woensdag 18 januari 2006

Drie keer scheepsrecht...

Vorige week toen ik van het zwemmen terug naar huis reed, had ik met mijn natte haar zoiets van het wordt weer tijd om nieuwe krullen te gaan kopen. Denk dit al een poosje, maar heb het lef niet zo goed om hier naar de kapper te gaan. In Zierikzee ging ik altijd bij Angelique mijn haar knippen en permanenten. En Angelique wist precies wat ik wilde. Ik ben namelijk nogal een zeikerdje wat mijn haar betreft.(En eigenlijk zelfs zonder "je" hoor) Stel mijn kappersbezoek hier dan ook steeds maar uit. Nou was 1 van mijn goede voornemens voor 2006 om mijn haar hier te laten doen. Maar had al es hier en daar gevraagd, maar weet niet, had er geen lekker gevoel bij. Zo hoorde ik van een kapster, die de roommate is van een collega van Ron, dat als je hier permanenten mag je als kapster echt wel naar de hoge kapperschool moet zijn gegaan en zij deed dat dus echt niet.... Je moest er voor doorgeleerd hebben !! En zij kon wel iemand, maar die was net voor een poos naar Nieuw Zeeland vertrokken... Lekker zeg... Afijn het hele verhaal gaf me geen vertrouwen in het Amerikaanse kappersgebeuren al hier. Dus dacht bij mezelf ik wacht nog wel even, ha ha ha. Maar nu met al dat gezwem van mij is het wel lekker als de krullen er vanzelf ingaan en je niet een poos moet gaan fohnen voor een aangenaam kapsel. Afijn terug naar de goede voornemens voor 2006 en deze was er 1 van. Dus ik vorige week naar een kapper hier in de buurt gereden. Ik was dus al uit mijn auto gestapt en stond bijna voor de deur en keek door het raam de kapsalon binnen. En zag ik daar toch een party ouderwetse droogkappen staan. Van het bruine soort en nog op zo'n standaard die naast de stoel staan. Nou, in 1 snelle beweging deed ik dus net of ik in de winkel ernaast moest zijn en ben snel weer in mijn auto gestapt. Was dat even schrikken zeg. Snel starten en gauw weer naar huis, ha haha.... Jeetje.... Poging 1 mislukt, ha ha ha. Maarja ik moet toch krullen niet waar? Dus dacht ik dan ga ik naar de kapper waar Ron gaat. En ik had al es gehoord dat er iemand anders ook tevreden was met die kapsalon. Dus ik maandag heen.... Hondjes mee, want alleen is maar alleen. Eerst met ze een stuk langs het meertje bij het appartement gelopen waar we toen hebben gewoond en daarna richting kapper gereden, welke er tegenover zit. Auto geparkeerd en naar de winkel gelopen. En jahoor, hier ook rare droogkappen. Maar ze hingen al aan de muur, dus iets moderner..... Maar ik praatte mezelf moed in, niet zeuren, gewoon naar binnen Peet. Dus pak de deurknop vast en trek aan de deur. En trek nog eens.... Maar de deur ging echt niet open. Is die kapper gewoon dicht zeg !! Was het Martin Luther King dag en dus waren ze gesloten...... Jeetje, had ik eindelijk de moed verzamelt om een afspraak te maken, is de kapsalon dicht. Heb ik weer hoor.
Nou gisteren was Liesbeth, 1 van de Nederlandse vrouwen jarig en zij zou een lunch voor ons gaan maken en op de weg naar Liesbeth kom ik langs die kapsalon. Dus ik had een herkansing. Als ik nou nog maar durfde.... Maar heel dapper stuurde ik zowaar weer de goede kant op. Parkeerde de auto en liep richting kapsalon. Als een bikkel, ha ha ha. Dit keer ging de deur van de winkel met een zwaai open en ik ineens stond ik dus in de kapperszaak. Ik zag een man aan het knippen en verder een paar vrouwen achter een wasbak ergens om het hoekje. De vrouw achter de balie, rechts in de zaak zat achter een computer afspraken op te schrijven via de telefoon. Dus ik moest even wachten en ik kon dus op mijn gemakje heel de zaak even tot mij nemen. Het viel reuze mee in het echt, ha ha ha. Maar moest het allemaal even bekijken hoor. Afijn toen ze klaar was met de telefoon, kon ik vertellen waar ik voor kwam. Dus ik vertelde mijn verhaal en ze hoorde het aan en ging rammelen op haar computer. Is vrijdag ok? vroeg ze. Ja hoor, zei ik gemaakt opgewekt. Hoe laat wil je? vroeg ze. Nou doe maar vroeg. Heeeeeel vroeg, dan hebben we het allemaal maar gehad, dacht ik bij mezelf. Negen uur? Ja, hoor is goed, zei ik en ik voelde een kleine trilling in mijn stem, ha ha ha. "Ik heb je bij Suzanne gezet op haar afsprakenlijst, want zij doet altijd de permanenten bij ons". Nou, met die zin voelde ik me direct een stuk beter. Het was iemand die het "altijd" doet. Niet dat ik helemaal relaxed ben hoor. Vind het nog steeds twee keer niks, want zou helemaal blij zijn als Angelique ineens voor me stond met haar permanent spulletjes, ha ha ha, maar het kon erger, dat moet ik toegeven. Suzanne was iemand van de permanenten en had dus doorgeleerd. Althans dat ik hoop ik.....Dus vrijdag om negen uur "mag" ik......Wordt vervolgd....

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi

Dus het zwembad heeft volgende week een nog hoger krulspeldgehalte.
Groetjes Ingrid V

Anoniem zei

Ik 'durf' hier ook niet naar de kapper te gaan. Gelukkig doet Mary-Ann, mijn haar altijd, maar dat houdt deze zomer ook op.....
Toch maar eens om me heen gaan informeren. Frank zijn haar doe ik zelf met de tondeuse, maar om mezelf daar mee te bewerken nou nee....

Anoniem zei

Toppie hoor Peet je hebt het gedaan, een afspraak gemaakt bij de kapper. Natuurlijk is iedereen hartstikke benieuwd :-)) Foto hoor Peet vrijdag. Hoe zit het eigenlijk met de dentist:-((

Anoniem zei

Hahaha, die nederlanders hebben de haarverlenaging echt niet zelf uitgevonden hoor dus het zal wel meevallen. En dan nog, dan weet je het gelijk.Zien wij je ook nog eens:-}} En buiten de dentist heb je ook nog een doctor nodig! anja

Petra zei

Het zal allemaal erg meevallen. Hier zijn trouwens alle goede kapsters Arabisch of Aziatisch! Die van mij komt uit Libanon en is echt fantastisch (en dat wil wat zeggen met mijn melkboerenhondenhaar!).

Petra zei

@ Ingrid
Ha ha ha, ja dat is waar. Ik hoor er dalijk helemaal bij ;-)

@ Patricia
Ik ben blij te horen dat ik niet de enigste ben. Het is hier echt anders dan in NL hoor.

@ Yvonne
The dentist staat ook nog op het programma ;-) Wordt aan gewerkt. Bedankt voor het herinneren hoor, ha ha ha.

@ Anja
Ja ja, ook the doctor wordt aan gewerkt. Ik vertel nooit mijn goede voornemens meer hoor, ha haha..... Jij ook bedankt hoor Anja. Wat zou ik zij zonder mij geheugensteuntjes, ha ha ha....

@ Kasaka
Heb geen Arabische of Aziatische gezien in de kapsalon? OOOOoohhhh als het nou maar goed gaat komen.... ;-)

Anoniem zei

Succes vrijdag, en het komt helemaal goed. IK ben hier 3 x naar de kapper geweest, en wat in NL niet lukte kregen ze hier zonder veel tekst en uitleg voor elkaar. Totdat ik de laatste keer een vreselijke allergische reactie kreeg op de verf, sindsdien, doe ik het maar zelf, hahaha. Heb vertrouwen, je zult het zien, en gewoon zeggen dat je het spannend vind, dat begrijpen ze best.

Nel zei

Ja Petra, vrijdag moet er minstens een foto op je blog komen van het resultaat.
Een andere optie voor een mooie bos krullen is een retourtje Schiphol :)

Anoniem zei

Hahahaha, het is dus gelukt!!!!

Nou dat andere gaat ook wel komen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Erna