten zetten, ha ha ha. Maar er zal vast ook een week komen dat het min 0,1 is of erger nog + 0,1. Maar daar gaan we nog niet aan denken want in het begin gaat het het lekkerste en daar genieten we nog maar even van. Strakjes ga ik naar Jessy, 1 van de Nederlandse vrouwen, waar we weer een "bakkie" gaan doen. Er na ga ik even naar Smithfield. Daar had ik bij de Nike outlet store een hele leuke sporttas gezien en ga me daarzelf op trakteren. Want alle begin is moeilijk. Maar het kadootje van de weegschaal vanmorgen en de sporttas geeft een behoorlijke aanmoediging. Vast! Donderdag hebben we afgesproken om met een aantal Nederlandse vrouwen te gaan wandelen bij Harris Lake, in Holly Springs. 1 van onze gezamelijke goede voornemens, niet alleen maar koffieleuten, ook wat doen en bij voorkeur was dat wandelen ;-) Hartstikke leuk en dan kunnen mij harige schatjes ook mee aan de wandel. Het belooft morgen schitterend weer te worden van zo'n 21 graden. Wil natuurlijk niemand de ogen uitsteken, maar wil wel even zeggen dat ik (en ook voor jullie) zal gaan genieten van het super lente weer in januari!!! Heerlijk.....

Groetjes Petra

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel heel erg gefeliciteerd met je min 1. Gewoon doorgaan met bewegen, komt het allemaal goed.


Groetjes Nop/Mirjam

Anoniem zei

ben heel blij voor je .en leuk dat .jullie gaan wandelen.had je nog een mail gestuurd.maar staat niks op.groetjes .je schoonmoeder .

Petra zei

Goed zo, volhouden, hoor!! Ik ben met mijn porties in de gaten houden en veel bewegen afgevallen, ook geen speciale dieten voor mij!

Anoniem zei

Hier is het nu minder koud hoor :-))

Kijk dat geeft de burger nou moed, ik zou zeggen gewoon doorgaan en ik zou ook moeten beginnen;-))

Anoniem zei

Hartstikke goed,-1kilo, het begin is er. Al die dieten zijn ook niks.

Verleden jaar ook lekker veel afgevallen maar dat kwam omdat ik na 16 jaar weer ben ga werken en ongeveer op een avond, als het restaurant vol zit, ong. 4 kilometer loop. (met de stappenteller gemeten) 's-zomers ong. 8 km. als het terras open is.
Was een leuke maar onverwachtse combinatie weer werken en afvallen.

Ik wens je veel succes met afvallen en sporten en zoals je wel weet wordt je op de voet gevolgt door vele vriendinnen.
Dus bij een dip krijg je vast voldoende peptolk.

Groetjes Nellie

Anoniem zei

Hartstikke goed meid -1

Vooral doooorgaaaaaaan

Zou eigenlijk zelf ook moeten.
Maar voor april gaat het zeker gebeuren