woensdag 22 februari 2006

"Rooster" & "William"

Wilde jullie even voorstellen aan "Rooster". Rooster woont sinds dinsdagmiddag bij ons in de keuken. Hij is bij ons gekomen op deze gezellige dinsdag en na een zonnetje en wat te drinken heeft hij nu een plaatsje naast de senseo-maat.
Een ere plekje dus voor ons keukenhaantje ;-)Leuk is ie he?

Image hosting by Photobucket

Nog even een huishoudelijke mededeling. Van een paar mensen had ik gehoord dat het filmpje van het skien van Ron het niet deed. Dus ik ga nog een poging doen. Hoop dat hij het nu wel doet ;-)Hoor het wel......


View this clip on Vimeo

Vandaag was het behoorlijk druilerig weer. Vieze miezer. Ook dat hebben we hier soms(ha ha ha). De dag er voor had ik nog buiten in het zonnetje gezeten en vandaag totaal ander weer. Ben weer wezen zwemmen vanochtend. Waar ik eigenlijk wel heel erg gelachen heb. Ik had al verteld dat het krulspeldengehalte in de ochtend aquarobics erg hoog is. Het gevolg is dus ook dat deze krullenkoppies proberen om hun haar droog te houden bij het uurtje watersporten. En daar wordt door de juffen ook rekening mee gehouden. Bij de meeste oefeningen wordt ook wel medegedeeld dat deze oefening onder water gedaan moet worden. En dus geen gespetter, "No splashing". En dat werkt altijd prima eigenlijk en iedereen is blij. Zelf heb ik altijd halverwege de neiging om even mezelf te dompelen. Even afkoelen of zo. Weet eigenlijk ook niet waarom ik dat doe, maar mijn haren blijven nooit droog. Afijn ik dwaal af. Vandaag kwam er 5 minuten na het beginnen van de les een jongen van een jaar of 12 met zijn vader binnen. De jongen, van het ietwat gezette soort, dook met een grote plons het water in en pa nam plaats in een stoeltje en ging behoorlijk anoniem een boekje lezen. Michelle die vandaag les gaf was weer lekker pittig aan de gang. En in het begin stond de jongen achter me, maar ik zag hem zo naar voren gaan met de oefeningen en weer naar links en toen weer naar rechts. Het hele zwembad door dus. En hij hield niet echt rekening met de "personal space" van de medezwemmers. Die een tikkie geirriteerd omkeken als hij bijna in hun nek hing. Uiteindelijk kreeg Michelle hem ook in de gaten en riep de jongen bij haar en vroeg zijn naam. "William" heette die. "William, my friend" zei ze, "blijf jij maar naast me staan", zei ze lachend. Maar ik had al gezien William had veel, heel veel ruimte nodig. En vooraan, in het ondiepe, staan de krulspelden. Die het zwaar te verduren hadden met "William". Hij deed nou niet echt de oefeningen zoals ze hoorden. In totale onschuld, dat geloof ik zeker. Dus ik kreeg steeds meer binnenpretjes om de zure gezichten om hem heen. Heerlijk. Ik vond "William" helemaal geweldig. Elke keer als Michelle een oefening uitlegde, vroeg hij "Like that?" En deed zijn best om iets te doen wat een beetje leek op wat Michelle deed. En dreef daarna weer het hele zwembad door. Waarna Michelle weer zei "William, my friend, come back please...." en William weer terug zwom. Vaak met een lekker spetterende borstcrawl. Ik vond het prachtig om te zien. De jongen ging helemaal op in de les. Telde hardop mee met de oefeningen en had het reuze naar zijn zin. Heerlijk. En toen kwamen we bij de Tae Bo oefeningen. Je moet dan een soort kickboxstoten geven in het water. Met je benen maar ook met je armen. 1 keer naar links en 1 keer naar rechts. En normaliter dus ook onderwater. Maar William zette het op een "boxen ala Mohammed Ali" en zette het water in beweging, niet te geloven. Niks geen spetters, hele golven gingen er over de krulspeldkapsels heen. En niet 1 keer, hij ging door en begon al te tellen. Totale chaos in het zwembad, ha ha ha. Tot dat Michelle, een paar keer heel hard "William" schreeuwde en hij uit zijn routine geschreeuwd werd. En schamelend sorry zei, na het zien van zijn gemaakte schade. Beteuterde gezichten van de krulspelden waren het resultaat. En ik moest zo lachen.... Geweldig.... Wat een heerlijke knul die William. Hoop dat hij er volgende keer weer is!!! Het maakt het er wel een stuk leuker op......

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Petra zei

Oh God, Petra, ik lig dubbel!!! Ik zie het zo voor me!! Kai kwam zelfs even vragen waarom ik lachte en ik vertelde het hem, want wij hebben ook "krulspelden" in ons zwembad, ha ha ha! Kostelijk!!!

Anoniem zei

Zo maakt William het sporten nog leuker, en kijk je inderdaad uit naar de volgende les. (ongetwijfeld niet iedereen) Bij het lezen zag inderdaad de beelden erbij hoe het er ongeveer gegaan moet zijn. Helemaal toppie.

Filmpje deed het nu wel, op mijn werk gekeken en mijn collega was onder de indruk van de omgeving vond het geweldig.

Wat een leuk keukenhaantje heb je gekocht, hopelijk gedraagt hij zich in de keuken!!

Karin

kastelke zei

Wat een lol!

Anoniem zei

Geweldig die William , nou de krulspelden kapper doet goeie zaken na de zwempartij hihihi

En legt die kip ook eieren of is het een paaskip en komen er chocolde eitjes uit.

Erna

Nel zei

Kon het filmpje nu wel bekijken. Geen probleem.
Ik heb me ook rot gelachen om je verhaal van William en de krulspelden.
Nou maar duimen dat hij volgende week er weer bij is, hebben de dames w.s. allemaal een badmuts op !!

Anoniem zei

Heerlijk weer helemaal bijgelezen, wat een verhaal met die William, pijn in je kaken krijg je ervan (lachen), en je filmpje is prima te zien en leuk muziekje, geweldig ! Groetjes vanuit een druilerig Camp Lejeune !

Anoniem zei

HET WAS WEER TOPPIE, ALLES GAAT GOED HIER EN OMA LEEFT OP EEN ROZE WOLK TOOS EN GERARD .