dinsdag 31 januari 2006

Voorjaar in januari

Vannacht was het bar en boos buiten. Het plensde en gierde langs ons huis. Ik werd er gewoon wakker van. De regen kletterde tegen de ramen aan en ik hoorde dat de regenpijp overwerk had. Ik was er inmiddels klaar wakker van. Moest ook denken aan het wandelen wat die morgen gepland stond en nam me voor als het nog zo zou regenen dat ik niet zou gaan. Toen Ron naar zijn werk ging plensde het nog steeds en zag het somber in voor de wandeling. Om kwart over zeven schrok ik weer wakker en nog steeds kletterde het naar beneden. Heb nog even op internet zitten kijken en die gaven door dat het tot 11 uur zou blijven regenen. Dus ik afgebeld en toen ik Liebeth aan de telefoon kreeg zei ze me dat het in Cary droog was, terwijl het hier nog miezerde. Nou ja.... Maar toch maar niet gegaan. Arme Connor.... het was zijn buurt om mee te gaan. Gelukkig had ik het hem nog niet verteld, ha ha ha....
Nou ja omdat ik niet ging wandelen ben ik maar gaan zwemmen. Alles over voor het verbranden van de calorietjes, dat is duidelijk. Op dinsdag en donderdag is er Taj Chi/Yoga aquales. En dat is net even wat anders dan de aquarobic lessen. Het is meer rekken en strekken zeg maar. Maar je rekt wel spieren waar ik niet meer van wist dat ik ze had. Ik was, voordat de les begon, alvast baantjes aan het zwemmen toen er een meisje in een elektrische rolstoel aan kwam. En ze stond er kort daarna uit op. De lerares die ook gelijktijdig aankwam, begon te klappen en alle andere mensen in het zwembad ook. Het schijnt dus dat dit meisje onlangs geopereerd is en nu dus sinds kort weer kan lopen. Heel knap van haar zeg. Het was een heel medisch verhaal en ze heeft nog veel pijn vertelde ze, maar ze was zo blij dat ze weer kon lopen. Het doet je toch weer even stil staan bij alle voor ons gewone dingen in het leven. Echt een kippevel moment. Het meisje straalde helemaal en ik kon haar helemaal niet, maar was echt heel blij voor haar en hoop dat het herstel zich zo voortzet.
Daarna begon de les. We hadden les van Michelle en daar had ik gisteren ook een les aquarobics van gehad. Ze is erg grappig en krijgt het bijna voor elkaar dat ik met mijn benen in de knoop raak met al dat Taj Chi gedoe. Gisteren zwom ze dus gewoon met ons mee en klom van tijd tot tijd de kant op om een oefening uit te leggen. Daarna dook ze er weer in en kwam naast je lopen met natuurlijk de nodige aanmoedigingen. En daar ga je echt wel sneller van lopen. Toch wel een hele leuke manier van lesgeven. Aan het eind van deze les was er het relaxen. Heerlijk. Hoorde in de verte Michelle op dezelfde toon blijven praten en ik dreef helemaal weg. Dat is toch wel erg lekker.
Daarna gedouched en aangekleed en maakte me op voor een run door de regen naar mijn auto. Dus toen ik de sportschool uit kwam zette ik al een sprintje in en deed me jas alvast dicht.....En zie daar.... strak blauwe lucht en een stralend zonnetje kwam me tegemoet. Nou ja !!! Hoe kan dat nou? Binnen 1 uur tijd was het weer totaal veranderd. En voelde me behoorlijk schuldig tegen over Connor die ik mooi een wandeling voor zijn neus voorbij had laten gaan. Heb hem beloofd dat we het morgen goed gaan maken en naar Lake Pine zullen gaan met zijn drietjes.... De zielepiet, het is ook niet eerlijk ook .....
Toen ik daarna 's middags met de honden ging wandelen hier in de buurt, zag ik bij de oprit dat er zowaar narcissen en tulpjes naar boven komen.

Image hosting by Photobucket

Had ze in het najaar van Karin per post gekregen. Dus ze doen het hoor Kaar!!!
Goed he?

Image hosting by Photobucket

Maar nou dacht ik altijd dat eerst de narcissen bloeiden en daarna pas de tulpen, maar het ziet er naar dat ze hier gelijktijdig zullen bloeien. Ben benieuwd. Vond het wel heel leuk om te zien dat er een stukje voorjaar naar boven komt ;-)

Groetjes Petra

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He, wat is dat nou een hollandse meid die niet tegen regen kan.

Arme Connor, die was mooie de l....
Maar goed je hebt je lichaams beweging ook weer gehad.

Erna

Anoniem zei

Hebben de bloembollen toch nog de overtocht overleefd. In NL duurt het nog wel even voordat de bloembollen omhoog komen, want het is erg koud....


Kaar

Nel zei

Jij vind dat gespetter in het zwembad net zo leuk als ik. Ik wou dat wij ook wat meer soorten aquasport hadden dan ging ik meteen meer avonden.
Wandel ze vandaag.