woensdag 25 januari 2006

Weer een rondje om Lake Pine

Vanmorgen vroeg weer aan de zwem en daarna ben ik met de hondjes naar Lake Pine geweest. Daar waar we vorige week met de Nederlandse dames gelopen hebben. Vond het daar zo leuk en het was zulk lekker weer vandaag. Heerlijk zonnetje en strak blauwe lucht, al was er bij het meer een fris windje. Het was echt leuk even met Stace en Connor samen daar te lopen. Al heb je met hun twee altijd heel veel bekijks. En de meeste mensen moeten ook altijd even vragen van welk "merk" ze zijn. Het is altijd heel vriendelijk bedoeld hoor maar bij de vijfde keer uitleggen heb ik zoiets van zal ik een bordje om hun nek binden van "We are Bearded Collies". Ach zo erg is het nou ook niet. Ik ben namelijk niet vies van een babbeltje zo op zijn tijd eigenlijk ;-) En ik kan weer even veroorloofd uitrusten van mijn wandelpas.

Image hosting by Photobucket

Uitkijkend over Lake Pine.

Image hosting by Photobucket

Wie is er nou eigenwijs en zit verkeerd om ?

Image hosting by Photobucket

Aan het begin van de trail stond trouwens dit bord.....

Image hosting by Photobucket

Uhhhhhh.... Je mag dus geen pistool meenemen het park in. Buiten het park dus wel dan? Raar idee toch... Moest er eigenlijk wel om lachen. Dat ze er een bord voor gaan neer zetten. Afijn, dit waren weer de hoogtepunten van mijn daagje en daarmee kom ik bij het volgende. Ik lees altijd het Blog van Nel uit Goes. En nu gaat er onder de bloggers een vragenlijst rond en nu had Nel mij gevraagd om ook de vragen in te vullen. Dus hier komen ze....

Vier baantjes die je in je leven hebt gehad:

- verkoopster bij bakker Klootwijk in Hillegersberg Rotterdam
(oef, wat is nu welk brood? )
- verkoopster bij Van Vorst schoenenmode aan de Lijnbaan in Rotterdam
(oef, veel gevallen van stinkvoeten)
- receptioniste bij Mercedes Benz in de Waalhaven in Rotterdam
(dit was echt heel leuk)
- secretaresse bij de RDM in Rotterdam
(oef, al die onderzeeers, niet echt mijn ding)
En gelukkig kreeg ik uiteindelijk “meer verstand van verzekeren”….

Vier films die je niet vaak genoeg kunt zien:

- City of Angels
(Ben echt wel Meg Ryan fan)
- Message in a bottle
- You’ve got mail
(Stace is uiteindelijk nog vernoemd naar de hond in deze film)
- Vind de serie “Friends” geweldig en die komt hier dus elke avond op tv. Moet elke keer weer zo heerlijk lachen.
- Stiekum nog 1, nl. “Four weddings and a funeral”.
Vind de Engelse humor (en Hugh Grant) erg leuk altijd.


Vier mensen waar je best naast zou willen wonen:

- Onze oude buurtjes in Zierikzee.
- Onze oude buurtjes in Hellevoetsluis
- Alison en Bob onze buurtjes nu
- Weer naast alle dieren van de kinderboerderij in Hellevoet.

Vier liedjes die je niet meer wilt horen:

- Liedjes van Jantje Smit
- Vlammen in de pijp van Henk Wijngaard
- I just called to say I love you, van Stevie Wonder (vind dat zo’n wee-ig nummer)
- Carnavals liedjes


Vier plaatsen waar je op vakantie ging:

- Amerika (west en oost) en heerlijk cruisen
- Frankrijk, met sleurhut
- Schotland en Wales
- Turkije in het Topkapi hotel
- Stiekum weer 5, want Friesland vond ik ook zo leuk, ha ha ha


Vier concerten die indruk maakten:


- Blof (op de brouwersdam en in de zeelandhallen, eigenlijk elk concert van Blof, ha haha)
- U2 in de kuip
- Marco Borsato in de kuip
- Lionel Richie in Ahoy

Vier websites die je dagelijks bezoekt:

- Beardies.nl (een forum over Bearded Collies)
- Zonnet ( voor mijn mail)
- nu.nl
- een hele rits blogs…….


Vier dingen die je graag eet:
Als alles wat lekker is, nou ook eens gezond was ;-)

- Knackebrod, ja ja…
- Bram Ladage patat en Kwekke boom kroket ( en dat is al een hele tijd terug)
- Babi Pangang met bami
- “Prakkie” Rode kool


Vier plaatsen waar je liever bent dan nu:

- Op een Beardie wandeling in NL met al die heerlijk beardies.
- Even weer een kijkje nemen in Zierikzee en over de dijk kijken naar de Zeelandbrug.
- Bij mijn moeder op de bank even een bakkie doen.
- Op de bloemenmarkt in Rotterdam centrum, tegen het eind van de dag, ha haha

Vier loggers die je gaat taggen:

Denk dat veel van de blogs die ik regelmatig lees al hun lijstje ingevuld hebben. Maar wilde wel van Marcel zijn lijstje weten. Marcel en Christine gaan in April naar North Carolina verhuizen en hebben sinds kort ook een blog. Leuk om te lezen en oh zo bekend. Dusse Marcel…. Als je zin (en tijd hebt) ……

Hieronder trouwens een lijstje van de blogs die ik regelmatig lees ;-)

Annemiek, uit Ithaca
Nel uit Goes
Mary-Ann van Camp Le-Jeune in North Carolina
Patricia ook van Camp Le-Jeune in North Carolina
Elke uit Belgie, die ook naar Amerika komt binnenkort
Petra uit Vienna
Jeanine uit Richmond, Virginia
Marcel dus uit nu nog Zoetermeer

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk weer bij jullie.

Vindt je lijstjes leuk.
Vooral het bakkie bij je moeder en een Beardie wandeling.

Pff ik word er zelf emo van!

Anoniem zei

Petra,

Bij welke Klootwijk in Hillegersberg heb je gewerkt? Wij gingen altijd naar Klootwijk op de Straatweg. Mijn vrouw, ook Petra, heeft 10 jaar op zaterdag voor Klootwijk gewerkt (Voornamaelijk Coolsingel en de Noordmolenstraat.)

Ik ben opgegroeid in Hillegersberg en woon er nu nog steeds. Kom jij oorspronkelijk uit Hillegersberg?

Gr.,

Eric

Petra zei

Hoi Eric
Het was inderdaad bakker Klootwijk aan de Straatweg. Da's toevallig. En ook voor mij een zaterdagbaantje ;-) Maar heb langer in de schoenenzaak gewerkt dan bij de bakker overigens.
Kom uit Charlois trouwens. Sorry, een zuiderling ;-)

Marcel zei

Sorry Petra, maar "my middle name is partypooper". Er circuleren zoveel van die kettingbriefachtige vragenlijstjes dat ik daar maar nooit aan begin. Maar, om jouw nieuwsgierigheid toch een beetje te bevredigen en je goedbedoelde 'tag'-poging te belonen, zal ik hier een paar vraagjes beantwoorden:

4 baantjes: tomatenplukker (maar 1 ochtend volgehouden), krantenbezorger, postbode en diverse functies bij de IT-organisatie van Defensie.

4 vakantiebestemmingen: Oostenrijk (altijd prachtig), Thailand, Finland, Egypte

4 concerten: 'The Wall' op de Potsdammerplatz in Berlijn met pakweg een kwart miljoen mensen; Dire Straits in De Kuip; Sting in de Statenhal met onverwachte gastoptredens (wegens LiveAid) van Sinead O'Connor en Peter Gabriel; Aretha Franklin, gewoon in Zoetermeer

Nou, dat was het dan.

Groetjes,
Marcel

Petra zei

@ Marcel
Niks geen partypooper hoor ;-)
En we zijn toch heel mooi weer op onze wenken bediend !!

Groetjes Petra

kastelke zei

Petra, ben je al een beetje in lente-stemming? ('k zie dat je een nieuwe foto bovenaan je blog hebt, met bloemetjes)

Anoniem zei

Leuk leuk en weer leuk je weblog, wist je dat Message in the bottle in NC is opgenomen. By the way er word heel veel hier opgenomen. Prettig weekend !

Petra zei

@ Erna
Ja weer even beardieknuffen lijkt me heerlijk. Veel plezier zondag en knuffel jij ze maar voor mij ;-)
AAAAALLLLLEMAAAAAL, ha ha ha

@ Kastelke

Ja, ik dacht doe es wat anders en ben aan het knutselen gegaan.
Natuurlijk met een blommetje ;-)

@ Mary-Ann
Ja, ik wist inderdaad dat die film hier is opgenomen. Mede daardoor vind ik het zo'n leuke film... In Wilmington wordt er nu ook een serie opgenomen had ik gehoord. Sprak laats iemand die fungeerde als achtergrond speelster, die in Wilmington naar school gaat en dit als bij baantje doet. Dacht dat de serie Surface heette.