donderdag 5 januari 2006

Even nog dit....

Misschien weten jullie nog van onze tv en van het hele reparatie gedoe en de rekening? $ 600,- zou het gaan kosten. Alleen de reparatie duurde en duurde.... tot dat we eens gingen bellen en bellen en bellen. Na veel vijven en zessen kwamen we er achter dat er nog steeds gewacht werd op een onderdeel, die dus maar niet kwam. Het bleek dat Deawoo Europa geen onderdelen stuurt aan Deawoo Amerika. De man hier in Raleigh vertelde ons precies wat er stuk was, maar niet aan het onderdeel kon komen. Dus wij de tv weer opgehaald bij deze meneer en een mailtje gewaagd aan een reparateur in Nederland. Hij mailde ons al snel terug dat hij dat onderdeel wel kon leveren, maar of wij wel wisten dat Deawoo drie jaar garantie geeft op hun plasma's.
Uhhhh nou nee, dat wisten wij niet. Dus na even in onze bonnen gedoken te zijn zagen we inderdaad drie jaar garantie.......!!!!! Afijn daarna dus een mailtje gewaagd aan Deawoo Nederland en binnen een half uur antwoord van ene Meneer Mosselman... Deed me denken aan het liedje van vroeger. Zeg ken jij??? Maar deze meneer Mosselman was snel en vertelde ons dat er inderdaad nog garantie was op onze tv en wij het sustainboard welke kapot was,geheel in het nieuw toegestuurd konden krijgen. Alleen wel naar een adres in Nederland. Dus uiteindlijk is het onderdeel naar Ron's moeder gestuurd en die heeft het toen zij hier naar toe kwam mee genomen.
Daarna heeft Ron het sustainboard er in gemonteerd en voila!!!!!! We hebben weer tv!!! Is dit geen happy ending of wat? Super service van Deawoo en dank, dank voor het reparatie bedrijf wat we gemaild hadden die van de lange garantie vertelde. Ben er nog steeds zo blij van!!!
Was trouwens nog meer blij want op 31 december lag er een kaartje in de bus dat er geprobeerd was een pakje bij ons te bezorgen. Wij waren niet thuis en er moest voor getekend worden. Op 3 januari konden we dit pakje bij het postkantoor hier vlakbij nu zelf ophalen. Dus op 3 januari ik natuurlijk naar het postkantoor. Het was wederom druk. Veel mensen kwamen voor postzegels, omdat per januari het tarief voor binnenlandse post verhoogd zou worden. Dus die had ik ook nodig en natuurlijk HET pakketje. Terwijl ik in de rij stond riep een man of er iemand in de rij stond voor pakketjes. Jahhhaaaa, ikke!!! Dus ik liep geoorloofd naar voren de hele rij voorbij. Joepie!!! En al snel na afgifte van mijn bonnetje en het laten zien van mijn rijbewijs kwam hij terug met mijn pakketje. Daarna vroeg ik om postzegels, maar, zei hij, dat ik daarvoor weer in de rij moest staan. Oeps.... Inmiddels was de rij een stuk langer. Maar sloot met mijn nog steeds dichte pakje netjes aan in de rij. Nouwwwww ik kan je vertellen het leek wel of het pakketje brandde in mijn handen en het schoot maar niet op in die rij.... Dat krijg je er nou van als je zo nieuwsgierig bent, ha ha ha. Afijn na het betalen van mijn postzegels snel naar de auto en daar met mijn autosleutels het pakketje open gepeuterd, ha ha ha. Het is toch erg met me gesteld he? Het was van Ton en Yvonne, die een heus kerstpretpakket hadden gemaakt voor ons. Heerlijk en weer zo ontzettend lief. Lekkers voor de honden en lekkers voor ons...... Zelfs op 3 januari was het helemaal geweldig. Als een soort van reserve kadootje uit Nederland. Helemaal goed!!! Thanx Yvonne!!!
Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Annemiek zei

Dan is het toch goed om de mosselman te kennen.
Je wordt wel in de watten gelegd met pakjes, leuk.

Nel zei

Leuk he, als er zo aan je gedacht wordt. Wat zat er nou toch in... ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig.

Anoniem zei

Hahahaha een warme douche voor Daewoo Nederland.


Erna

Anoniem zei

hoi
Ik heb net alle belevenissen even doorgelezen van de afgelopen week en we hebben echt mega veel gedaan he. Alles in vliegende vaart. Nog hartelijk bedankt voor alles.

Groetjes Ingrid V

Petra zei

Kun je op die tv dan Amerikaanse tv kijken? Ik dacht, dat je daarvoor NTSC nodig had? Of niet? In ieder geval fijn, dat hij gratis gemaakt is, dat scheelt nogal!

Petra zei

@ Annemiek
Kreeg net een berichtje van iemand die mijn blog gelezen had en haar man werkt dus bij de Deawoo NL......
Dhr Mosselman werkt sinds kort niet meer bij Deawoo ;-) en woont ook niet in Scheveningen, hahaha. Grappig he, hoe klein de wereld dan toch weer is.

@ Nel
Ha ha ha, jij bent ook, net als ik nieuwsgierig, hi hihi
Er zat een kerstbrood in, zwart/wit kerstsnoepjes, kerst hondensnoepjes en gewone hondensnoepjes, een hele leuke sleutelhanger (die al in gebruik is), chocolade kranjes en choco hulstblaadjes... MMMMmmmm echt een verwenpakketje hoor ;-)

@ Erna
Inderdaad "The Warm shower" voor Deawoo Nederland !!!

@ Ingrid
Graag gedaan hoor. We vonden het heel leuk en gezellig dat jullie hier waren en het is nu echt stil in huis.....
We hebben inderdaad heel veel gedaan vooral als je de foto's weer terug kijkt.

@ Kasaka
Ja hoor geen probleem. Er zit een schakelaar op voor 220 en 110 volt en hij kan Pal en NTSC aan. Goed he van die tv? hi hi hi

Anoniem zei

Wat een service maar weer ! Dat kennen ze in NL toch ook. Fijn dat je weer tv kan kijken. Prettig weekend !